دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

مایکروویو پاناسونیک برای 5-10 ثانیه شروع به کار می کند و سپس متوقف می شود

پاناسونیک شرکتی است که از دوربین گرفته تا لوازم کوچک، همه چیز را تولید می کند. آنها مایکروویوهایی را در اندازه های مختلف از اندازه جمع و جور گرفته تا اندازه خانوادگی، در انواع سبک ها تولید می کنند که شامل مدل های مناسب و مقرون به صرفه هستند. مانند همه مایکروویوها، اجاق های پاناسونیک نیز می توانند از کار بیفتند. حل برخی از مسائل آسان است، در حالی که برخی دیگر نیاز به کمک یک متخصص دارند.

قطعات ماکروویو

در

اگر درب محکم بسته نشود اجاق های مایکروویو کار نمی کنند. اگر درب حتی کمی نیمه کاره باشد، اجاق گاز روشن نمی شود. اگر اجاق چند ثانیه کار کند و سپس متوقف شود، ممکن است به دلیل شل شدن قفل در باشد. مایکروویو را از برق بکشید و دو قفل را بررسی کنید تا شکسته نشوند. برخی از اجاق های مایکروویو همچنین دارای یک مهر و موم یا واشر در اطراف درب هستند. بررسی کنید که آیا این مهر و موم ترک خورده و شکسته نشده است.

صفحه لمسی

در گذشته، بیشتر مایکروویو ها دارای صفحه چرخان و دستگیره بودند. امروزه اجاق های مایکروویو توسط پد لمسی کنترل می شوند. اگرچه از لحاظ ظرافت از نظر طراحی بسیار حساس تر از دستگیره هستند. مایکروویو که به طور ناگهانی کار خود را متوقف می کند، ممکن است کوتاه در کنترل های صفحه لمسی باشد. نمایشگر سوسو زدن بعضی اوقات یکی دیگر از علائم این مشکل است.

این را ببینید  رفع مشکل کار نکردن مایکروفر

بررسی فن

همه مایکروویو ها دارای فن هستند. این فن هنگام روشن بودن مایکروویو کار می کند تا مگنترون و الکترونیک را خنک نگه دارد. اگر مایکروویو روشن شود اما فن از کار بیفتد، ممکن است به دلایل ایمنی به طور خودکار متوقف شود. برای فن گوش کن اگر صدای روشن شدن آن را نمی شنوید، احتمالاً باید موتور فن را تعمیر یا تعویض کنید.

کوره ورودی هوا

مایکروویو پاناسونیک شما دارای یک کوره ورودی هوا، یا دریچه است. اگر گرفتگی آن در برابر گرد و غبار، چربی و باقی مانده باشد، اجاق گاز به درستی کار نمی کند. مایکروویو مانند فن، به عنوان یک اقدام ایمنی خود را خاموش می کند. گریل را با یک برس کوچک تمیز کنید.

مسائل رطوبت

بعضی اوقات مایکروویوهایی که بیش از حد مجاز هستند به دلیل بالا آمدن بخار از بالای صفحه آشپزی دچار مشکلات رطوبت می شوند. در این حالت، مدار ممکن است آسیب ببیند و باید توسط یک متخصص حرفه ای تعمیر شود.

سایر مسائل

سایر مواردی که ممکن است باعث خاموش شدن ناگهانی مایکروویو شما شود، مشکلات فیوزهای داخلی، مشکلات برد مدار، دیودهای برق معیوب یا خراب شدن مگنترون یا خازن فشار قوی است. همه اینها برای تشخیص و رفع مشکل به یک متخصص حرفه ای احتیاج دارند.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × یک =