دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

در مشکلات اجاق ماکروفر، اجاق های ماکروفر برای مدت طولانی دوام دارند و شما می توانید انتظار داشته باشید که حدود 10 سال استفاده از آنها خارج شود قبل از اینکه بخواهید یک دستگاه جدید بخرید. وقتی به آن مرحله می رسید، ممکن است بخاطر کهولت سن مشکلات اجاق گاز شما وجود داشته باشد.

در این مقاله، برخی از رایج ترین مشکلاتی که با اجاق ماکروفر با آن روبرو خواهید شد و نحوه رفع آنها را بررسی خواهیم کرد. به خاطر داشته باشید که اجاق های ماکروفر یک وسیله پخت و پز نسبتاً ارزان قیمت هستند و اگر اجاق ماکروفر شما خراب باشد، جایگزینی آن با یک اجاق جدید ارزان تر، سریعتر و آسان تر است. در این صورت، از طیف وسیعی از اجاق های ماکروفر، از جمله ماکروفر ترکیبی و کوره های ماکروفر برای خرید بسیار، با گزینه هایی متناسب با هر بودجه و هزینه حمل و نقل رایگان، خرید کنید.

چرا ماکروفر من گرم نمی شود؟

در مشکلات اجاق ماکروفر احتمالاً سه دلیل وجود ندارد که اجاق ماکروفر شما گرم نمی شود:

  • یک دلیل احتمالی برای گرم نشدن اجاق ماکروفر، کلیدهای درب هستند. درب ماکروفر شما حداکثر چهار سوئیچ در دارد. برای اطمینان از بسته بودن درب، این موارد به صورت توالی فعال می شوند. باید اجاق ماکروفر خود را با استفاده از مولتی متر تست کنید تا ببینید آیا یکی از سوئیچ های درب معیوب است. اگر هست باید جایگزینش کنید. لطفا توجه داشته باشید که هرگونه کار برقی باید توسط یک متخصص انجام شود زیرا حتی در حالت جدا کردن اجاق گاز، هنوز یک پتانسیل وجود دارد که می توانید خود را در هنگام دستکاری اجزای الکتریکی اجاق ماکروفر شوک دهید.
  • علت احتمالی دیگر، مگنترون اجاق گاز است که ماکروفر واقعی را برای پخت غذا تولید می کند. اگر این سوخته است، نمی توانید آن را جایگزین کنید. شما باید اجاق ماکروفر را تعویض کنید.
  • شاید محتمل ترین دلیل آن سوختن دیود باشد که ولتاژ مگنترون را افزایش می دهد. در این صورت، مگنترون نمی تواند انرژی کافی برای تولید ماکروفر دریافت کند. اگر یک دیود سوخته است، باید با دیدن آن تشخیص دهید، بنابراین فقط آن را شناسایی کرده و بازرسی کنید. اگر با دیدن آن نمی توانید تشخیص دهید، می توانید با استفاده از مولتی متر آن را آزمایش کنید.
این را ببینید  تعمیر ماکروویو توسط متخصصین در کوتاهترین زمان

آیا می توانید ماکروفر را بیش از حد گرم کنید؟

در مشکلات اجاق ماکروفر امکان گرم شدن بیش از حد ماکروفر وجود دارد. ماکروفرها با هدف قرار دادن مولکول های آب غذا را گرم می کنند، اگر در غذا رطوبت لازم برای گرم شدن نباشد، این امر می تواند باعث گرم شدن بیش از حد شود. اگرچه اکثریت قریب به اتفاق آنها دارای ویژگی خاموش شدن خودکار هستند. بسیار بعید است که ماکروفر شما بیش از حد گرم شود، اما اگر مدت زمان طولانی است که چیزی را می پزید، احتمال آن وجود دارد.

دلیل دیگر گرم شدن بیش از حد هوا به دلیل خرابی فن است. هر زمان که ماکروفر در حال پخت است، می توانید فن را بشنوید، بنابراین باید بلافاصله بلافاصله متوجه شوید که مشکلی دارد. بدون فن برای تنظیم دما، ماکروفر به سرعت گرم می شود و خاموش می شود.

بخوانید: جرقه غذا در مایکروویو

چرا ماکروفر من جرقه می زند؟

در مشکلات اجاق ماکروفر اگر ماکروفر شما در حال جرقه زدن است، وحشت نکنید. فقط آن را خاموش کنید، و سپس آن را بازرسی کنید. اگر جرقه ماکروفر شما باشد باید به سه نکته اصلی توجه کنید:

  • اگر در ماکروفر بقایای فلزی وجود داشته باشد، دلیل آن می تواند به خوبی باشد. فلز ماکروفر را منعکس می کند و باعث جرقه زدن می شود. به همین دلیل است که هنگام پخت ماکروفر هرگز نباید قالب های غذایی یا ورق حلبی را قرار دهید. این می تواند چیزی مانند رشته ای از پشم فولاد باشد که در آنجا راه یافته است. اطمینان حاصل کنید که فلز سست در ماکروفر وجود ندارد و شما یک ظرف مخصوص ماکروفر برای گرم کردن غذای خود دارید.
  • یکی از قسمت های ماکروفر پشتیبانی از رک است. این یک جز کوچک قلاب شکل است. اگر رنگ روی آن فرسوده شده باشد، این می تواند باعث جرقه شود. اگر این مورد است، باید آن را جایگزین کنید.
  • پوشش راهنمای موج را بررسی کنید. این یک کوره کوچک است که در داخل ماکروفر یافت می شود و با هدایت ماکروفرها به سمت غذا به اسم خود عمل می کند. همچنین از مگنترون در برابر باقی مانده محافظت می کند. ذرات غذا می توانند در حین پخت و پز روی راهنمای موج گیر کنند. اجاق ماکروفر سپس این دسته از مواد غذایی را می سوزاند و در نتیجه جرقه ایجاد می کند. شما باید آن را تمیز کنید یا اگر پوشش راهنمای موج شما آسیب دیده است، باید به دنبال تعویض آن باشید.
این را ببینید  مشکلات ماکروفر هنگام گرم کردن غذا

اگر هیچ یک از اینها دلیل جرقه زدن ماکروفر شما را توضیح نمی دهد، باید با یک تکنسین تماس بگیرید یا واحد را تعویض کنید.

بیشتر بدانید: کارنکردن لامپ ماکروفر

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − چهار =