دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

ممکن است در حال حاضر قصد خرید ماکروویو را داشته باشید اما ممکن است در هنگام خرید تفاوت میان ماکروویو یا مایکروفر را ندانید. آیا در رابطه با تفاوت میان ماکروویو یا مایکروفر اطلاعاتی دارید یا خیر؟ ایا تفاوت میان ماکروویو یا مایکروفر را می دانید؟ نکته ی مهم این است که به یاد داشته باشید تفاوت میان ماکروویو یا مایکروفر وجود دارد. بهتر است به یاد داشته باشید که در عموم میکروویو را به اشتباه ماکروویو تلقی می کنند که اشتباه است. پس در این مقاله سعی داریم در رابطه با تفاوت های میان ماکروویو یا مایکروفر اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

ماکروویو

طرز کار و تفاوت میان ماکروویو یا مایکروفر

دستگاه ماکروویو برای پخت و گرم کردن موارد غذایی شما از امواج کمک می گیرد. این امواج تشکیل شده است از امواجی با طول موج کوتاه که این طول موج بخشی از طیف الکترومغناطیس را تشکیل می دهد. در صنایع غذایی و دستگاه های جدید از این تکنولوژی و صنعت استفاده می کنند تا پخت مواد غذایی را آسان تر نمایند. اما نکته ی مهم هنگام استفاده از این دستکاه این است که این دستگاه ها ممکن است در هنگام گرمایش یک ماده منعکس، جذب یا منتشر شوند. به همین علت است که نباید در هنگام گرم کردن مواد غذایی از مواد فلزی استفاده کنید و به جای آن باید موادی مانند پلاستیک یا شیشه را در دستگاه قرار دهید. مواد فلزی به راحتی می توانند امواج را منعکس نمایند. این امواج طول موج کوتاهی دارند اما به راحتی می تواندد از آب یا حتی گرد و غبار عبور کنند.

این را ببینید  نحوه عملکرد یک مایکروویو

دستگاه های تولید شده در عصر جدید علاوه بر این ویژگی دارای المنت نیز می باشند. که برای گریل و فر کردن غذا بسیار مناسب است. این دستگاه در بازار به نام های مایکروویو گریل دار شناخته می شوند. این مایکروویوها به گونه ای طراحی شده اند. که به راحتی می توانند امواج با طول کوتاه را حبس کرده و بعد از بسته شدن درب دستگاه و روشن کردن دستگاه آن را ساطع نمایند.

تفاوت میان ماکروویو یا مایکروفر به بیان ساده

تعریف ساده ی مایکروفر این است که این دستگاه می تواند غذا را در یک محیط در بسته و با یک دمای یکنواخت بپزد و تمام قسمت های غذا بصورت یکنواخت پخته شود. امکان کار کرد با گاز در ساده ترین مایکروفرها قابل انجام است و به راحتی می تواند دمای بین 100 تا 250 درجه را ایجاد کند تا غذای پخته شده را تحویل شما دهد.

تفاوت میان ماکروویو یا مایکروفر به این صورت است که مایکروویو می تواند مواد غذایی را با ساطع کردن امواج با طول موج کوتااه و در زمان به راحتی بپزد. اما در مایکروفر این امکان وجود ندارد زیرا در این دستگاه از المنت به کار رفته است که برای پخت غذا زمان بیشتری نیاز دارد اما غذا به صورت کامل مغز پخت می شود.

اما بصورت کلی عملکرد پخت غذا در دستور هر دو دستگاه می باشد. به یاد داشته باشید که در ماکروویو ممکن است روش های بیشتری برای درست کردن غذا داشته باشید و آپشن های بیشتری را به شما ارائه دهد.

این را ببینید  اثرات منفی مایکروفر

مطلب پیشنهادی: رفع مشکل کار نکردن مایکروفر

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 2 =