دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

خرابی لامپ و درب ماکروویو/ در و لامپ مایکروویو یکی از قطعاتی است که ممکن است بعد از مدتی دچار خرابی و یا عملکرد ضعیفی داشته باشد. برای رفع این خرابی از این مقاله استفاده نمایید.

خرابی لامپ و درب های ماکروویو

 لامپ روشن نمی شود

مشکل: مایکروویو داخلی با باز شدن درب مایکروویو روشن نمی شود

راه حل: اولین و واضح ترین راه حل، تلاش برای تغییر لامپ است. اگر لامپ جدید روشن نشد، ممکن است برد کنترل اصلی یا سوکت چراغ باشد.

ابتدا سوکت چراغ را برای آسیب دیدگی بررسی کنید. بعد، سوکت را از نظر تداوم بررسی کنید، اگر تداومی وجود نداشت، سوکت را تعویض کنید. اگر تداوم وجود دارد، باید برد کنترل اصلی را تعویض کنید.

خرابی لامپ و درب ماکروویو و خرابی فن

مشکل: فن مایکروویو با باز شدن در شروع به کار می کند، وقتی کاربر بسته می شود متوقف می شود و برعکس از آنچه باید کار می کند.

راه حل: کلید درب محتمل ترین راه حل برای این نوع مسائل است. ممکن است برای تست سوئیچ (های) درب به یک ولتاژ متر نیاز داشته باشید.

 مایکروویو به تنهایی شروع به کار می کند

مشکل: پس از بستن در مایکروویو، مایکروویو شروع به کار می کند. در خرابی لامپ و درب ماکروویو

راه حل: ممکن است چند مشکل وجود داشته باشد که باعث شود مایکروویو به خودی خود روشن شود. وقتی می‌خواستم با اتصال صفحه‌کلید بازپرداخت کنم، وقتی در را می‌بستم، مایکروویو روشن می‌شد، زیرا درب هنوز تعدادی از قطعات برداشته شده بود. احتمال دیگر این است که برد کنترل اصلی آسیب دیده باشد.

این را ببینید  بایدها و نبایدها مایکروویو

بیشتر بدانید: تعمیر ماکروفر و گریل

خرابی لامپ و درب ماکروویو و باز نشدن درب

مشکل: می خواهید مقداری پاپ کورن بپزید اما مایکروویو یا باز نمی شود یا باز کردن آن بسیار سخت است.

راه حل: مشکل در یکی از زمینه های زیر است:

  • اهرم باز
  • فنر درب
  • چفت در
  • قلاب در
  • فنر دکمه ای
  • دکمه
  • محرک دسته

هر یک از اینها می تواند آزمایشی برای شکست باشد. به سادگی دکمه را فشار دهید، دسته را بلند کنید، و غیره را ببینید که کجا خطا رخ می دهد. در نهایت در صورت نیاز تعمیر کنید. توجه: این محصولات ممکن است به صورت کیت عرضه شوند و به صورت جداگانه فروخته نشوند. شاید بهتر باشد کل کیت را تعویض کنید.

خرابی لامپ و درب ماکروویو و بلند بودن صدا

مشکل: شما مایکروویو را روشن می کنید و صدا بسیار بیشتر از حد معمول است

راه حل: علت صدای بلند مایکروویو می تواند مگنترون، موتور فن اگزوز، موتور همزن یا موتور صفحه گردان باشد. در صورت شنیدن صدای بلند یا صدای غرغر، مگنترون باید تعویض شود. قبل از اقدام به تعویض مگنترون با یک متخصص مشورت کنید.

علاوه بر سر و صدا، اگر صفحه چرخان کندتر از حد معمول حرکت می کند یا اصلا نمی چرخد، ممکن است موتور صفحه گردان معیوب باشد. اگر صدا بیشتر شبیه به سنگ زنی است، ممکن است موتور همزن یا اگزوز فن باشد.

تلفن/ تلویزیون هنگام استفاده از مایکروویو وزوز می کند

مشکل: تلفن/ تلویزیون / یا رادیو شما در حین استفاده از مایکروویو دچار تداخل می شود.

این را ببینید  دلایل روشن نشدن مایکروویو

راه حل: ابتدا تلویزیون، تلفن یا رادیو را از مایکروویو دورتر کنید. اگر مایکروویو موبایل دارید، آن را از سایر محصولات دور کنید.

راه حل دیگر این است که اطمینان حاصل کنید که مایکروویو تمیز و عاری از خاک است. خاک اضافی در حفره مایکروویو می تواند اختلال غیرمنتظره ای برای مایکروویو و تلویزیون شما ایجاد کند.

گزینه نهایی این است که فرکانس رادیویی تلویزیون، رادیو یا تلفن خود را تغییر دهید. مایکروویوها از فرکانس 2.4 گیگاهرتز استفاده می کنند که ممکن است با برخی از تلفن ها، رادیوها یا تلویزیون ها تداخل ایجاد کند.

چرا مایکروویو تعویض شود

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 20 =