دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

خطای e11 ماکروویو به چه دلیل به وجود می آید؟ یک خطای جدید در ماکروویو سامسونگ وجود دارد – کدهای خطا e11. این فقط در اجاق‌های ماکروویو مدرن که مجهز به ویژگی کنترل رطوبت هستند، رخ می‌دهد. این یک ویژگی هوشمند است که به جلوگیری از خشک شدن بیش از حد غذا کمک می‌کند و یک ظرف کاملاً آماده را به موقع به میز تحویل می‌دهد. اگر چنین مدلی دارید و غذا هنوز کمی خشک می‌شود، به احتمال زیاد مشکل از سنسور موجود در دستگاه است.

خطای e11 ماکروویو
خطای e11 ماکروویو

منظور از کد خطای ماکروویو e11 سامسونگ

این کد خطا نشان می‌دهد که سنسور رطوبت مشکل دارد. در سمت چپ، می‌توانید سنسوری را ببینید که در بالای فر شما قرار دارد. علاوه بر این، یک شماره قطعه و یک لینک به قطعه وجود دارد که در صورت نیاز به تعویض قطعه معیوب با یک قطعه کار، ممکن است نیاز به سفارش و نصب داشته باشید.

راه حل خطای ماکروویو e11

پانل هواکش بالای درب فر را با بازکردن و بیرون کشیدن آن جدا کنید. ماکروویو به گونه‌ای ساخته شده است که سنسور را نمی‌توان جدا کرد و نیاز به برداشتن کل پانل دارد.

  • شناسایی و تصحیح کد خطا
  • دستگاه باید از منبع تغذیه جدا شود.
  • برای جدا کردن پانل بالایی، پیچ‌هایی را که آن را در جای خود نگه می‌دارند باز کنید.
  • سنسور رطوبت دستگاه خود را پیدا کنید. اتصالات دسته سیم به سنسور رطوبت را بررسی کنید تا مطمئن شوید که اتصال پیوسته باقی می‌ماند (شاید نیاز به استفاده از مولتی متر داشته باشید)
این را ببینید  علائم تعویض مایکروویو

تعمیر سنسور ماکروویو سامسونگ

اگر نمی‌توانید ماکروویو را خاموش کنید، درب را همیشه باز بگذارید. کد خطای SE ماکروویو سامسونگ را نمی‌توان به سادگی با خاموش کردن دستگاه برای مدت کوتاهی پاک کرد. بارها و بارها ظاهر می‌شود و مشکل غشای کنترل پنل تا آینده قابل پیش بینی حل نشده باقی می‌ماند.

تعمیر پیام خطای حسگر در ماکروویو

هنگامی که از عملکرد پخت حسگر در ماکروویو خود استفاده می‌کنید، باز کردن درب زودتر باعث نمایش پیام خطا می‌شود. فقط در چند ثانیه، می‌توانید پیام خطا را از صفحه نمایش ماکروویو خود خاموش کنید.

ریست کردن ماکروویو سامسونگ و خطای e11 ماکروویو

هیچ چیز بیشتر از جدا کردن اجاق ماکروویو سامسونگ از پریز برق این کار را انجام نمی‌دهد. دو دقیقه یا حداقل تا زمانی که ماکروویو دوباره روشن شود صبر کنید. جدا نگه داشتن ماکروویو در این مدت به تنظیم مجدد سریعتر آن کمک می‌کند. پس از اینکه ماکروویو چرخه تنظیم مجدد خود را کامل کرد، می‌توانید آن را دوباره به پریز برق وصل کنید.

دکمه «خاموش/پاک کردن» را فشار دهید تا اطلاعات نمایش داده شده روی صفحه نمایش پاک شود و ماکروویو مجدداً راه اندازی شود. این یک تنظیم مجدد نرم است و به سادگی از هر برنامه‌ای که قبلاً باز کرده اید خارج می‌شود.

هنگامی که پخت کامل است، یادآوری روی صفحه نمایش ظاهر می‌شود، می‌توان آن را فشار داد، به عنوان مثال، برای حذف پیام “غذای شما آماده است”.

شاید این مقاله را دوست داشته باشید: آموزش خارج کردن بوی بد غذا از ماکروویو

کدهای خطای دیگری که باید بدانید

ماکروویو سامسونگ شماره مدل e-13: هنگامی که دستگاه به درستی گرم نمی‌شود، خطای زمان E-13 T1 Max روی صفحه ظاهر می‌شود. ولتاژ پایین، مهر و موم دمپر معیوب، ترمیستور معیوب، یا برد مدار کنترل معیوب، همگی از دلایل این مشکل هستند. هر یک از این اجزا را بررسی کنید و در صورت لزوم آنها را جایگزین کنید.

این را ببینید  نحوه رفع کد خطای E-11 ماکروویو سامسونگ

خطای ماکروویو سامسونگ SE یا 5e

کد خطای ماکروویو SE سامسونگ گاهی اوقات به اشتباه کد خطای 5E نامیده می‌شود. این وضعیت زمانی رخ می‌دهد که یک کلید روی صفحه کلید به طور مکرر یا کوتاه فشار داده شود.

اگر ماکروویو خود به خود شروع به کار کند ممکن است دچار آتش سوزی شوید که بسیار خطرناک است. به محض اینکه متوجه این کد روی نمایشگر شدید، باید ماکروویو خود را از برق بکشید و تا زمانی که مشکل تعمیر دستگاه برطرف نشد، نباید آن را دوباره وصل کنید. همچنین می وانید در را باز بگذارید تا از راه اندازی آن جلوگیری کنید.

گاهی اوقات، اگر نوار صفحه کلید چرب، کثیف یا مرطوب باشد، خطا ممکن است رخ دهد. در این موارد ممکن است خطا رخ دهد. با این حال، اکثر اوقات در نتیجه کوتاه شدن رخ می‌دهد و نیاز به تعویض قطعه دارد.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × یک =