دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

نحوه رفع پنج مشکل رایج مایکروویو

پنج مشکل رایج مایکروویو . مایکروویوها اختراعات بزرگی هستند و با فشار دادن یک دکمه، پخت و پز و گرم کردن برخی غذاها را ساده کرده اند. با وجود سادگی، آنها می توانند مانند سایر وسایل ایراد داشته باشند. برای اینکه بدانید که آیا راه حل آسانی برای مشکل مایکروویو شما وجود دارد یا خیر یا اینکه باید ترتیبی دهید که مایکروویو خود را تعمیر کنید، ابتدا باید مشخص کنید که مشکل از چه چیزی می تواند باشد. در اینجا پنج مورد از رایج ترین خطاهای مایکروویو آورده شده است:

پنج مشکل رایج مایکروویو

جرقه زدن در مایکروویو

جرقه در مایکروویو می تواند یک منظره ترسناک باشد، اما به طور کلی دلیلی برای نگرانی نیست، اگر علت جرقه در اسرع وقت برطرف شود.

شایع‌ترین دلیل مایکروویو جرقه‌دار وجود یک جسم فلزی است که منجر به تجمع ذرات باردار می‌شود. راه حل این امر ساده است. از قرار دادن فلز در مایکروویو، که شامل فویل و ظروف لعابی است، خودداری کنید. و اگر متوجه جرقه شدید، برای جلوگیری از گرمای بیش از حد یا آسیب رساندن به مایکروویو، مورد را بردارید.

در موارد نادرتر، جرقه زدن مایکروویو می تواند به دلیل شکسته شدن پوشش موجبر یا دیود معیوب باشد که هر دو نیاز به تعمیر دارند.

گرم نشدن غذا مایکروویو

اگر مایکروویو شما غذا را گرم نمی کند، احتمالاً مگنترون دستگاه شما خراب شده است. متأسفانه، یک مگنترون سوخته قابل تعمیر نیست، باید تعویض شود. مشکلات دیگری که می تواند منجر به گرم نشدن غذا شود، شامل خرابی دیود یا معیوب بودن سوئیچ در است.

این را ببینید  راهنمای تعمیر مایکروویو

نچرخیدن صفحه مایکروویو

صفحه شیشه ای دوار در مایکروویو شما دو هدف اصلی دارد، یعنی توزیع یکنواخت گرما و جذب انرژی اضافی که مایکروویو خارج می کند.

اگر بشقاب هنگام کار به درستی نمی چرخد، ممکن است غذای شما به طور ناهموار گرم شود. به احتمال زیاد این مشکل مربوط به یک موتور شکسته است که به راحتی قابل تعویض است و اگر موتور نباشد، ممکن است مشکل از برد کنترل مایکروویو باشد.

صدای مایکروویو

اگر مایکروویو شما صدای بلند یا غیرمعمولی تولید می کند (وزوز، زمزمه، خراشیدن، ایستا)، طیف وسیعی از خطاهای احتمالی وجود دارد که باید آنها را بررسی کنید.

  • موتور محرکی که قدرت چرخش صفحه را فراهم می کند ممکن است معیوب باشد.
  • مگنترون ممکن است معیوب باشد و منجر به زمزمه یا وزوز الکتریکی شود. خبر خوب این است که مگنترون را می توان جایگزین کرد.
  • ممکن است کوپلر درایو یا راهنمای غلتکی مشکل داشته باشد که باعث می شود صفحه دوار هنگام حرکت صدا ایجاد کند. خودتان این مشکل را با بررسی قطعات از نظر کثیفی یا مواد غذایی چسبیده به آنها برطرف کنید.
  • فن خنک کننده در پشت مایکروویو ممکن است آسیب ببیند یا مسدود شود که همچنین می تواند باعث ایجاد صدای بلند در حین کار شود.

روشن شدن مایکروویو و سپس توقف

اگر مایکروویو شما در اولین باری که آن را تنظیم می کنید کار می کند اما به سرعت بعد از چند ثانیه از کار می افتد، علیرغم زمانی که آن را برای گرم کردن تنظیم کرده اید، احتمال زیادی وجود دارد که درزگیر درب شکسته شود. مهر و موم درب باید فعال شود تا مایکروویو بداند در بسته است تا کار کند.

این را ببینید  علت روشن شدن مایکروویو بعد از باز کردن درب

مهر و موم شکسته می تواند به این معنی باشد که مایکروویو هنوز فکر می کند باز است و باعث توقف عملکرد مایکروویو می شود. این نیز یک مشکل ساده است که قابل تعمیر است.

پیشنهاد مطالعه: بررسی کامل عملکرد مایکروویو

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 4 =