دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

شما می روید تا مقداری باقیمانده غذا را در مایکروویو گرم کنید، اما با صدای بلندی که از دستگاه می آید مواجه می شوید. مطمئن هستید که هر بار این صدا را نمی دهد. بسیاری از ما برای تهیه سریع غذا به مایکروویو خود متکی هستیم، بنابراین اگر صداهای عجیب و غریبی ایجاد کند ممکن است نگران کننده باشد. صداهای غیرمعمول مایکروویو می توانند از آزاردهنده خفیف تا بلندی غیر قابل تحمل متغیر باشند و معمولاً نشانه ای از درست بودن تعمیر هستند. در این مقاله به علت ایجاد صدا در مایکروویو خواهیم پرداخت.

ایجاد صدا در مایکروویو

بررسی علت ایجاد صدا در مایکروویو

برای علت ایجاد صدا در مایکروویو مایکروویو پر سر و صدا معمولاً ناشی از یک قطعه داخلی معیوب است. نوع نویز می تواند به شما کمک کند تا بفهمید کدام قسمت احتمالاً مقصر است.

وزوز

مایکروویوها دارای یک فن خنک کننده یکپارچه هستند که ممکن است به مرور زمان کثیف و مسدود شود. همچنین می تواند در حین چرخش مایکروویو از جای خود خارج شود و به سایر قسمت های مایکروویو برخورد کند. طبیعی است که یک پنکه مایکروویو در حین کار صدای کمی تولید کند، اما گرفتگی فن اغلب صدای وزوز ایجاد می کند. در صورت شل بودن فن نیز ممکن است متوجه صدای تق تق شدیدی شوید. معمولاً می توانید تشخیص دهید که آیا فن خنک کننده باعث ایجاد صدا می شود یا خیر، زیرا صدای آن در پشت مایکروویو بلندتر است.

کلیک کردن

یک موتور صفحه گردان معیوب می تواند باعث صدای کلیک از مایکروویو شما شود. این موتور صفحه گردان را تغذیه می کند که به آرامی غذای شما را می چرخاند تا از پخت یکنواخت اطمینان حاصل شود. گاهی اوقات، یک موتور معیوب باعث می شود که صفحه به طور کلی از چرخش باز بماند.

این را ببینید  بهترین زمان تعمیر یا تعویض ماکروفر

سنگ زنی

برای علت ایجاد صدا در مایکروویو صداهای سنگ زنی گاهی اوقات می تواند نشان دهنده معیوب بودن موتور صفحه گردان باشد، اما معمولاً به دلیل معیوب بودن موتور همزن است. این موتور تیغه ای را حرکت می دهد که امواج الکترومغناطیسی را در سراسر داخل مایکروویو پخش می کند تا از پخت و پز یکنواخت اطمینان حاصل شود. اگر موتور دچار ایراد شود، باید سخت‌تر کار کند و صدای آزاردهنده‌ای ایجاد کند. همچنین ممکن است متوجه شوید که مایکروویو غذای شما را به یک اندازه گرم نمی کند.

زمزمه کردن

صدای زمزمه بلند از مایکروویو شما اغلب نشانه دیود معیوب یا فرسوده است. دیود وظیفه تبدیل AC به DC برای تامین انرژی مگنترون را بر عهده دارد. اگر یک دیود معیوب مقصر ایجاد صدا در مایکروویو باشد، مایکروویو گرما تولید نمی کند.

صدای جیغ یا جیغی که نادیده گرفتن آن سخت است، معمولاً ناشی از یک مگنترون معیوب یا فرسوده است. مگنترون جزء درون مایکروویو شما است که امواج الکترومغناطیسی را تولید می کند که غذای شما را می پزد. معمولاً با افزایش سن، مگنترون ها فرسوده می شوند، به خصوص اگر مرتباً از مایکروویو استفاده می کنید.

صدای مایکروویو

برای علت ایجاد صدا در مایکروویو مگنترون‌ها و دیودهای مایکروویو می‌توانند در صورت معیوب بودن صداهای بسیار بلندی ایجاد کنند که ممکن است باعث شود صدای مایکروویو شما در حال انفجار باشد. ایمن‌ترین کار این است که منبع تغذیه را خاموش کنید و قبل از استفاده مجدد آن را تعمیر کنید، به خصوص اگر متوجه جرقه زدن یا کشیدن سیگار در مایکروویو شوید. جرقه های داخل مایکروویو همیشه نشانه ای از عیب خطرناک نیستند، اما می توانند به اجزای داخلی آسیب برسانند.

این را ببینید  مشکلات و خطاهای رایج مایکروویو و راه حل آنها

صدای مگنترون خراب مایکروویو

مگنترون های مایکروویو بد می توانند صداهای مختلفی ایجاد کنند و صدا اغلب بسیار بلند است. معمولاً مگنترون های معیوب صدای جیغ یا جیغ با صدای بلند تولید می کنند. یک مگنترون نیز بسته به موضوع ممکن است صدای وزوز یا زمزمه بلندی ایجاد کند.

صدای مایکروویو معمولی

مایکروویوهای معمولی در حین کار صدای زمزمه خفیفی تولید می کنند. با این حال، صداهای معمولی مایکروویو باید آرام و بدون مزاحمت باشد. اگر صدا به قدری بلند است که شما را آزار دهد یا صداهای خراش، کلیک یا جیغ را می شنوید، احتمالاً مشکلی در یکی از اجزا وجود دارد.

جلوگیری از ایجاد صدا مایکروویو

برای علت ایجاد صدا در مایکروویو گاهی اوقات، خاموش کردن مایکروویو و تمیز کردن آن می تواند از ایجاد صدا جلوگیری کند. اگر این کار جواب نداد، تنها راه برای جلوگیری از ایجاد صدا در مایکروویو این است که بفهمید کدام قطعه معیوب است و آن را تعمیر یا تعویض کنید. اگر صدا به دلیل کثیفی یا گرفتگی پره های فن باشد، گاهی اوقات، تمیز کردن فن خنک کننده می تواند مشکل را حل کند.

به طور کلی بهتر است برای تشخیص و تعمیر مایکروویو خود با یک پیمانکار حرفه ای تماس بگیرید. اگرچه ممکن است قطعات را با یک مولتی متر تست کنید و خودتان آنها را تعویض کنید، اما اگر ندانید چه کار می کنید، کار خطرناکی است. در صورت داشتن مایکروویو یکپارچه، دسترسی به آن نیز می تواند چالش برانگیز باشد.

خازن های مایکروویو مقادیر قابل توجهی انرژی را ذخیره می کنند، حتی اگر برای مدت طولانی از برق جدا شده باشند. این شارژ می تواند آنقدر زیاد باشد که اگر به طور تصادفی قطعات برقی را لمس کنید، یک شوک الکتریکی بالقوه کشنده ایجاد کند. اگر می‌خواهید خودتان مایکروویو خود را تعمیر کنید، قبل از شروع، تخلیه مناسب خازن ضروری است.

این را ببینید  4 دلیل رایج جرقه زدن داخل مایکروویو

بیشتر بدانید: علت کار نکردن پد لمسی مایکروویو

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 5 =