دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

10 مشکل رایج تعمیر ماکروویو. در بسیاری از خانواده‌ها، ماکروویو تنها وسیله ای است که در آشپزخانه استفاده می‌شود. می‌توانید پاستا، سوپ و بشقاب های کامل شام را در ماکروویو بپزید. می‌توانید چای درست کنید یا بلافاصله یک صبحانه گرم تهیه کنید. بنابراین هنگامی که ماکروویو شما خراب می‌شود، طبیعی است که بخواهید هرچه زودتر تعمیرات را آغاز نمایید.

به دلیل پیچیدگی سخت افزاری این دستگاه لیست رایج ترین مشکلات ماکروویو به تنهایی طولانی است و هر مشکلی دلایل احتمالی متعددی دارد. برای تعویض آن به کمک یک تکنسین لوازم خانگی با تجربه نیاز دارید. بیایید نگاهی به دلایل احتمالی ده مشکل اصلی ماکروویو بیندازیم.

10 مشکل رایج تعمیر ماکروویو
10 مشکل رایج تعمیر ماکروویو

نچرخیدن سینی و یا صفحه ماکروویو

صفحه چرخان ماکروویو برای پخت یکنواخت غذا ضروری است. بشقاب ماکروویو شما باید از غذای شما پشتیبانی کند و همچنین به طور پیوسته بچرخد تا غذا از هر طرف به طور یکنواخت بپزد. اگر صفحه شما نمی‌چرخد، این مربوط به کل مجموعه چرخشی است که برای این منظور طراحی شده است. ابتدا صفحه را چک کنید. سپس به غلتک های راهنمای عریض زیر صفحه نگاه کنید. سپس بررسی کنید که آیا کوپلر شاخه ای در مرکز ماکروویو ترک خورده است یا خیر. در نهایت موتور محرک را از نظر جریان و کوپلینگ بررسی کنید.

روشن نشدن ماکروویو یکی از 10 مشکل رایج تعمیر ماکروویو

اگر ماکروویو شما روشن نشود یا به فشار دادن دکمه ها پاسخ ندهد، کاملاً بی فایده و بی استفاده است. ماکروویویی که به نظر می رسد روشن نمی‌شود ممکن است از تعدادی خرابی رنج ببرد. با بررسی دوشاخه دیواری شروع کنید تا مطمئن شوید که ماکروویو به برق وصل است. در مرحله بعد، سوئیچ درب و مجموعه قفل در را بررسی کنید. اگر دستگاه فکر کند درب باز است، ماکروویو روشن نمی‌شود. در مرحله بعد، دو فیوز، فیوز حرارتی و فیوز سرامیکی را بررسی کنید تا ببینید آیا نیاز به تعویض دارند یا خیر.

این را ببینید  نحوه خاموش کردن صدای ماکروویو سامسونگ

بسته نشدن کامل درب ماکروویو

با وسایل قدیمی‌تر، معمول است که درب به مرور زمان آویزان نشده یا به‌درستی بسته نمی‌شود. این اغلب به این دلیل اتفاق می افتد که لولاها یا فنرها از حالت سفت کارخانه اولیه خود شل شده اند. هنگامی که درب به درستی بسته نمی‌شود، گرما و بوها می‌توانند از ماکروویو خارج شوند در حالی که نقص های دیگر رخ می دهد. در ماکروویو که قفل نمی‌شود ممکن است باز یا بسته شدن آن دشوار باشد و ماکروویو ممکن است در تشخیص درب کاملاً بسته باشد. به مجموعه چفت درب و لولاها، همراه با فنرهای پیچشی مربوط به لولاها دقت کنید. پیچ های شل را سفت کنید و قطعات آسیب دیده را تعویض کنید.

بسته نشدن کامل درب ماکروویو
10 مشکل رایج تعمیر ماکروویو

گیر کردن درب ماکروویو

گاهی اوقات، درب ماکروویو ممکن است بسته شود. این امر به ویژه در ماکروویوهایی که دارای سوئیچ درب فشاری هستند رایج است. اگر درب ماکروویو شما بسته است، نگران نباشید. معمولاً حداقل یک جابجایی دستی وجود دارد تا درب ماکروویو بدون دکمه یا مکانیسم معمول باز شود. این کمک می‌کند که بدانید این درب دستی برای مدل ماکروویو شما چیست. پس از تسلط بر ترفند درب باز، نگاهی به مجموعه چفت بیندازید. این به احتمال زیاد جایی است که مشکل درب گیر کرده را پیدا خواهید کرد. همچنین ممکن است بخواهید مکانیسم باز کردن دستگیره در و/یا دکمه را تعمیر کنید.

خاموش نشدن لامپ ماکروویو

مشکل دیگر می‌تواند این باشد که وقتی تایمر تمام می‌شود، ماکروویو شما از کار نمی افتد. این وضعیت نگران کننده به طور شگفت انگیزی رایج است و می‌تواند بسیار بیشتر از پختن بیش از حد وعده غذایی شما باشد. ممکن است لازم باشد درب را به زور باز کنید یا دستگاه را از برق بکشید تا از پخت آن جلوگیری شود. در این مورد، شما می خواهید صرفاً به قطعات الکترونیکی که ممکن است مقصر باشند نگاهی بیندازید. کلید اینترلاک درب ممکن است راه اندازی نشود. یا برد هوشمند ماکروویو که تمام عملکردهای کامپیوتر ماکروویو مانند زمان بندی مدت زمان کارکرد دستگاه را کنترل می کند.

این را ببینید  تعمیر ماکروفر و گریل

گرم نشدن ماکروویو یکی از 10 مشکل رایج تعمیر ماکروویو

وقتی ماکروویو شروع به قدیمی شدن می‌کند، به احتمال زیاد با این مشکل مواجه می‌شوید که چراغ ماکروویو روشن می‌شود و زمزمه می‌کند، اما گرما ایجاد نمی‌شود. اگر ماکروویو شما گرم نمی کند، اولین جایی که باید نگاه کنید کلید در است. فقط در صورتی که در قفل نباشد و در نتیجه چرخه شروع نشود. همچنین می‌توانید دیود ولتاژ را بررسی کنید. اما اگر تشخیص دادید که این مگنترون است، ممکن است ماکروویو خود را نیز جایگزین کنید.

بیشتر بدانید: خاموش نشدن مایکروویو

علت ایجاد صدا در ماکروویو

چندین چیز مختلف وجود دارد که می‌تواند باعث ایجاد نویز ماکروویو شما شود. ساده ترین چیز برای تشخیص و تعمیر صفحه ماکروویو پر سر و صدا است. اگر صفحه در حال لرزش است، کوپلر و غلتک راهنما را بررسی کنید. اگر موتور درایو یا مگنترون باشد، اینها یکی از چالش برانگیزترین جایگزین ها هستند. همچنین ممکن است دیود ولتاژ بالا باشد. بسته به ماکروویو، ممکن است فن خنک کننده نیز باشد.

علت ایجاد صدا در ماکروویو
10 مشکل رایج تعمیر ماکروویو

خرابی در پد لمسی ماکروویو

یکی از ناامیدکننده‌ترین 10 مشکل رایج تعمیر ماکروویو زمانی است که پد لمسی پاسخ نمی‌دهد. هنگامی که دکمه ها را فشار می دهید یک ماکروویو حداقل باید بوق بزند. اگر به نظر می رسد تاچ پد شما کاملاً مرده است، می‌تواند یکی از دو مورد باشد. ابتدا سوئیچ غشایی را بررسی کنید که می‌تواند پاسخگویی هر دکمه را مشخص کند. اگر سوئیچ غشایی نباشد، ممکن است برد کنترل نیز باشد که تمام پاسخگویی را کنترل می کند.

این را ببینید  باز کردن مایکروویو Kenmore

فن ماکروویو

برای ماکروویوهای بالاتر از برد، ممکن است یک فن اگزوز وجود داشته باشد که به تمیز نگه داشتن هوای بالای اجاق گاز شما کمک می کند. هنگامی که فن اگزوز کار نمی کند، چند چیز مختلف وجود دارد که می‌توانید امتحان کنید. ابتدا فیلترهای هوا را بررسی کنید. یک فیلتر مشبک زغالی یا فلزی را می‌توان عوض کرد یا شست و تمیز کرد تا مفید باشد. گاهی اوقات، این تنها چیزی است که لازم است تا فن اگزوز شما دوباره کار کند. در مرحله بعد، تمام قطعات متحرک را جدا کرده، تمیز کنید و دوباره کنار هم قرار دهید. و اگر قسمتی شکسته در مجموعه فن اگزوز پیدا کردید، آن را تعویض کنید.

خاموش شدن ماکروویو

بالاخره نور ماکروویو شما هست. چراغ ماکروویو به شما اطلاع می دهد که چه زمانی روشن است و به شما کمک می کند تا غذای پخته شده را پیگیری کنید. هنگامی که نور ماکروویو خاموش می‌شود، سهولت تعویض لامپ به مدل ماکروویو شما بستگی دارد. اما ممکن است برای تعویض نور ماکروویو خود مجبور شوید درب را کاملا باز کنید. اگر می دانید لامپ خوب است، ممکن است مشکل به طور متناوب از برد کنترل شما باشد.

پیشنهاد مطالعه: مشکل رایج مایکروویو و چگونگی رفع آنها

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + پنج =

پیمایش به بالا