دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

روشن نشدن مایکروویو دوو . یکی از دستگاه های مهم الکتریکی که توانسته آشپزی را آسان کند مایکروویو دوو می باشد.  اما ممکن است بعد از مدتی استفاده از مایکروویو این دستگاه دچار خرابی شده و نیاز به تعمیر داشته باشد. در این مقاله به صورت کامل تعمیر روشن نشدن مایکروویو دوو توضیح داده شده است.

روشن نشدن مایکروویو دوو

خرابی سوئیچ درب و روشن نشدن مایکروویو دوو

اگر اجاق مایکروویو دوو شما روشن نمی شود، ممکن است با کلید درب مشکل داشته باشید. کلیدهای درب، که اغلب به عنوان کلیدهای اینترلاک اولیه یا ثانویه شناخته می شوند، وقتی درب در حالت بسته است، برق را به اجزای مختلف مایکروویو دوو تأمین می کنند و هنگامی که در باز است، برق را قطع می کنند.

گاهی اوقات ممکن است هنگامی که سوئیچ درب از کار بیفتد، نمایشگر و کنترل ها ممکن است عادی به نظر برسند، اما اجاق گاز کار نمی کند. کلیدهای اینترلاک داخل کابینت قرار دارند و با قلاب یا چفت در درب فعال می شوند. دستگاه را از برق بکشید و کابینت را بردارید. سوئیچ های اینترلاک دارای سیم های متصل به پایانه هایی هستند که علامت مشترک (C) و معمولاً باز (NO) دارند. با استفاده از مولتی متر می توانید سوئیچ ها را از نظر تداوم بررسی کنید.

با فشار دادن دکمه محرک، باید تداوم بین این پایانه ها را مشاهده کنید. در صورت عدم تداوم سوئیچ باید تعویض شود. همچنین باید بررسی کنید که قلاب های درب به درستی با محرک سوئیچ در هنگام بسته شدن درب درگیر شوند و در صورت لزوم آن را تنظیم یا تعویض کنید.

این را ببینید  تفاوت مایکروویو و اجاق های معمولی

خرابی فیوز سرامیکی

اگر مایکروویو دوو شما روشن نمی شود و صفحه نمایش خالی است، ممکن است مشکل از فیوز سرامیکی باشد. فیوز سرامیکی برای محافظت از اجزای اجاق مایکروویو دوو در صورت نوسان شدید برق یا وجود ایراد اساسی در یکی از قطعات داخلی استفاده می شود.

هنگامی که فیوز از کار می افتد، برق به کنترل های مایکروویو دوو قطع می شود و از کار می افتد. فیوز سرامیکی در داخل کابینت نزدیک نقطه ورودی سیم برق قرار دارد. به یاد داشته باشید که قبل از اقدام به تعمیر، سیم را از پریز جدا کنید. با مولتی متر می توانید فیوز را از نظر تداوم بررسی کنید.

اگر فیوز بدون هیچ دلیل مشخصی از کار افتاد، قبل از تعویض فیوز، اجزای اصلی مانند مگنترون، دیود ولتاژ بالا، خازن و ترانسفورماتور و پایانه های سیم مربوطه را بررسی کنید. اگر فیوز هنگام باز کردن یا بستن در از کار افتاد، کلید درب کوتاه، سوئیچ مانیتور یا تنظیم نادرست مجموعه قفل در را بررسی کنید. هنگام تعویض این فیوز فقط از شماره قطعه پیشنهادی سازنده استفاده کنید.

خرابی فیوز حرارتی یا برش و روشن نشدن مایکروویو دوو

اگر اجاق مایکروویو دوو شما روشن نمی شود، ممکن است مشکلی در قطع حرارتی داشته باشید. اجاق‌های مایکروویو دوو از یک یا چند بریدگی حرارتی استفاده می‌کنند که گاهی اوقات فیوز حرارتی نامیده می‌شوند تا از اجاق در برابر گرمای بیش از حد محافظت کنند. آنها در داخل کابینت، اغلب در نزدیکی حفره فر یا مگنترون قرار دارند. اگر قطع حرارتی خراب شود، برق به کنترل ها یا خروجی های کنترل قطع می شود.

این را ببینید  دلایل خاموش شدن خودکار ماکروفر

دستگاه را از برق بکشید و کابینت را بردارید. فیوز حرارتی یا برش را پیدا کنید و سیم ها را از پایانه ها جدا کنید. تداوم را با یک مولتی متر بررسی کنید و اگر تداومی نشان داده نشد، قطعه را تعویض کنید. بررسی کنید که فن خنک کننده کار می کند و جریان هوا محدود نیست.

مونتاژ چفت درب

اگر اجاق مایکروویو دوو شما روشن نمی شود، ممکن است با مجموعه قفل درب مشکل داشته باشید. مجموعه چفت درب معمولاً از دو قلاب تشکیل شده است که از در بیرون زده و در نگهدارنده سوئیچ درب که روی قاب مایکروویو دوو نصب شده است قرار می گیرد.

قلاب‌ها با سوئیچ‌های در تماس می‌گیرند تا برق کنترل‌ها را تامین کنند و همچنین روی نگهدارنده چفت می‌شوند تا درب بسته بماند. مجموعه چفت معمولاً از پلاستیک ساخته شده است و معمولاً دارای یک فنر برای ایجاد کشش رو به پایین برای درگیر نگه داشتن قلاب ها است. اگر هر یک از قلاب ها شکسته باشد یا کشش فنر نداشته باشد، ممکن است سوئیچ ها درگیر نشوند.

اگر این اتفاق بیفتد، فر روشن نمی‌شود و ممکن است نیاز به تعویض مجموعه داشته باشید. دستگاه را از برق بکشید و پانل درب داخلی را بردارید تا به قفل درب دسترسی پیدا کنید. پانل داخلی به طور معمول توسط بند های پلاستیکی متصل می شود و برای جدا کردن آن باید احتیاط کرد.

پیشنهاد مطالعه: پنج مشکل رایج مایکروویو

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 3 =