دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

مایکروویوهای Galanz محبوب هستند زیرا عمدتاً کاملاً قابل اعتماد و مقرون به صرفه هستند. با این حال، آنها می توانند عملکرد نادرست داشته باشند و مانند هر وسیله آشپزخانه دیگری مقابله با آنها دشوار باشد. خوشبختانه، اکثر مشکلاتی که با این مایکروویوها مواجه می شوید، می توانند به سرعت و بدون دردسر زیاد حل شوند. یک مایکروویو Galanz ممکن است به دلایل زیادی نیاز به تنظیم مجدد یا تعمیر داشته باشد، مانند مشکلات اتصال برق، دیود یا مگنترون ولتاژ شکسته، یا حتی مشکلات مایکروویو Galanz در بخش ارتباطی بین پانل کنترل و بقیه مایکروویو.

مشکلات مایکروویو Galanz

مشکلات مایکروویو Galanz و خطای مایکروویو

برای مشکلات مایکروویو Galanz این می تواند بسیار خسته کننده و آزاردهنده باشد که سعی کنید از مایکروویو خود فقط برای دریافت کد خطا بدون توضیح در مورد نحوه رفع خطا استفاده کنید. کدهای خطای زیادی وجود دارند که احتمالاً می توانند ظاهر شوند و خطای 30 یکی از آنهاست.

خطای 30 نشان داده شده در مایکروویو Galanz به این معنی است که یک خطای ارتباطی بین برد کنترل و انتقال دهنده برق وجود دارد. شایع ترین دلیل این مشکل خرابی سیستم اینورتر یا شل شدن سیم است.

شما باید مایکروویو را باز کنید تا مشخص شود که آیا سیم های شلی که باعث این مشکل شده است یا خیر. اگر وجود ندارد، ممکن است مجبور شوید با یک تعمیرکار حرفه ای تماس بگیرید تا مشکل را برای شما حل کند. بهتر است با یک متخصص تماس بگیرید زیرا آنها در شناسایی مشکلات و حل سریع آنها بهتر هستند.

همچنین می‌توانید دکمه‌های عملکرد را هر بار به مدت پنج ثانیه فشار دهید و ببینید که آیا آنها قادر به تنظیم مجدد مایکروویو هستند یا خیر. اگر کاری انجام نداد، باید با سازنده تماس بگیرید تا کمک بگیرید.

ادامه دادن صدا مایکروویو Galanz

برای مشکلات مایکروویو Galanz اگر مایکروویو شما ناگهان بدون دلیل شروع به بوق زدن کرد، به خاطر اینکه فکر می کنید به نوعی جن زده شده است، سرزنش نخواهید شد. اما به احتمال زیاد دلیل صدای بوق این نیست و احتمالاً نقص مکانیکی مقصر است.

این را ببینید  نکاتی برای تعمیر مایکروویو پر سر و صدا

صدای بوق ناگهانی مایکروویو Galanz می تواند به این معنی باشد که صفحه کلید مشکلی دارد یا چیزی مانع عملکرد عادی مایکروویو می شود. می توانید سعی کنید با فشار دادن دکمه های تصادفی صدای بوق را متوقف کنید. به احتمال زیاد، شما باید میکروکنترلر را جایگزین کنید، که می تواند بسیار گران باشد.

اگر فشار دادن دکمه‌های تصادفی کار نمی‌کند، باید دکمه بازنشانی یا توقف را نگه دارید تا زمانی که بوق بزند. این ممکن است صدای بوق را متوقف کند زیرا ممکن است پس از فشار دادن دکمه قفل برای چند ثانیه بیش از حد، مایکروویو قفل شده باشد. اگر کسی بخواهد از مایکروویو استفاده کند بدون اینکه دوباره قفل آن را باز کند، این ویژگی باعث ایجاد بوق می شود.

راه حل دیگر می تواند این باشد که مایکروویو را برای چند دقیقه از منبع تغذیه آن جدا کنید. پس از آن، باید صفحه کلید و کنترل اصلی را بررسی کنید تا مطمئن شوید که هیچ یک از آنها شکسته یا آسیب دیده و نیاز به تعویض دارند.

خرابی مایکروویو Galanz

علت نچرخیدن مایکروویو Galanz

این می تواند بسیار خسته کننده باشد که غذای خود را در مایکروویو قرار دهید و متوجه شوید که وقتی در را ببندید، هیچ اتفاقی نمی افتد. چرخاندن سینی شیشه ای می تواند در اثر آسیب در داخل ایجاد شود.

اگر سینی مایکروویو Galanz شما نمی چرخد، ابتدا باید مطمئن شوید که موتور هنوز به درستی کار می کند. اگر نه، باید تعویض شود. با این حال، اگر موتور همانطور که باید کار می کند، احتمالاً علت مشکل شما بوش درایو مایکروویو است.

بوش درایو مکانیزم پلاستیکی در پایین است که باعث روشن شدن سینی می شود. ممکن است فرسوده یا به سادگی شکسته شود. برای رفع این مشکل، باید مایکروویو را باز کنید. پس از اطمینان از اینکه مایکروویو از منبع تغذیه خود وصل شده است، با احتیاط آن را باز کنید.

این را ببینید  تعمیرات مایکروفر برای نچرخیدن سینی

توجه داشته باشید که یک خازن با ولتاژ بالا در مایکروویو وجود دارد که همچنان می‌تواند شارژ داشته باشد و این می‌تواند به هر کسی که روی دستگاه کار می‌کند شوک مرگبار وارد کند. پس از برداشتن درپوش، مراقب باشید که به هیچ یک از سیم کشی ها دست نزنید و نسبت به تخلیه خازن اقدام کنید.

برای انجام این کار، آن را پیدا کنید (باید در نزدیکی قطعه بزرگ فلز در مایکروویو، که ترانسفورماتور ولتاژ بالا است) قرار گیرد و از گیره های تمساح برای لمس پایانه های خازن استفاده کنید. ممکن است صدای ناگهانی بشنوید که نشان می دهد خازن تخلیه شده است، و برای ایمن بودن، چندین بار پایانه ها را لمس کنید تا مطمئن شوید که خازن واقعاً تخلیه شده است.

وقتی مطمئن شدید که ادامه کار ایمن است، می‌توانید روده‌های مایکروویو را بردارید و بوش درایو را بررسی کنید. در صورت نیاز آن را تعویض کنید.

مایکروویو Galanz ایجاد صدای بلند

برای مشکلات مایکروویو Galanz همه ما عادت داریم که امواج مایکروویو هنگام گرم کردن غذای خود صدا ایجاد کنند، اما صداهای بلندی انتظار نمی رود. به جای فرار زمانی که مایکروویو شما صدای بلندی می دهد، آن را خاموش کنید و نگاه دقیق تری به دستگاه بیندازید. البته مراقب باشید آسیب نبینید!

مایکروویو Galanz شما ممکن است به دلایل مختلفی صداهای بلند ایجاد کند، مانند مگنترون یا دیود معیوب، فن خنک کننده به درستی کار نمی کند، یا موتور صفحه گردان خراب است.

اگر مایکروویو شما صدایی بلندتر از حد معمول تولید می کند، ممکن است به دلیل مگنترون باشد که برای ایجاد امواج الکترومغناطیسی برای پختن غذا طراحی شده است. هنگامی که از مایکروویو در حالت کم استفاده می کنید، ممکن است بتوانید مگنترون را بشنوید، اما اگر صداهای بلند می شنوید، ممکن است مگنترون معیوب باشد که باعث ایجاد صداهای بلند می شود.

این را ببینید  خرابی برد و تعمیر ماکروفر

برای تعیین اینکه آیا یک مگنترون قدیمی یا شکسته مقصر است یا خیر، از مایکروویو با تنظیم کم استفاده کنید تا ببینید آیا با خاموش و روشن شدن مگنترون، نویز متوقف می شود یا خیر. اگر بوی سوختگی نیز وجود دارد، احتمالاً باید مگنترون را جایگزین کنید

اگر یک دیود معیوب مقصر سر و صدا باشد، می توانید با جدا کردن مایکروویو، تخلیه خازن و استفاده از مولتی متر برای تست مقاومت دیود، متوجه شوید. هنگام تخلیه خازن مراقب باشید و اگر این کار را انجام نداده اید روی مایکروویو کار نکنید.

دیود شما باید مقاومتی بین 50000 تا 200000 اهم داشته باشد. اگر اینطور نیست، به احتمال زیاد مجبور خواهید شد آن را تعویض کنید زیرا معیوب است.

تعمیرات مایکروویو Galanz

از دیگر دلایل ایجاد صدا در ماکروفر

برای مشکلات مایکروویو Galanz یکی دیگر از توضیحات احتمالی برای صداهای بلندی که از مایکروویو شما می آید می تواند به سادگی فن خنک کننده معیوب باشد. زباله ها می توانند در فن گیر کنند یا ممکن است از جای خود خارج شوند و صدای تق تق ایجاد کنند. همچنین این احتمال وجود دارد که فن قدیمی باشد و نیاز به تعویض داشته باشد. اگر علت این مشکل باشد، باید بتوانید صدای وزوز فن خنک کننده را از پشت مایکروویو خود بشنوید.

اگر موتور صفحه گردان مایکروویو معیوب باشد، می تواند دلیل صداهای بلند نیز باشد. به طور معمول، این نویز یک صدای ساییدن یا کلیک خواهد بود. شما باید بتوانید از زیر مایکروویو خود به موتور صفحه گردان دسترسی داشته باشید، اما اگر نمی توانید، باید محفظه آن را بردارید و تعیین کنید که آیا موتور آسیب دیده است یا قدیمی است و نیاز به تعویض دارد.

بیشتر بدانید: 4 دلیل رایج جرقه زدن داخل مایکروویو

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 13 =