دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

عملکرد مایکروویو. در دوران مدرن که سعی می کنیم زمان خود را به حداکثر توان خود برسانیم، مایکروویو یک اختراع اخیر است که به طور اساسی راحتی گرم کردن غذا را به سطح کاملا جدیدی تغییر داده است. اما مزایای استفاده از مایکروویو چیست؟ آیا نیاز به خرید این دستگاه دارید یا خیر؟

عملکرد مایکروویو

اختراع و عملکرد مایکروویو

در دهه 1950، یکی از دوستان به نام پرسی اسپنسر، که برای شرکت تولید ریتون کار می کرد، با مگنترون کار می کرد. در آن زمان، مگنترون‌ها عمدتاً در سیستم‌های راداری برای کمک به هواپیماها و کشتی‌ها در یافتن مسیر خود در هوای بد یا تاریکی استفاده می‌شدند.

یک روز پرسی کی باید مگنترون را روشن کند و متوجه شد که چگونه میله شکلات در جیبش آب شده است. این به او این ایده را داد که ممکن است بتوان از یک مگنترون برای پختن غذا استفاده کرد و او با موفقیت تئوری خود را با استفاده از یکی برای پختن پاپ کورن آزمایش کرد. بنابراین مایکروویو، مانند بسیاری از اختراعات بزرگ، یک کشف تصادفی بود!

نحوه پخت غذا توسط مایکروویو

ابتدا در داخل حفره فلزی مایکروویو، مگنترون قرار دارد که در بالا توضیح دادیم. این مگنترون الکتریسیته را از منبع برق روی دیوار می گیرد و آن را به امواج رادیویی پرقدرت با اندازه 12 سانتی متر یا 4.7 اینچ تبدیل می کند.

مگنترون (معمولاً در یکی از دو طرف مایکروویو قرار دارد) این امواج رادیویی را به داخل حفره اصلی دستگاه منفجر می کند. غذایی که در این قسمت قرار می گیرد دائماً روی یک صفحه گردان می چرخد ​​تا به پخت یکنواخت غذا کمک کند.

این را ببینید  اجاق مایکروویو چیست

برای کمک به کارایی، داخل مایکروویو از فلز بازتابنده ساخته شده است. این به امواج رادیویی کمک می کند تا از دیواره ها پریده و به غذا نفوذ کنند.

امواج رادیویی غذا را با نفوذ به مولکول های داخل آن گرم می کند. مولکول‌های متحرک حاوی گرما هستند، بنابراین هرچه این مولکول‌ها سریع‌تر ارتعاش کنند، غذا به نوبه خود داغ‌تر می‌شود.

عبور امواج رادیویی از غذا

یک تصور غلط رایج وجود دارد که امواج رادیویی مایکروویو به نوعی از غذا عبور کرده و آن را در هسته آن گرم می کند. این نادرست است. در واقع امواج رادیویی به طور قابل توجهی کاهش می یابند زیرا با مقاومت و موانع روبرو می شوند (مانند یک ماشین با سرعت بالا در برابر باد).

امواج رادیویی به مولکول های بیرونی غذا نفوذ می کنند. این مولکول های ارتعاشی گرم می شوند و به نوبه خود باعث می شوند که مولکول های داخلی نیز همین کار را انجام دهند. در نهایت، همه مولکول ها همین کار را می کنند. به این روش به عنوان یک روش پخت و پز «بیرون به داخل» گفته می شود که در آن قسمت بیرونی قبل از داخل پخته می شود (به طور مشابه چرا یک کیک در فر می تواند در خارج بیش از حد پخته شود اما در داخل کمتر پخته شود).

در حالی که موارد فوق از نظر کلی درست است، بسیار پیچیده تر از آن است. به عنوان مثال گرم کردن مایعات بسیار ساده تر و سریعتر از جامدات است. بنابراین برخی از غذاها، مانند پای سیب، در واقع می توانند بسیار داغ تر از شیرینی های بیرونی باشند.

این را ببینید  علت های اصلی گرم نشدن ماکروفر

مقدار خطرناک بودن مایکروویو

بسیاری از مردم می گویند که ایستادن بیش از حد نزدیک به مایکروویو یا دستگاه یا دستگاه مشابه بد است و می تواند برای شما مشکل ایجاد کند. حقیقت این است که مایکروویو یک ظرف فلزی مهر و موم شده است که امواج رادیویی نمی توانند از آن خارج شوند. برای ایمنی بیشتر، درب‌های مایکروویو دارای قفل‌هایی هستند (شبکه‌های فلزی با سوراخ‌های بسیار کوچک) برای جلوگیری از هرگونه نشتی از درب، و یک ویژگی ایمنی که در صورت باز کردن در، مانع از کارکرد مگنترون می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: بررسی علت کار نکردن مایکروویو

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + چهارده =