دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

روشن شدن خود به خودیِ ماکروویو چگونه اتفاق می افتد؟ تا آنجا که ما می‌توانیم بگوییم، هیچ علتی باعث نمی‌شود ماکروویو سامسونگ شما به خودی خود روشن شود. به احتمال زیاد تجمع کثیفی یا رطوبت باعث روشن شدن خودکار ماکروویو شما می‌شود. در این مقاله، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه منبع مشکل خود را شناسایی کنید و شما را به سمت بهترین راه حل هدایت کنید.

نگران نباشید، ماکروویو شما احتمالا فقط به یک پاکسازی عمیق نیاز دارد که باید 10 دقیقه یا کمتر طول بکشد. ما دستورالعمل‌های گام به گام در مورد تمام رفع‌ها را به شما ارائه می‌دهیم تا | بتوانید با اطمینان مشکل را عیب‌یابی کنید.

روشن شدن خود به خودیِ ماکروویو

علت روشن شدن خود به خودیِ ماکروویو سامسونگ

ماکروویو سامسونگ شما به دلیل تجمع کثیفی روی درها یا رطوبت روی شیشه‌ها به خودی خود روشن می‌شود. تمیز کردن ماکروویو باید بلافاصله مشکل شما را حل کند. اگر با یک قطعه معیوب سر و کار دارید، می‌توانید خودتان آن را تعویض کنید. یا می‌توانید از متخصصان کمک بخواهید.

نحوه تعمیر روشن شدن خود به خودیِ ماکروویو سامسونگ

اگر ماکروویو سامسونگ شما به خودی خود روشن می‌شود، ابتدا آن را از برق بکشید. حداقل 60 ثانیه آن را از برق بکشید و بررسی کنید که آیا مشکل شما حل می‌شود یا خیر.

اگر ماکروویو خود به خود روشن می‌شود، تمامی قسمت‌های دستگاه از جمله قطعات درب و گیرهای آن را تمیز کنید. اگر لامپ دستگاه خاموش نمی‌شود، احتمالا فقط باید تعویض شود.

مسائل علل راه حل ها
چراغ بعد از بستن در روشن می‌شود. در ماکروویو شما کثیفی و روغن بیش از حد جمع شده است. ماکروویو خود را از برق بکشید. مخلوطی 1:1 از سرکه و آب ایجاد کنید. یک پارچه میکروفیبر را در مخلوط خود فرو کنید و از آن برای تمیز کردن ماکروویو خود استفاده کنید. تمام چربی‌ها و کثیفی‌های ماکروویو خود را از جمله درب، قفل و مکانیسم قفل پاک کنید. یک پارچه میکروفیبر تمیز بردارید و ماکروویو خود را با آن پاک کنید. قبل از اینکه درب ماکروویو را تا انتها ببندید، اجازه دهید کاملا خشک شود.
سوئیچ درب معیوب است. ماکروویو خود را از برق بکشید و در را باز کنید. پیچ‌های روی پوشش ماکروویو را باز کنید. سپس آن را بردارید و کنار بگذارید. برای دسترسی به کلیدهای در، پانل کنترل را بردارید. مجموعه سوئیچ را جدا کرده و سیم‌ها را از گیره‌های نگهدارنده آزاد کنید.
سوئیچ‌های درب خود را تست کنید تا متوجه شوید کدام یک از آنها بد کار می‌کنند. هر سوئیچ را فشار دهید و به صدای کلیک گوش دهید.
زبانه آزاد کردن سوئیچ در را با صدای ضعیف یا بدون صدای کلیک فشار دهید. آن را با سوئیچ درب جدید تعویض کنید.
کنترل پنل را دوباره نصب کنید. در نهایت درپوش بالایی و پیچ‌های آن را دوباره وصل کنید.
چراغ اجاق گاز خاموش نمی‌شود. لامپ اجاق گاز ممکن است در اثر پختن مواد غذایی با محتوای آب بالا خیس شده باشد. در ماکروویو خود را حداقل به مدت 15 دقیقه باز بگذارید تا رطوبت سریعتر از بین برود. از یک پارچه میکروفیبر تمیز و خشک برای پاک کردن رطوبت داخل ماکروویو و درهای آن استفاده کنید.
فن هواکش به طور خودکار روشن می‌شود. فن هواکش به طور خودکار روشن می‌شود تا گرما را از اجاق گاز دفع کند. وقتی فن هواکش با عملکرد خودکار فعال شد، نمی‌توانید آن را خاموش کنید. هنگامی که دمای مطمئن را تشخیص دهد خاموش می‌شود.
با این حال، می‌توانید با افزایش جریان هوا، به خنک شدن سریع‌تر ماکروویو کمک کنید.مطمئن شوید که دریچه‌های هوا مسدود نشده باشند و فضای تهویه کافی را در همه طرف‌های ماکروویو خود حفظ کنید.
ماکروویو خود به خود بدون هیچ گونه فعل و انفعالی شروع به کار می‌کند. برد کنترل اصلی معیوب است.
صفحه لمسی یا پانل کنترل خراب است.
برای راهنمایی با مرکز پشتیبانی سامسونگ تماس بگیرید. برای تعویض قطعات خراب ممکن است به کمک حرفه‌ای نیاز داشته باشید.
این را ببینید  مایکروویو قدیمی

ما چهار مشکل متداول را که هنگام روشن شدن ماکروویو سامسونگ رخ می‌دهد، فهرست کرده‌ایم. ما همچنین به شما کمک می‌کنیم بفهمید چه چیزی باعث بروز این مشکلات می‌شود و چگونه می‌توانید آنها را حل کنید.

روشن شدن چراغ بعد از بستن درب

اگر چراغ ماکروویو شما بعد از بستن در روشن می‌شود، ممکن است کثیفی جمع شده یا سوئیچ درب معیوب باشد. پاک کردن کثیفی از ماکروویو بسیار ساده‌تر از تعویض کلید درب خراب است. با این وجود، اگر دستورالعمل‌های ما را به دقت دنبال کنید، می‌توانید یک قطعه معیوب را در کمتر از 30 دقیقه تعویض کنید.

ایجاد کثیفی

کثیفی یا غذا می‌تواند در مکانیزم درب شما گیر کند، به خصوص اگر ماکروویو خود را آنطور که باید تمیز نکنید. این جمع شدن مواد غذایی از بسته شدن درست درب شما جلوگیری می‌کند. پس از تمیز کردن کامل آن با یک پارچه مرطوب، درب شما باید تا انتها بسته شود و چراغ شما خاموش شود.

راه حل: برای تمیز کردن کثیفی‌های تجمع یافته در ماکروویو سامسونگ، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • مرحله 1: ماکروویو خود را از برق بکشید یا آن را در قطع کننده مدار خاموش کنید.
  • مرحله 2: در مایکروفر را باز کنید.
  • مرحله 3: مخلوط 1:1 سرکه و آب را در یک کاسه بریزید.
  • مرحله 4: یک پارچه میکروفیبر را در مخلوط تمیز کننده فرو کنید و آن را بچرخانید.
  • مرحله 5: تمام چربی و کثیفی را از ماکروویو خود پاک کنید. مکانیسم داخلی، درب، چفت و گیره را تمیز کنید.
  • مرحله 4: ماکروویو خود را با استفاده از یک پارچه میکروفیبر تمیز خشک کنید.
  • مرحله 5: درب را برای چند دقیقه باز بگذارید تا ماکروویو شما خشک شود.
  • مرحله 6: پس از خشک شدن کامل ماکروویو، در را تا انتها ببندید.

نکات: اگر نمی‌دانید چگونه ماکروویو را تمیز کنید، می‌توانید ضرر بیشتری نسبت به سود داشته باشید. در اینجا چند یادآوری وجود دارد که به شما کمک می کند ماکروویو خود را به طور موثر و ایمن تمیز کنید.

همیشه قبل از پاک کردن داخل یا بیرون ماکروویو خود را از برق بکشید تا به خودی خود روشن نشود.

یک قسمت سرکه و یک قسمت آب را در یک کاسه ایمن با هم مخلوط کنید. مخلوط خود را در ماکروویو قرار دهید و بگذارید چند دقیقه داخل آن بماند تا لکه‌های سرسخت و لکه‌های چربی پاک شود.

این را ببینید  تعمیر خطای e11 ماکروویو سامسونگ

گر عطر سرکه برای شما خیلی قوی است، می‌توانید چند قطره اسانس را به مخلوط پاک کننده خود اضافه کنید.

پارچه میکروفیبر خود را در مخلوط سرکه آغشته کنید و از آن برای تمیز کردن ماکروویو خود استفاده کنید.

در حالت ایده آل، باید ماکروویو خود را هر هفته تمیز کنید. با این حال، اگر لکه‌های قابل مشاهده و کثیفی روی دستگاه خود مشاهده کردید، نباید تا پایان هفته منتظر بمانید تا آن را تمیز کنید.

پس از تمیز کردن ماکروویو، درب‌ها را باز بگذارید و اجازه دهید چند دقیقه خشک شود. بستن درب بلافاصله پس از تمیز کردن، رطوبت را در داخل محبوس می‌کند و به محلی برای رشد باکتری‌ها تبدیل می‌شود.

روشن شدن خود به خودیِ ماکروویو
روشن شدن خود به خودیِ ماکروویو

سوئیچ درب معیوب در روشن شدن خود به خودیِ ماکروویو

به طور معمول، ماکروویو سامسونگ شما دارای سه کلید در است. هنگامی که آنها به درستی کار می‌کنند، از روشن شدن ماکروویو شما هنگام باز بودن در جلوگیری می‌کنند. اگر سوئیچ درب گیر کند، برق را به اجزای دیگر مانند چراغ‌ها یا فن هواکش منتقل می‌کند و باعث روشن شدن آنها می‌شود.

راه حل: برای تعمیر سوئیچ درب ماکروویو سامسونگ معیوب، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • مرحله 1: ماکروویو خود را از برق بکشید.
  • مرحله 2: پیچ‌های روی جلد ماکروویو خود را بردارید.
  • مرحله 3: در مایکروفر را باز کنید.
  • مرحله 4: پوشش بالایی را بگیرید و آن را به سمت چپ بلغزانید. با احتیاط آن را بالا بیاورید و به سمت خود بکشید تا از بین برود.
  • مرحله 5: پانل کنترل را برای دسترسی به سوئیچ‌های درب جدا کنید.
  • مرحله 6: دو پیچ نصب مجموعه سوئیچ را بردارید.
  • مرحله 7: سیم‌ها را از گیره‌های نگهدارنده آزاد کنید.
  • مرحله 8: هر سوئیچ را تست کنید تا ببینید کدام یک نیاز به تغییر دارد. فقط سوئیچ را فشار دهید و به صدای کلیک گوش دهید.
  • اگر صدای ضعیفی شنیدید یا اصلا صدایی شنیدید، باید آن سوئیچ را تعویض کنید. برای اطمینان می‌توانید هر سه آنها را جایگزین کنید.
  • مرحله 9: زبانه رها کردن سوئیچ در را که نیاز به تعویض دارد فشار دهید. سپس به آرامی آن را از محفظه بیرون بکشید.
  • مرحله 10: سیم را از سوئیچ درب معیوب جدا کنید.
  • مرحله 11: سوئیچ درب جدید خود را بردارید و سیم‌ها را نصب کنید.
  • مرحله 12: کنترل پنل و پیچ‌های آن را دوباره نصب کنید.
  • مرحله 13: پوشش بالایی را دوباره بچسبانید و آن را در جای خود محکم کنید.
  • مرحله 14: ماکروویو خود را دوباره به برق وصل کنید.

خاموش نشدن چراغ بعد از اتمام کار

اگر لامپ صفحه شما خاموش نمی‌شود، به احتمال زیاد به دلیل رطوبت بیش از حد داخل ماکروویو شما ایجاد می‌شود. رطوبت موجود در ماکروویو شما طبیعی است، به خصوص پس از پختن مواد غذایی با محتوای آب بالا. رطوبت اضافی معمولاً پس از 10 تا 15 دقیقه از بین می‌رود.

راه حل: برای تعمیر لامپ ماکروویو که خاموش نمی‌شود، در ماکروویو خود را حداقل به مدت 15 دقیقه باز بگذارید. باید اجازه دهد رطوبت بین شیشه در سریعتر از بین برود.

این را ببینید  10 اقدام ایمنی در مایکروویو

با این حال، اگر شیشه پس از مدت زمان معقولی هنوز به طور قابل مشاهده خیس است، ما سرویس را توصیه می‌کنیم. برای دریافت راهنمایی با مرکز خدمات سامسونگ تماس بگیرید.

نکات: ما چند نکته داریم که به شما کمک می‌کند از خراب شدن مجدد لامپ آشپزخانه خود جلوگیری کنید. هنگام پختن مواد غذایی با رطوبت بالا، نکات ما را در نظر داشته باشید.

هنگامی که غذای خود را در ماکروویو می‌پزید، به درستی روی غذا را بپوشانید.

از مسدود کردن دریچه‌ها برای بهبود جریان هوا خودداری کنید.

پس از پختن غذا در ماکروویو، درها را باز بگذارید تا بخار از بین برود. سپس، آن را با یک پارچه تمیز و خشک پاک کنید.

روشن شدن خود به خودیِ ماکروویو
روشن شدن خود به خودیِ ماکروویو

دانستنی های بیشتر: رفع خطای ماکروویو 5e سامسونگ

روشن شدن فن هواکش به طور خودکار

ماکروویو بیش از حد سامسونگ شما دارای یک فن دریچه‌ای است که گرما را از اجاق گاز شما دفع می‌کند. بخار و رطوبت را از ماکروویو شما دور نگه می‌دارد.

از آنجایی که فن هواکش به دما حساس است، اگر ماکروویو شما خیلی داغ شود، به طور خودکار روشن می‌شود. به خودی خود روشن می‌شود تا از آسیب دیدن اجزای الکتریکی ماکروویو شما جلوگیری کند.

راه حل رفع روشن شدن خودکار فن ماکروویو

پس از روشن شدن خودکار فن هواکش نمی‌توانید آن را خاموش کنید. با این حال، زمانی که تشخیص داد که منطقه زیر آن به دمای ایمن رسیده است، باید خاموش شود.

راه حل: می‌توانید با افزایش جریان هوای بهتر به ماکروویو خود کمک کنید تا سریعتر خنک شود. هر گونه مانعی که دریچه‌های هوا را مسدود می‌کند را بردارید و فضای تهویه کافی را در اطراف ماکروویو خود حفظ کنید.

نکات: نکات زیر را در نظر داشته باشید تا از گرم شدن بیش از حد ماکروویو و روشن شدن خودکار فن هواکش جلوگیری کنید.

هنگام آشپزی پنجره‌ها یا هود خود را باز کنید تا بخار را از ماکروویو و سایر وسایل خارج کنید.

اگر ماکروویو کانتری دارید، سامسونگ توصیه می‌کند آن را برای تهویه مطلوب روی میز باز قرار دهید.

حداقل 10 سانتی متر فضای تهویه را در همه طرف‌های ماکروویو سامسونگ و حداقل 20 سانتی متر در بالای آن حفظ کنید.

اگر وقتی ماکروویو در معرض خطر داغ شدن نیست، فن هواکش روشن می‌شود، با مرکز پشتیبانی سامسونگ تماس بگیرید و درخواست خدمات دهید.

خود به خود روشن شدن ماکروویو بدون هیچ گونه دلیل

اگر ماکروویو شما خود به خود شروع به روشن شدن می‌کند، ممکن است با برد کنترل اصلی یا تاچ پد مشکل داشته باشید.

راه حل: برای تعمیر ماکروویو که خود به خود روشن می‌شود، به کمک حرفه‌ای نیاز دارید. دستگاه خود را از برق بکشید و فوراً با مرکز پشتیبانی سامسونگ تماس بگیرید.

ماکروویو خود را دوباره وصل نکنید زیرا خطر آتش سوزی است. منتظر بمانید تا یک متخصص سامسونگ مشکل را تشخیص دهد و راه حل مناسب را پیشنهاد کند.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 3 =