دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

کار نکردن دکمه مایکروویو . در این واقعیت که مایکروویو یکی از مهم ترین وسایلی است که هر شخص در آشپزخانه خود دارد، هیچ شکی وجود ندارد. دلیل اصلی این امر قابلیت استفاده آن است. همه ما چندین بار در روز از مایکروویو برای پختن غذا، برای گرم کردن ظروف، گرم کردن آب، تهیه پاپ کورن و پخت کیک و غیره استفاده می‌کنیم.

اما اگر مشکلی پیش بیاید، فعالیت‌ها و کارهای روزمره آشپزخانه ما می‌تواند بسیار آسیب ببیند. یکی از مشکلات رایجی که ممکن است ایجاد شود، مشکلات دکمه های مایکروویو یا تاچ پد است. به همین دلیل است که ما دلایل و راه حل های اصلی را برای هر کسی که با مشکل کار نکردن دکمه های مایکروویو مواجه است ارائه کرده ایم.

کار نکردن دکمه مایکروویو

پنل کنترل معیوب دلیل کار نکردن دکمه مایکروویو

در بیشتر مواردی که دکمه های مایکروویو کار نمی کنند، علت رایج نقص کنترل پنل است. اگر می خواهید تأیید کنید که آیا این مشکل واقعی است یا خیر، برای این کار باید هر یک از دکمه های روی کنترل پنل را فشار دهید. اگر برخی از دکمه ها به خوبی کار می کنند در حالی که برخی دیگر خوب کار نمی کنند، ممکن است مجبور شوید تاچ پد و کنترل پنل را تعویض کنید.

مشکل سوئیچ ممبران

یکی دیگر از دلایل احتمالی کار نکردن دکمه های مایکروویو می تواند مشکل سوئیچ غشایی باشد. سوئیچ غشایی بیشتر به عنوان پد لمسی شناخته می شود و دارای چند کلید الکتریکی لمسی نرم است. یک پوشش رسانای خاصی روی پد لمسی وجود دارد که با استفاده مکرر ممکن است معیوب شود. برای بررسی این مشکل و رفع آن، باید دستگاه را از برق بکشید و کابینت را جدا کنید. سوئیچ غشایی را با استفاده از مولتی متر برای تداوم بررسی کنید. هنگامی که فشار داده می شود، باید چند اهم مقاومت نشان دهد. اگر نه، ممکن است لازم باشد آن را جایگزین کنید.

این را ببینید  دلایل خاموش شدن خودکار ماکروفر

مشکل با برد کنترل دلیل کار نکردن دکمه مایکروویو

اگر دکمه‌های مایکروویو روی مایکروویو شما کار نمی‌کنند، یکی دیگر از دلایل احتمالی پشت آن می‌تواند مشکل با برد کنترل باشد. اگر صفحه لمسی دستگاه شما پاسخ نمی دهد اما چراغ های نمایشگر روشن می شوند، ممکن است این مشکل باشد. برد کنترل وظیفه تولید یک ولتاژ پایین را بر عهده دارد که به نوبه خود به سوییچ غشایی عرضه می شود. در صورتی که برد کنترل سیگنال ولتاژ پایین تولید نمی کند، ممکن است نیاز به تعویض آن داشته باشید. برای تعویض دستگاه، ابتدا باید منبع تغذیه اصلی را قطع کرده و سپس کابینت و مجموعه را جدا کنید.

نکات ذکر شده در بالا سه دلیل اصلی همراه با راه حل آنها برای مشکل کار نکردن دکمه های مایکروویو بود. اگر بتوانید مشکل را به درستی تشخیص دهید، می توانید جایگزینی را به تنهایی انجام دهید. با این حال، برای آماتورها توصیه نمی شود که قطعات مایکروویو را در خانه خود جایگزین کنند. آنها ترجیح می دهند به متخصصان یا تکنسین هایی مراجعه کنند که این روزها به راحتی در دسترس هستند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که کمی جستجوی آنلاین انجام دهید یا از دوستان یا خانواده خود بپرسید.

پیشنهاد مطالعه: تعمیر بسته یا باز شدن درب مایکروویو Galanz

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 9 =