دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

کار نکردن پد لمسی مایکروویو . اگر دکمه‌های صفحه لمسی مایکروویو شما کار نمی‌کنند، ممکن است مشکل از سوئیچ غشایی باشد. این قسمت از کلیدهای الکتریکی با لمس نرم تشکیل شده است که دو لایه پلاستیک مایلار با روکش های رسانا در طرفین روبروی یکدیگر قرار دارند. هنگامی که کلیدی را روی پد لمسی مایکروویو خود فشار می دهید، دو سطح با هم تماس پیدا می کنند و یک مدار الکتریکی را تکمیل می کنند که سیگنالی را به برد کنترل می فرستد. پوشش رسانا روی سوئیچ غشایی شما به مرور زمان در اثر استفاده مکرر فرسوده می شود و باید تعویض شود.

کار نکردن پد لمسی مایکروویو

نحوه تست سوئیچ غشای مایکروویو با مولتی متر

قبل از شروع این آزمایش مایکروویو خود را از برق بکشید.

  1. سوئیچ غشایی را به منظور آزمایش آن قرار دهید. برای دسترسی به سوئیچ غشایی، که معمولاً توسط یک کانکتور روبانی تخت به برد کنترل متصل می شود، باید کابینت را جدا کنید.
  2. پس از مراجعه به شماتیک الکتریکی مایکروویو خود برای تعیین طرح ماتریس سوئیچ ممبران، پد لمسی را با یک مولتی متر تست کنید. هنگام تست هر کلید روی صفحه لمسی باید چند اهم مقاومت وجود داشته باشد.
  3. اگر نتایج آزمایش شما نشان دهد که یک یا چند کلید معیوب هستند، به یک سوئیچ غشایی جایگزین نیاز خواهید داشت.

برد کنترل و کار نکردن پد لمسی مایکروویو

اگر نمی توانید اعداد را روی صفحه لمسی مایکروویو خود وارد کنید اما صفحه نمایش همچنان روشن است، ممکن است مشکل از برد کنترل باشد. برد کنترل صفحه لمسی را با سیگنال های ولتاژ پایین تامین می کند. هنگامی که دکمه‌ای را روی صفحه لمسی مایکروویو خود فشار می‌دهید، برد کنترل سیگنالی را برای شروع گرم شدن به سایر اجزای مایکروویو ارسال می‌کند. اگر سوئیچ غشایی طبق معمول کار می کند و اتصال به برد کنترل خوب به نظر می رسد، احتمالاً برد کنترل باید تعویض شود.

این را ببینید  ویژگی های ماکروویو  MS19M8000AG/AAسامسونگ

نحوه بازرسی برد کنترل مایکروویو

قبل از شروع این بازرسی یا هر بازرسی دیگری، دستگاه خود را از منبع برق جدا کنید.

  1. برد کنترل خود را پیدا کنید برای دسترسی به کابینت باید تمام یا بخشی از کابینت را بردارید.
  2. هنگامی که آن را پیدا کردید، به دنبال هر گونه نشانه ای از آسیب یا سوختن هستید، برد کنترل خود را به صورت بصری بررسی کنید.
  3. اگر هنگام بازرسی آن مشکلی پیدا کردید، یا اگر سایر دلایل ذکر شده در بالا را رد کردید، به یک برد کنترلی جایگزین نیاز خواهید داشت.

بعد از بررسی های کلی و یافتن منبع خرابی حال باید اقدام به تعمیر دستگاه نمایید.

پیشنهاد مطالعه: علت روشن شدن مایکروویو بعد از باز کردن درب

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 − سه =