دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

خطای ماکروویو 5e سامسونگ چیست؟ کد خطای ماکروویو SE 5e سامسونگ که روی صفحه نمایش داده می‌شود نشان می‌دهد که مشکلی در تاچ پد یا برد کنترل ماکروویو شما وجود دارد. شایع‌ترین علت خطای SE، گیرکردن دکمه روی صفحه لمسی است.

خطای ماکروویو 5e
خطای ماکروویو 5e

مشکلات مربوط به خطای SE یا 5e ماکروویو

برای توضیح کلی در مور خطای SE یا 5e ماکروویو جدول زیر بهترین و سریعترین راهکار را به شما ارائه می دهید.

موضوع راه حل
کد خطا 5E کد خطا 5E در ماکروویو سامسونگ به این معنی است که تاچ پد یا برد کنترلی مشکل دارد. این می‌تواند به دلیل گیر کردن دکمه، کابل نواری کثیف یا برد کنترل معیوب باشد.
دکمه گیر کرده اگر دکمه‌ای روی تاچ پد ماکروویو گیر کرده باشد، می‌تواند باعث خطای 5E شود. برای بررسی دکمه گیر کرده، هر دکمه روی صفحه لمسی را جداگانه فشار دهید. اگر هر دکمه‌ای پاسخ ندهد، ممکن است گیر کرده باشد. می‌توانید سعی کنید با چند بار فشار دادن محکم آن را جدا کنید. اگر دکمه هنوز گیر کرده است، ممکن است لازم باشد تاچ پد را تعویض کنید.
کابل نواری کثیف کابل نواری که تاچ پد را به برد کنترل متصل می‌کند، ممکن است به مرور زمان کثیف شود. این می‌تواند باعث خطای 5E شود. برای بررسی وجود کابل نواری کثیف، کابل را از صفحه لمسی و برد کنترل جدا کنید. سپس، کابل را با یک پارچه نرم و مقداری الکل مالشی تمیز کنید. هنگامی که کابل تمیز شد، آن را دوباره به صفحه لمسی و برد کنترل وصل کنید.
برد کنترل معیوب اگر برد کنترل معیوب باشد، می‌تواند باعث خطای 5E شود. برای بررسی معیوب بودن برد کنترل، باید توسط تکنسین ماهر تشخیص داده شود.

علت نمایش خطای SE یا 5e ماکروویو سامسونگ

برخی حدس می‌زنند که این یک SE است که مخفف خطای سنسور است. دیگران خطاهای کوتاه کلیدی را گزارش کرده‌اند. خطای SE یا 5e ماکروویو نشان می‌دهد که یک کلید کنترلی روی صفحه کلید گیر کرده است یا برد کنترل الکترونیکی کاملاً از کار افتاده است.

برای تشخیص و تعمیر این نوع خرابی به یک تکنسین نیاز است. ماکروویوها به دلیل قدرت بالایشان ذاتاً برای سرویس دهی خطرناک هستند.

در نتیجه، وقتی یک ماکروویو سامسونگ حرف SE [5e] را نمایش می‌دهد، چه معنایی دارد؟ کد خطای “SE” روی برد مدار کنترل یا نوار صفحه کلید نشان می‌دهد که صفحه کلید سیمی دارید که در حال اتصال کوتاه است. آنها ممکن است گاهی متناوب باشند، اما تنها راه حل این است که آنها را به طور کامل جایگزین کنید.

علاوه بر این، چگونه مایکروفر سامسونگ را ریست می‌کنید؟ هیچ چیز بهتر از جدا کردن اجاق ماکروویو سامسونگ از پریز برق این کار را انجام نمی‌دهد. دو دقیقه یا حداقل تا زمانی که ماکروویو دوباره روشن شود صبر کنید. جدا نگه داشتن ماکروویو در این مدت به تنظیم مجدد سریعتر آن کمک می‌کند. پس از اینکه ماکروویو چرخه تنظیم مجدد خود را کامل کرد، می‌توانید آن را دوباره به پریز برق وصل کنید.

خطای ماکروویو 5e
خطای ماکروویو 5e

نحوه عیب‌یابی و تشخیص خطای SE یا 5e ماکروویو

فرآیند پخت توسط حسگر تعبیه شده در داخل اجاق ماکروویو کنترل می‌شود. دما، فشار و سایر متغیرهای دخیل در فرآیند پخت را ردیابی می‌کند.

این سنسور به شما کمک می‌کند تا از پختن بیش از حد یا کم پختن غذا خودداری کنید. این امکان وجود دارد که با گذشت زمان، سنسور با بقایای مواد غذایی مسدود شود و آن را مستعد تداخل در عملکرد آن کند.

این را ببینید  جایگزینی مگنترون مایکروویو

این بدان معناست که اگر سنسور موجود در ماکروویو شما کثیف یا آسیب ببیند، ممکن است اجاق ماکروویو شما به درستی پخت نکند.

پنل کنترل سنسور فر یکی از آسیب پذیرترین نقاط در سیستم امنیتی دستگاه است. این حسگرها باید به طور منظم نگهداری و مراقبت شوند تا از خرابی تجهیزات ناشی از آنها جلوگیری شود. اگر مشتری قادر به انجام وظایف خود نباشد، ممکن است اضطراب زیادی را تجربه کند.

خطای سه ماکروویو سامسونگ

هر زمان که یکی از دکمه‌های ماکروویو سامسونگ شما بیش از 60 ثانیه نگه داشته شود، سیستم با نمایش کد خطای SE بر روی صفحه به شما اطلاع می‌دهد.

توجه: تعداد زیادی از کاربران حرف “S” را با عدد “5” اشتباه می‌گیرند و بالعکس. این می‌تواند منجر به سردرگمی شود زیرا اولین رقم کد خطا یک S را نشان می‌دهد که شبیه عدد “5” در صفحه کامپیوتر است. با این حال، توجه به این نکته ضروری است که هر دو کد (5E و SE) در ماکروویوهای سامسونگ دقیقاً یکسان هستند و دقیقاً همان خطا را در عملکرد نشان می‌دهند.

اگر کد خطای SE روی صفحه ماکروویو شما ظاهر شد، همیشه در را باز بگذارید و قبل از خروج از خانه ماکروویو را از برق بکشید. این کار از فعال شدن و گرم شدن بیش از حد دستگاه جلوگیری می‌کند.

دستورالعمل تنظیم مجدد ماکروویو سامسونگ

اگر ماکروویو شما یک کد خطا را نشان می‌دهد، موثرترین روش برای تعمیر آن، تنظیم مجدد آن است. هیچ تضمینی وجود ندارد که با این کار تمام مشکلات فنی ماکروویو شما حل شود، اما طیف وسیعی از مشکلات، از جمله مواردی که باعث ایجاد کد خطای SE می‌شوند را برطرف می‌کند. مراحل زیر برای تنظیم مجدد مایکروفر سامسونگ آورده شده است. برای حل این مشکل، به سادگی این مراحل ساده را دنبال کنید:

مرحله 1: اولین مرحله این است که ماکروویو را به مدت تقریبی 2 دقیقه از پریز برق جدا کنید. آن را دوباره به هم وصل کنید و روشن کنید.

مرحله 2: ماکروویو خود را به برق وصل کنید و منتظر بمانید تا در مرحله دو زنده شود. از طرف دیگر، اگر کد همچنان روی صفحه نمایش شما قابل مشاهده است، باید به مرحله بعدی بروید. در غیر این صورت، می توانید طبق معمول به استفاده از ماکروویو خود ادامه دهید.

گیر کردن کلیدهایی در صفحه کنترل دلیل خطای SE یا 5e ماکروویو

هنگامی که پد لمسی روی ماکروویو به درستی کار نمی‌کند، می تواند بسیار خسته کننده باشد. اگر دستگاه شما مجهز به سوئیچ غشایی باشد، سه مشکل احتمالی وجود دارد. مشکل خود سیم کشی این است که در حالت بسته یا باز گیر کرده است.

یک مثال از این حالت زمانی است که یک کلید در امتداد لبه غشا شکسته یا خم می‌شود، یا اگر یک تکه غذا در زیر غشا گیر کند، یا اگر صفحه مدار لمسی صفحه لمسی آسیب دیده یا قطع شود.

Mylar برای غشای تاچ پد استفاده می شود که دارای یک پوشش رسانا در جلو و پشت دستگاه است. لایه‌های مایلار به ورق‌های پلاستیکی عایق در دو طرف لایه‌های مایلار می‌چسبند.

این را ببینید  بررسی کامل کدهای خطای مایکروویو سامسونگ

با ضربه زدن روی پد لمسی، یک نیروی مکانیکی به مایلار در محلی که ضربه زدید وارد می‌شود، شبیه به فشار دادن پلیسه آکاردئونی در دنیای واقعی.

نشانه های گیر کردن کلیدهای صفحه کنترل ماکروفر

اگر متوجه شدید که فشار دادن صفحه کلید به سختی انجام می‌شود یا به نظر می‌رسد دکمه‌ای پاسخ نمی‌دهد، ممکن است پوشش رسانا روی سوئیچ غشایی فرسوده شده باشد. در این صورت، سوئیچ غشایی را تعویض کنید.

برای تست پنل کنترل و تاچ پد باید از مولتی متر استفاده کرد. هنگام استفاده از مولتی متر برای آزمایش سوئیچ غشای پد لمسی در ماکروویو، دانش الکتریکی و درک خوانش‌های مولتی متر مورد نیاز است.

اگر می‌خواهید مشکل را عیب یابی کنید، باید با نمودار سیم کشی نیز آشنا باشید و یک مولتی متر در دست داشته باشید. حتی در آن صورت، شما نمی‌توانید به سادگی صفحه کلید را بیرون بیاورید و دوباره کالیبره کنید. در عوض باید آن را با یک مورد جدید جایگزین کنید.

هنگامی که از ماکروویو خود استفاده می‌کنید، صفحه لمسی جایی است که چرخه پخت را انتخاب کرده و شروع می‌کنید. اگر پد لمسی آسیب ببیند، این می‌تواند منجر به کد خطا شود. متخصصان تعمیر ماکروویو ما توصیه می‌کنند که برای بازگرداندن عملکرد صحیح ماکروویو خود، تاچ پد را تعویض کنید.

خطای ماکروویو 5e
خطای ماکروویو 5e

تمیز کردن صفحه لمسی یا کنترل پنل با یک پارچه نرم

یک تمیز کردن ساده صفحه کنترل ماکروویو SE ممکن است برای حل مشکل کافی باشد. سطح صفحه کنترل را با یک پارچه نرم و بدون پرز پاک کنید تا گرد و غبار یا زباله ها پاک شوند.

خطای SE یا 5e ماکروویو سامسونگ

پاک کننده‌ها و مواد ساینده نباید روی صفحه کنترل استفاده شوند زیرا ممکن است باعث آسیب شوند. به طور معمول، خطای SE یا 5e ماکروویو یا به دلیل خرابی پانل کنترل یا مشکل در سنسور فر در ماکروویو ایجاد می‌شود.

حتی اگر کنترل پنل را تمیز کرده باشید، اگر کد خطا همچنان چشمک میزند، این احتمال وجود دارد که مشکل سنسور فر مقصر باشد. به خاطر داشته باشید که کنترل پنل ممکن است در شرایط بسیار نادری آسیب ببیند. در چنین شرایطی تنها راه حل مشکل تعویض کامل کنترل پنل است.

تمیز بودن کابل نواری

اگر کد خطای SE بر روی برد کنترل ماکروویو سامسونگ شما نمایش داده شد، ابتدا سعی کنید کانکتور نواری روی برد کنترل را قبل از تعویض آن تمیز کنید. ممکن است کانکتور نواری مسدود یا کثیف منبع کد خطا باشد و تمیز کردن آن ممکن است مشکل را حل کند.

با تمیز کردن کابل نواری روی برد کنترل ماکروویو خود، می‌توانید از دردسر تعویض کامل تاچ پد جلوگیری کنید. کابل نواری به راحتی قابل دسترسی است و احتمالاً با گرد و غبار و زباله مسدود شده است. تنها ابزاری که به آن نیاز دارید یک پیچ گوشتی سر فیلیپس و یک نوار لاستیکی برای تمیز کردن آن است. برای شروع، منبع تغذیه ماکروویو را خاموش کرده و آن را از اتاق خارج کنید. در را از فر خارج کرده و دستکش فر بپوشید زیرا این وسایل خیلی زود داغ می‌شوند.

اگر کانکتور کابل روی ماکروویو با کثیفی و گریس مسدود شده باشد، امکان تمیز کردن آن وجود دارد. حتی اگر فقط یک بار در روز از آن استفاده کنید، ممکن است بعد از چند هفته یا چند ماه متوجه اثرات تجمع آن شوید. با مالیدن مقداری الکل روی کانکتورهای کابل، می‌توانید تقریباً فوراً آلودگی را از بین ببرید و کابل را بلافاصله برای اتصال به رایانه آماده کنید.

این را ببینید  نحوه رفع کد خطای C-10 ماکروویو سامسونگ
خطای SE یا 5e ماکروویو
خطای SE یا 5e ماکروویو

خرابی برد کنترل در کابل نواری در خطای SE یا 5e ماکروویو

برد کنترل ماکروویو به عنوان سیستم عصبی مرکزی دستگاه عمل می‌کند و سیگنال‌هایی را به مگنترون، بخاری دی الکتریک، فن و سایر اجزای مورد نیاز برای کار ارسال می‌کند. همچنین تضمین می‌کند که سیگنال‌ها با دقت، دقت زمان‌بندی و سازگاری از طریق برد کنترل تحویل داده می‌شوند. زمان پخت و میزان قدرت از طریق یک صفحه کلید وارد ماکروویوهای سامسونگ می‌شود. اگر ماکروویو به این تنظیمات پاسخ نمی‌دهد، به احتمال زیاد به دلیل خرابی برد کنترل است که نیاز به خدمات تکنسین تایید شده سامسونگ برای تعویض دارد.

دانستنی های جدید: تعمیر خطای e11 ماکروویو سامسونگ

نکات مهم هنگام خرابی برد ماکروفر

وقتی مشکلی با ماکروویو پیش می‌آید، ممکن است وسوسه شوید که دستگاه را بیرون بیاندازید و یک دستگاه دیگر بخرید. برد کنترل ماکروویو اکثریت عملکردهای آن را بر عهده دارد و در اولین قدم باید بررسی شود.

در صورت مشاهده هر گونه علائم خرابی بر روی این برد، تقریباً به طور قطع نیاز به تعویض خواهد داشت. اگر چنین علائمی وجود نداشته باشد، ممکن است به جای آن نیاز به تعویض سیم یا فیوز داشته باشید. زمان و پولی که در دراز مدت پس انداز می‌کنید ارزشش را دارد.

اگر ماکروویو شما کار نمی‌کند، باید آن را عیب یابی کنید تا ببینید آیا مشکل در داخل یا خارج خود دستگاه است. اگر از مولتی متر برای بررسی برد کنترل استفاده کنید، می‌توانید تشخیص دهید که آیا آن آسیب دیده است و باید تعویض شود. با این حال، آزمایش آن از یک دستگاه الکتریکی معمولی دشوارتر است زیرا دستگاه در محدوده وسیعی از ولتاژ و آمپر کار می‌کند.

اجاق‌های ماکروویو عصر مدرن ماشین‌های بسیار پیچیده ‌ای هستند. در نتیجه، توصیه می‌شود که توسط افراد حرفه‌ای – به‌ویژه زمانی که شکسته‌اند، کار کنند. بسیاری از شرکت‌های تعمیرات لوازم خانگی مایل به تشخیص ماکروویو شما و تعمیر یا تعویض برد کنترل آن هستند. با این حال، آنها تنها در صورتی این کار را انجام می‌دهند که درک کاملی از دستگاه مورد نظر داشته باشند. برای تشخیص و تعمیر ماکروویو با اطمینان، به نمودارهای سیم کشی و خواندن مولتی متر نیاز دارید که هر دو به صورت آنلاین در دسترس هستند.

خرابی مادر برد یا برد کنترل در خطای SE یا 5e ماکروویو

خرابی برد کنترل ممکن است منجر به همان مشکلاتی شود که در بالا توضیح داده شد. برد کنترل ولتاژهای پایینی تولید می‌کند که سپس از طریق کابل نواری به صفحه لمسی منتقل می‌شود. برد کنترل با فشار دادن یک دکمه سیگنال ولتاژ را دریافت می‌کند که به آن بازگردانده می‌شود.

به محض اینکه برد کنترل سیگنال‌های ورودی را از صفحه لمسی یا سوئیچ غشایی دریافت کرد، از دستورات برای روشن کردن رله‌های خروجی استفاده می‌کند که مسئول کنترل اجزای مختلف ماکروویو هستند.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 1 =