دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

دلایل گرم نشدن غذا در ماکروویو چیست؟ رفع مشکل گرمایش ماکروویو ساده تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. بیشتر اوقات به دلیل تنظیمات نادرست است که می‌توانید به راحتی با فشار دادن یک یا دو دکمه آن را تغییر دهید.

اگرچه نادر است، اما خرابی قطعات می‌تواند باعث مشکل عدم گرمایش غذای شما شود. در چنین مواردی، باید قطعه خراب را تعویض کنید یا یک متخصص را استخدام کنید. در راهنمای ما، به شما کمک می‌کنیم بفهمید که چرا ماکروویو شما گرم نمی‌شود و به شما نشان می‌دهیم که چگونه آن را تعمیر کنید. ما دستورالعمل‌های گام به گام را به شما ارائه می‌دهیم تا بتوانید با اطمینان مشکل را با تیم microwave-service عیب یابی کنید.

گرم نشدن غذا در ماکروویو
گرم نشدن غذا در ماکروویو

علت گرم نشدن غذا در ماکروویو

اگر ماکروویو سامسونگ شما گرم نمی‌شود، به احتمال زیاد به این دلیل است که حالت دمو روشن است یا تنظیمات آن نادرست است. همچنین می‌تواند به دلیل تهویه ناکافی یا مشکلات درب باشد. خرابی قطعه نیز یک احتمال است. اگر فن خنک کننده یا مگنترون آسیب ببیند، ماکروویو شما گرم نمی‌شود.

تعمیر گرم نشدن غذا در ماکروویو

برای تعمیر ماکروویو سامسونگ که گرم نمی‌شود با کمک از microwave-service، مطمئن شوید که در حالت دمو نیست و بررسی کنید که آیا تنظیمات درست هستند یا خیر. اگر نه، تنها کاری که باید انجام دهید این است که تنظیمات را تغییر دهید تا مشکل گرمایش حل شود. اگر قطعه‌ای معیوب دارید، فوراً آن را تعویض کنید تا ماکروویو شما بتواند به درستی کار کند.

در زیر، فهرستی از تمام دلایل احتمالی مشکل گرمایش ماکروویو سامسونگ و راه‌حل‌های مربوطه را تهیه کرده‌ایم. قبل از تماس با تعمیرگاه، هر یک از این راه حل‌ها را امتحان کنید.

این را ببینید  10 اقدام ایمنی در مایکروویو

تعمیرات آسان گرم نشدن غذا در ماکروویو

خوشبختانه برای شما، رایج ترین مسائل گرمایشی در ماکروویو شما نیاز به حداقل تعمیر دارد. گاهی اوقات، شما فقط باید تنظیمات را تغییر دهید یا ماکروویو خود را تمیز کنید تا مشکل حل شود.

فعال شدن حالت نمایشی یکی از دلایل گرم نشدن غذا در ماکروویو

اگر ماکروویو سامسونگ شما گرم نمی‌شود، اولین کاری که باید انجام دهید این است که بررسی کنید حالت دمو روشن است یا خیر. این یک ویژگی پنهان در ماکروویو شما است. زمان پخت را تنظیم کنید و ماکروویو خود را روشن کنید. اگر سریع شمارش معکوس کرد، ماکروویو شما در حالت دمو قرار دارد.

به طور معمول، حالت دمو در فروشگاه برای نمایش تمام عملکردهای ماکروویو استفاده می‌شود. در این حالت، مگنترون که انرژی ماکروویو تولید می‌کند و غذا را می‌پزد، خاموش می‌شود.

بنابراین، شما همچنان می‌توانید از تمام عملکردهای ماکروویو خود استفاده کنید، اما غذای شما را گرم نمی‌کند. اگر حالت دمو را خاموش کنید، دستگاه شما باید دوباره گرم شود.

راه حل: برای غیرفعال کردن حالت دمو در ماکروویو سامسونگ، مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله 1: بسته به مدل ماکروویو سامسونگ، دکمه Options یا My Settings را انتخاب کنید.

مرحله 2: روی دکمه شماره 6 یا شماره مربوط به عملکرد دمو در ماکروویو خود کلیک کنید.

مرحله 3: برای خاموش کردن حالت دمو، عدد 2 را فشار دهید.

گرم نشدن غذا در ماکروویو
گرم نشدن غذا در ماکروویو

ناکافی بودن تهویه یکی از دلایل گرم نشدن غذا در ماکروویو

تهویه ضعیف می‌تواند مشکلات مختلفی را برای ماکروویو شما ایجاد کند. یا بیش از حد گرم می‌شود یا اصلا گرم نمی‌شود. برای بررسی اینکه آیا ماکروویو شما فضای تهویه کافی دارد یا خیر، فضا را در سمت راست، چپ، بالا و پشت دستگاه خود اندازه بگیرید.

این را ببینید  ویژگی های ماکروویو  MS14K6000AG/AAسامسونگ

راه حل: اگر تهویه ضعیف باعث می‌شود ماکروویو سامسونگ شما گرم نشود، باید دستگاه خود را به درستی نصب کنید. حداقل 10 سانتی متر از همه طرف ماکروویو و 20 سانتی متر فضای بالای آن را حفظ کنید.

پیشنهاد مطالعه: روشن شدن خود به خودیِ ماکروویو سامسونگ

تنظیمات نادرست یکی از دلایل گرم نشدن غذا در ماکروویو

ماکروویو سامسونگ شما دارای طیف وسیعی از عملکردها است. در بعضی از مدل‌ها این تنظیمات به قدری زیاد و متنوع است که کاربران اغلب یک عملکرد را با دیگری اشتباه می‌گیرند.

به عنوان مثال، تایمر آشپزخانه ماکروویو شما یک عملکرد پخت و پز نیست. این یک ویژگی مستقل است که می‌تواند به شما در پیگیری آشپزی و سایر کارهای خود در حالی که در آشپزخانه هستید کمک کند.

عملکرد گرم نگه داشتن نیز نمی‌تواند غذا بپزد. فقط می‌تواند غذای شما را در دمای مطلوب نگه دارد تا زمانی که آماده خوردن آن هستید گرم و خوشمزه بماند.

راه حل: اگر شک دارید که تنظیمات ماکروویو شما نادرست است، این مراحل را دنبال کنید:

مرحله 1: تنظیمات ماکروویو سامسونگ خود را مرور کنید.

مرحله 2: مرحله پخت بهینه غذای خود را تعیین کنید.

می‌توانید دو مرحله پخت متفاوت را روی ماکروویو سامسونگ خود تنظیم کنید و زمان پخت و سطح قدرت را برای هر مرحله مشخص کنید.

مرحله 3: دکمه‌های عددی روی کنترل پنل را فشار دهید تا زمان پخت را تنظیم کنید.

برای پخت یک مرحله‌ای، فقط باید زمان پخت را تنظیم کنید. سطح قدرت ماکروویو شما به طور خودکار روی High تنظیم می‌شود.

این را ببینید  خاموش نشدن مایکروویو

مرحله 4: اگر می‌خواهید سطح توان را روی تنظیمی غیر از High تنظیم کنید، OK را فشار دهید. سپس از دکمه بالا/پایین برای انتخاب سطح توان مناسب برای پخت غذا استفاده کنید.

سطح قدرت به شدت گرمایش ماکروویو شما اشاره دارد. از 10 (گرم) تا 100 (بالا) متغیر است.

اگر هیچ یک از این راه حل‌ها مشکل را برطرف نکرد، توصیه می‌کنیم با مرکز نمایندگی microwave-service تماس بگیرید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + 6 =