دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

در گرم نشدن ماکروویو اگر اجاق مایکروویو شما گرم نمی شود، احتمال سوختن دیود ولتاژ یا سو عملکرد آن زیاد است. با این وجود، در اینجا برخی از رایج ترین دلایلی وجود دارد که نشان می دهد دستگاه گرمایشی غذای مورد علاقه شما همان کاری را که باید انجام دهد انجام نمی دهد.

دیود ولتاژ بالا

در گرم نشدن ماکروویو این یک مسئله کاملاً رایج است که همه ما در آن زمان با آن روبرو می شویم. مایکروویو شما ممکن است روشن و حتی چشمک بزند اما گرم نمی شود. این می تواند ناشی از مشکلی در دیود ولتاژ بالا باشد که به انرژی مگنترون کمک می کند.

نحوه آزمایش دیود ولتاژ بالا مایکروویو با استفاده از مولتی متر.

  1. قبل از شروع این بازرسی، با جدا کردن دستگاه از برق خود شروع کنید.
  2. محل را لکه دار کرده و دیود ولتاژ بالا را بردارید تا از نظر تداوم آزمایش شود. برای بازیابی آن، ابتدا باید کابینت را برداشته و خازن ولتاژ بالا را تخلیه کنید.
  3. مولتی متر خود را روی Rx1 تنظیم کنید و پروب ها را به پایانه ها لمس کنید. بعد، پروب ها را واژگون کنید تا تداوم را در جهت دیگر بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که قرائت دریافت می کنید که تداوم را در یک جهت نشان می دهد، اما جهت دیگر را نشان نمی دهد.
  4. اگر دیود شما پیوستگی را نشان ندهد یا در هر دو جهت تداوم داشته باشد، شما به یک دیود ولتاژ بالا جایگزین نیاز خواهید داشت.

سوئیچ درب

ذر گرم نشدن ماکروویو هر زمان که مایکروویو شما روشن می شود و مدت زمان زیادی گرم نمی شود، به این معنی است که سوئیچ درب خراب است. سوئیچ درب به سایر اجزای مایکروویو سیگنال می دهد تا هنگام بسته بودن، برق را تأمین کنند و در هنگام باز کردن، گرمایش را متوقف کنند. کلید درب را می توان سوئیچ اینترلاک نیز نامید. گاهی اوقات که به نظر نمی رسد این قطعه کار می کند، ممکن است موتور فن و همزن همچنان کار کنند، که باعث می شود مایکروویو شما کار کند.

این را ببینید  کارنکردن لامپ ماکروفر

نحوه تست سوئیچ درب مایکروویو با استفاده از مولتی متر:

  1. مایکروویو خود را از منبع اصلی برق جدا کنید تا از پیش فرض جلوگیری شود.
  2. می توانید با بررسی اینکه قلاب درب فعال شده است، درب به صورت مکانیکی سوئیچ می کند. در صورت انجام این کار، کابینت مایکروویو خود را برداشته، سوئیچ درب خود را پیدا کرده و آن را بردارید تا از نظر تداوم آزمایش شود.
  3. با استفاده از یک مولتی متر تنظیم شده روی Rx1، در حالی که دکمه محرک را فشار می دهید، کاوشگرها را به پایانه های سوئیچ لمس می کنید. این آزمون باید قرائت 0 را نشان دهد، که نشان می دهد تداوم وجود دارد.
  4. اما فقط در صورتی که نتایج آزمون شما با نتایج بالا مطابقت نداشته باشد، مطمئناً به یک سرویس درب جایگزین احتیاج دارید.

مگنترون

در گرم نشدن ماکروویو دستگاه شما که گرم نمی شود ممکن است مگنترون خراب داشته باشد. این بخشی است که گرما را برای پختن غذا ایجاد می کند. اگر خراب باشد، ممکن است فیوز در مایکروویو شما منفجر شود که می تواند منجر به خرابی سایر اجزا شود.

نحوه آزمایش مگنترون مایکروویو با استفاده از مولتی متر:

  1. هنگامی که شروع به بررسی یا بازرسی می کنید، بررسی کنید که دستگاه را از منبع برق جدا کرده اید.
  2. برای ورود مگنترون، باید کابینت دستگاه را بردارید. بعدی این است که، خازن ولتاژ بالا را ساطع کنید و بررسی کنید که دیود ولتاژ بالا کار می کند و پیچ و مهره های نصب شده محکم هستند. مگنترون را بردارید تا اگر مورد دیگری یافت نشد، آن را آزمایش کنید.
  3. با استفاده از یک مولتی متر در Rx1، پروب ها را به پایانه ها لمس کنید، این باید خواندن مقاومت دو تا سه اهم را ایجاد کند. بعد، یک کاوشگر را حرکت دهید تا محفظه فلزی مگنترون را لمس کند. این آزمون نباید نشان دهنده وجود تداوم باشد.
  4. اگر نتایج آزمون شما با نتایج بالا مطابقت نداشته باشد، به یک مگنترون جایگزین نیاز دارید.
این را ببینید  خرابی لامپ و درب ماکروویو

بیشتر بدانید: خرابی رایج مایکروویو

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + سیزده =