دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

مایکروویوها لوازم آشپزخانه سخت کوشی هستند و قابل درک است که گاهی اوقات مشکل دارند. با این حال، اگر مایکروویو شما هنگام خاموش بودن صدا ایجاد کند به چه معناست؟ وقتی مایکروویو شما در حالت خاموش صدا ایجاد می کند جای نگرانی نیست اگر همچنان غذا را به درستی گرم می کند و به طور معمول کار می کند. مایکروویوها گاهی اوقات وقتی خاموش هستند به دلیل داغ شدن قطعات، مشکلات مگنترون، فن معیوب، مشکلات دیود یا مشکلات منبع تغذیه صدا ایجاد می کنند. دلایل صدای ماکروویو هنگام خاموشی را با جزئیات بیشتری در زیر توضیح خواهیم داد.

دلایل صدای ماکروویو هنگام خاموشی

بررسی دلایل صدای ماکروویو هنگام خاموشی

طبیعی است که مایکروویو هنگام گرم کردن غذا صدا ایجاد کند. بنابراین، اگر مایکروویو شما هنگام خاموش بودن صدا ایجاد کند، به چه معناست؟

مایکروویو شما وقتی خاموش است به دلیل داغ شدن قطعات، ترانسفورماتور، مشکلات مگنترون، فن معیوب، مشکلات منبع تغذیه یا مشکلات دیود صدا ایجاد می کند. این مشکلات در مایکروویوهای قدیمی یا مایکروویوهایی که زیاد استفاده می شوند، بیشتر دیده می شود.

دلایل صدای ماکروویو هنگام خاموشی و قطعات داغ

برای دلایل صدای ماکروویو هنگام خاموشی وظیفه اصلی مایکروویو گرم کردن و پختن غذا است و طبیعی است که قطعات آن در طول فرآیند داغ شوند. اگر چیزی را برای مدت طولانی مایکروویو می‌کنید، مایکروویو شما می‌تواند فوق‌العاده داغ شود، اما خوشبختانه دارای یک ترموستات است که تشخیص می‌دهد قطعات خیلی داغ می‌شوند. وقتی این اتفاق می افتد، فن شروع به کار می کند تا به خنک شدن قسمت های داغ کمک کند.

این را ببینید  تعمیرات مایکروفر برای نچرخیدن سینی

فن مایکروویو شما می تواند حتی پس از خاموش کردن آن به کار خود ادامه دهد و صدایی که می شنوید می تواند چرخش فن باشد. پس از خنک شدن قطعات، فن باید متوقف شود. با این حال، اگر زمانی که قطعات زمان خنک شدن داشتند، سر و صدا متوقف نمی شود، ممکن است یکی از مشکلات زیر را در دستان خود داشته باشید.

مشکلات مگنترون در مایکروویوهای قدیمی

مایکروویوهای قدیمی می توانند مشکلاتی را با مگنترون ایجاد کنند. این باعث می شود که بدون توجه به روشن یا خاموش بودن مایکروویو صدا ایجاد کند.

مگنترون مایکروویو شما ضروری‌ترین بخش آن است، زیرا مسئول انتشار الکترون‌های پرسرعت در میدان مغناطیسی است. الکترون‌های پرسرعت امواج مایکروویو تولید می‌کنند که باعث اختلال در مولکول‌های آب غذای شما، ایجاد گرما و پختن غذا می‌شود.

وقتی مایکروویو شما روشن است، شنیدن صدای مگنترون که گاهی اوقات صدای کلیک می دهد، طبیعی است. با این حال، اگر مایکروویو شما خاموش است و مگنترون صدا می دهد، ممکن است معیوب باشد. اگر هنگامی که مایکروویو خاموش است صداهای کوبیدن، زمزمه یا وزوز را می شنوید، ممکن است مگنترون باشد.

دلایل صدای ماکروویو هنگام خاموشی و فن های معیوب

برای دلایل صدای ماکروویو هنگام خاموشی اگر به طور منظم غذا را برای مدت طولانی در مایکروویو خود بپزید، قطعات مایکروویو ممکن است بیش از حد گرم شود و باعث می شود که فن حتی در زمانی که مایکروویو خاموش است به سختی کار کند.

فن مایکروویو شما ممکن است به مرور زمان فرسوده شود و برای درست کار کردن مشکل داشته باشد، که معمولاً مشکل مایکروویوهای قدیمی است. غذای جابجا شده نیز می تواند در فن گیر کند و باعث شود که کارایی آن ناکارآمد باشد و صدای عجیبی تولید کند.

این را ببینید  دلایل خاموشی ناگهانی ماکروفر

مشکلات دیود

مایکروویوهای قدیمی و پرکاربرد گاهی اوقات می توانند مشکلات دیود ایجاد کنند. دیود مایکروویو وظیفه تامین انرژی مگنترون را بر عهده دارد و جریان متناوب را به جریان مستقیم تبدیل می کند. وقتی مایکروویو شما روشن است، دیود صدای زمزمه ایجاد می کند، اما یک دیود معیوب ممکن است در زمانی که مایکروویو خاموش است و خنک می شود، صداهای تروق ایجاد کند.

ترانسفورماتورها در مایکروویو

برای دلایل صدای ماکروویو هنگام خاموشی همه مایکروویوها دارای ترانسفورماتورهایی هستند که الکتریسیته منبع تغذیه شما را به انرژی ولتاژ بالاتر برای گرم کردن غذا تبدیل می کند.

هنگامی که مایکروویو شما به برق وصل است اما خاموش است، ترانسفورماتور ساعت دیجیتال را تغذیه می کند. به همین دلیل، حتی پس از اتمام استفاده از مایکروویو، ممکن است صدای زمزمه کم آن را بشنوید. این کاملا طبیعی است و جای نگرانی نیست.

مشکلات منبع تغذیه و صداهای غیرعادی

اگر مایکروویو شما خاموش است، هنوز به برق وصل است و صداهای عجیبی تولید می کند، ممکن است به دلیل مشکل منبع تغذیه باشد. حتی وقتی خاموش است، مایکروویو شما همچنان به مقدار کمی برق نیاز دارد تا ساعت را روشن کند و آن را در حالت آماده به کار نگه دارد.

سیم برق فرسوده، دوشاخه معیوب، یا سیم اتصال کوتاه می تواند صداهای ترک خوردگی، ترک خوردن یا صدای خش خش ایجاد کند.

بیشتر بدانید: 5 دلیل اصلی روشن نشدن ماکروفر

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 3 =