دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

روشن شدن مایکروویو. آیا وقتی مایکروویو شما بدون فشار دادن دکمه “شروع” یا تنظیم تایمر در را باز کردید، چرخید؟ این می تواند بسیار خطرناک باشد، زیرا تشعشعات مضر مایکروویو از دستگاه پخش می شود و همه چیز را در نزدیکی تحت تأثیر قرار می دهد. برای رفع این مشکل، ابتدا باید علت وقوع آن را دریابید و بر این اساس آن را عیب یابی کنید. ما یک راهنمای دقیق در مورد تعمیر مایکروویو ارائه کرده ام تا وقتی درها باز می شوند روشن نشود.

روشن شدن مایکروویو

دلایل روشن شدن مایکروویو هنگام باز شدن درب

4 دلیل متداول وجود دارد که چرا مایکروویو شما هنگام باز شدن درب روشن می شود:

  • بر اساس طراحی است
  • سوئیچ درب خراب است
  • اشکال در میان افزار
  • مدار داخلی معیوب

بیایید هر یک از این نکات را با جزئیات بیشتری بررسی کنیم تا بهتر بفهمید که باز کردن درب مایکروویو چگونه می‌تواند دستگاه را روشن کند.

طراحی ماکروفر

اگر تنها چیزی که هنگام باز کردن در رخ می‌دهد روشن شدن چراغ‌ها باشد، پس به یک ویژگی کاملاً عادی نگاه می‌کنید.

بسیاری از تولید کنندگان اجاق های مایکروویو خود را طوری برنامه ریزی می کنند که با باز شدن درب، چراغ ها را روشن کنند. این به کاربران اجازه می‌دهد تا ببینند داخل فر چه چیزی وجود دارد – یک ویژگی راحت، به‌ویژه هنگام بازیابی چیزی داغ از اجاق در محیطی با نور ضعیف.

با این حال، زمانی که فقط چراغ ها روشن می شوند، این تنها یک ویژگی عادی ارائه شده توسط سازنده است.

اگر فن های مایکروویو همراه با گرمایش روشن می شوند و به محض باز کردن در، سینی را می بینید که در حال چرخش است، قطعاً این ویژگی داخلی نیست. برعکس، نشان می‌دهد که مشکلی در مایکروویو شما، چه در حسگرها، مدارها، یا نرم‌افزار داخلی وجود دارد، و باید آن را بررسی کنید.

این را ببینید  تعمیر عدم کارکرد مایکروویو

خرابی سوئیچ درب

مایکروویوهای مدرن دارای مکانیسم‌های ایمنی داخلی هستند که وقتی در باز است از کار کردن آنها جلوگیری می‌کند. با این حال، اگر این مکانیسم ها از کار بیفتند یا عملکرد نادرست داشته باشند، می تواند برعکس اتفاق بیفتد و مایکروویو شما می تواند به طور خودکار با باز کردن درب روشن شود.

اجاق مایکروویو شما دارای 3 یا 4 کلید درب است که به عنوان کلیدهای اینترلاک نیز شناخته می‌شوند، که در پشت براکت نزدیک درب قرار دارند. شما نمی توانید آنها را ببینید مگر اینکه فر را جدا کنید، اما آنها آنجا هستند.

هدف این کلیدها این است که هنگام باز یا بسته شدن درب به موتور سیگنال دهند. از طرف دیگر، موتور پیکربندی شده است تا زمانی که سیگنال بسته شدن درب را دریافت می کند روشن شود و در صورت باز شدن درب فورا خاموش می شود.

با این حال، اگر یک یا چند کلید اینترلاک کار نکند، موتور ممکن است نداند درب در حال حاضر در چه وضعیتی است – باز یا بسته. در نتیجه، ممکن است با باز کردن درب، موتور روشن شود.

اشکال سیستم عامل

مایکروویوهای مدرن به طور فزاینده ای پیچیده شده اند و بسیاری از آنها با ویژگی های اتوماسیون برای راحت تر کردن زندگی ما عرضه می شوند.

بسیاری از مدل‌های جدید دارای یک برد کنترل مرکزی هستند که سیگنال‌های حسگرهای مختلف را می‌پذیرد، آن‌ها را تجزیه و تحلیل می‌کند و به سایر اجزا می‌گوید اقدامات مناسب را انجام دهند. حال، اگر در جایی در این سیستم مشکلی وجود داشته باشد، مایکروویو شما ممکن است خراب شود و شروع به رفتار عجیب کند.

این را ببینید  6 نشانه زمان تعویض ماکروفر

به عنوان مثال، بسته به بسته یا باز بودن درب، ممکن است یک سیستم عامل برای روشن و خاموش کردن موتور وجود داشته باشد. با این حال، یک نقص می تواند باعث خرابی این ویژگی و روشن شدن مایکروویو هنگام باز شدن درها شود.

مدار داخلی معیوب

مایکروویو ممکن است یک وسیله آشپزخانه ساده به نظر برسد که از نظر عملکرد با اجاق توستر قابل مقایسه است. با این حال، در داخل بسیار پیچیده تر است، با استفاده از بسیاری از وسایل الکترونیکی پیشرفته.

بله، تنها کاری که مایکروویو انجام می دهد این است که غذای شما را گرم می کند، اما این کار را با استفاده از تشعشعات مایکروویو انجام می دهد. داخل آن یک مگنترون وجود دارد که تشعشع را ایجاد می کند. از آنجایی که امواج مایکروویو برای انسان و تجهیزات الکترونیکی مضر هستند، این اجاق دارای چندین ویژگی امنیتی است و برای اطمینان از اینکه خطر تشعشع در آن ایجاد نمی‌شود، دارای ایمنی‌های ایمنی است.

همانطور که می توانید تصور کنید، یک اجاق مایکروویو دارای مدارهای داخلی زیادی است. اگر مشکلی پیش بیاید، مانند مشکلات سیم کشی یا آب در موتور، می تواند باعث شود که اجاق گاز به طور خودکار هنگام باز شدن درب روشن شود و با بسته شدن درب خاموش شود.

پیشنهاد مطالعه: تفاوت میان ماکروویو یا مایکروفر

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + هفده =