دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

نور مایکروویو شما به طرز شگفت آوری مهم است. از آنجایی که مایکروویو فقط می تواند در بسته بپزد، نور تنها راه شما برای ردیابی میزان پخت غذا است. در بسیاری از موارد، نور برای تشخیص زمانی که غذا تمام می شود ضروری است. بنابراین وقتی آن چراغ خاموش شد، به تعمیر سریع آن نیاز خواهید داشت. نیازی به تعویض کل مایکروویو نیست، فقط می توانید نور را تعمیر کنید اگر بدانید چگونه این کار را انجام دهید. در این مقاله به نحوه تعویض لامپ مایکروویو خواهیم پرداخت.

نحوه تعویض لامپ مایکروویو

نحوه تعویض لامپ مایکروویو و چراغ جایگزین

برای نحوه تعویض لامپ مایکروویو، نور مایکروویو را می توان در یکی از دو مکان قرار داد، بنابراین مراحل تعویض متفاوت است. لامپ می تواند در داخل محفظه باشد یا در کابینت قرار گیرد و از پشت قابل دسترسی باشد.

اولین قدم این است که چراغ جایگزین مناسب را پیدا کنید. برای تأیید اندازه و توان صحیح لامپ باید مدل و مدل مایکروویو خود را جستجو کنید. سپس لامپ مورد نیاز خود را به صورت آنلاین سفارش دهید یا آن را از فروشگاه سخت افزار محلی تحویل بگیرید.

ابزارهایی که نیاز دارید

برای این تعمیر فقط به دو ابزار نیاز دارید. علاوه بر لامپ جایگزین، به پیچ گوشتی و دستکش کار نیز نیاز خواهید داشت. به احتمال زیاد، شما به یک پیچ گوشتی حرارتی فیلیپس (متقاطع) نیاز خواهید داشت، زیرا این نوعی است که توسط اکثر مایکروویوها استفاده می شود. اگر نه، ممکن است به یک پیچ گوشتی شکاف یا یک مهره راننده نیاز داشته باشید.

این را ببینید  4 دلیل رایج جرقه زدن داخل مایکروویو

نحوه تعویض لامپ مایکروویو همراه با رعایت ایمنی

برای نحوه تعویض لامپ مایکروویو هر زمان که روی یک دستگاه کار می کنید، قبل از شروع، دوشاخه را بکشید. این برای محافظت از دست و دستگاه مهم است. با کشیده شدن دوشاخه، نمی توانید برق گرفتگی کنید یا به طور تصادفی اتصال را قطع کنید. خوشبختانه، این تعمیر ساده است، بنابراین لازم نیست خازن را نیز تخلیه کنید.

هنگامی که در مایکروویو را باز می کنید، حتما از دستکش کار نیز استفاده کنید. کناره‌های پانل‌ها و اجزای دستگاه می‌توانند تیز باشند، زیرا قرار نیست مصرف‌کنندگان به طور معمول آنها را لمس کنند. دستکش کار از شما در برابر بریدگی محافظت می کند.

داخل محفظه مایکروویو

آیا لامپ شما از طریق محفظه مایکروویو قابل دسترسی است؟ با نگاه کردن به داخل می توانید متوجه شوید. اگر می‌توانید پوشش نور را ببینید که توسط یک پیچ محکم شده است، پس پاسخ هنوز است.

  • پیچ گوشتی خود را بگیرید و پیچ های نصب روی درپوش چراغ را بردارید.
  • اگر گیره یا گیره ای وجود دارد، قبل از پایین کشیدن درپوش نور، آن را رها کنید.
  • لامپ قدیمی را بردارید و آن را با لامپ جدید جایگزین کنید. محکم بپیچید، اما نه خیلی سفت.
  • پوشش نور را به جای خود ببندید و زبانه ها و شکاف ها را تراز کنید. سپس پیچ های نصب را دوباره ببندید.
  • مایکروویو خود را دوباره به برق وصل کنید و آن نور باید روشن شود.

پشت مایکروویو

برای نحوه تعویض لامپ مایکروویو اگر پوشش نور از طریق محفظه قابل دسترسی نیست، باید کابینت را باز کرده و از پشت آن را تعویض کنید.

  • مایکروفر خود را بچرخانید
  • پیچ گوشتی را بگیرید و پیچ های نصب را در اطراف لبه پانل پشتی مایکروویو بردارید.
  • روکش کابینت را با احتیاط از بالا و کناره ها دور کنید. پوشش را کنار بگذارید.
  • پوشش لامپ را پیدا کنید و پیچ های نصب را بردارید. پوشش نور را عقب بکشید و آن را کنار بگذارید.
  • لامپ قدیمی را بردارید و آن را با لامپ جدید جایگزین کنید. آن را محکم بچرخانید، اما نه خیلی سفت.
  • پوشش چراغ و پیچ های نصب آن را برگردانید.
  • کابینت مایکروویو را با دقت در قسمت بالا و کناره ها قرار دهید. لبه ها را در شکاف های آنها قرار دهید.
  • کابینت را با پیچ های نصب در پشت مایکروویو محکم کنید.
  • مایکروویو خود را بچرخانید و آن را به برق بزنید. اکنون نور باید کار کند
این را ببینید  بهترین زمان تعمیر یا تعویض ماکروفر

اگر نور مایکروویو شما به درستی کار می کند، به شما تبریک می گویم. اگر نه، ممکن است مشکل از برق باشد و ما می توانیم کمک کنیم. امروز با ما تماس بگیرید، ما خوشحال خواهیم شد که مایکروویو شما را به حالت کار مناسب بازگردانیم.

بیشتر بدانید: بررسی کامل عملکرد مایکروویو

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − چهارده =