دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

کد خطای SE مایکروویو سامسونگ به این معنی است که تاچ پد یا برد کنترلی مشکل دارد. در بیشتر موارد، خطا ناشی از گیرکردن دکمه یا کابل نواری کثیف است. در موارد جدی تر، برد کنترل ممکن است دارای ایراد باشد که فقط با تعویض برد کنترل قابل رفع است. کد خطای SE می تواند خطرناک باشد، زیرا گاهی اوقات هنگامی که خطای SE وجود دارد، مایکروویو خود به خود روشن می شود. اگر مایکروویو این کار را انجام می دهد، مطمئن شوید که برق را تا رفع مشکل قطع کنید. کد خطای SE معمولاً با چندین بار بوق مایکروویو همراه است. باز و بسته کردن درب مایکروویو می تواند به طور موقت این مشکل را برطرف کند.

کد خطای SE مایکروویو سامسونگ

کد خطای SE مایکروویو سامسونگ و وجود هشدار ایمنی

تعمیر مایکروویو به دلیل وجود خازن ولتاژ بالا در داخل مایکروویو خطرناکتر از تعمیر سایر لوازم خانگی است. خازن ولتاژ بالا می تواند مقدار کشنده ای الکتریسیته را ذخیره کند، حتی پس از قطع شدن برق مایکروویو برای چندین ماه. برای دسترسی ایمن به اجزای الکتریکی داخلی، خازن باید تخلیه شود.

بسته به نوع مایکروویو و سطح دانش شما در تعمیر مایکروویو، ممکن است بتوان پانل کنترل یا برد کنترل را بدون دست زدن به اجزای مرتبط با خازن ولتاژ بالا تعمیر کرد. با این حال، شما در معرض خطر برق گرفتگی مرگبار هستید.

کد خطای SE مایکروویو سامسونگ و تخلیه خازن ولتاژ بالا

در کد خطای SE مایکروویو سامسونگ خازن را می توان با لمس هر دو پایانه مثبت و منفی خازن با یک تیغه پیچ گوشتی فلزی تخلیه کرد. شما باید خود را در برابر برق گرفتگی عایق بندی کنید و پایانه ها باید همزمان توسط تیغه فلزی لمس شوند. می توانید از پیچ گوشتی لبه صاف با دسته لاستیکی یا انبر سوزنی با دسته های لاستیکی استفاده کنید.

این را ببینید  5 مشکل رایج مایکروویو که باید درباره آنها بدانید

Reset کردن کامل دستگاه

قبل از اینکه راه حل های زیر را امتحان کنید، مایکروویو را مجدداً تنظیم کنید تا کد خطا برطرف شود. برای تنظیم مجدد مایکروویو، آن را به مدت 60 ثانیه از برق جدا کنید. اگر کد خطا یک اشکال بود، مایکروویو باید پس از تنظیم مجدد به طور معمول کار کند. با این حال، در صورت بازگشت کد خطا، توصیه های زیر را برای تشخیص و رفع مشکل دنبال کنید.

تمیز کردن صفحه لمسی / کنترل پنل

گاهی اوقات، کد خطای SE به این دلیل است که برد کنترل نمی تواند فشار دادن دکمه ها را تشخیص دهد زیرا صفحه کنترل کثیف است. تمیز کردن صفحه کنترل و سپس خشک کردن آن ممکن است مشکل را حل کند.

کلیدهای گیر کرده / پد لمسی معیوب

کد خطای SE مایکروویو سامسونگ اغلب به دلیل گیر کردن کلید یا صفحه لمسی معیوب ایجاد می شود. پد لمسی مایکروویو یک سوئیچ غشایی است که از دو لایه انعطاف پذیر پلاستیک مایلار با یک پوشش رسانا در طرفین روبروی یکدیگر تشکیل شده است. با فشار دادن یک کلید روی صفحه کلید مایکروویو، دو سطح به هم نزدیک می شوند، که مدار بسته می شود و سیگنالی به برد کنترل می فرستد.

با گذشت زمان، پوشش رسانا روی سوئیچ غشایی می‌تواند فرسوده شود، به‌ویژه با کلیدهایی که اغلب استفاده می‌شوند. کنترل پنل و صفحه لمسی را می توان با مولتی متر تست کرد. با این حال، شما به نمودار سیم کشی و توانایی تفسیر قرائت های مولتی متر نیاز دارید. اگر تاچ پد باعث کد خطای SE می شود، توصیه می شود تاچ پد را تعویض کنید.

این را ببینید  نحوه تعویض لامپ مایکروویو

کد خطای SE مایکروویو سامسونگ و کابل سیم کثیف

قبل از تعویض تاچ پد، کانکتور روبان روی برد کنترل را تمیز کنید. تمیز کردن کابل ریبون اغلب کد خطای SE را برطرف می کند. کابل نواری را می توان با استفاده از الکل مالشی و مداد پاک کن تمیز کرد (به دستورالعمل های زیر مراجعه کنید).

خراب بودن برد کنترل

اگر صفحه لمسی یا کابل نواری کد خطای SE مایکروویو سامسونگ را ایجاد نمی کند، احتمالا برد کنترل معیوب است و باید تعویض شود. برد کنترل مایکروویو سیگنال های ورودی را از پد لمسی دریافت می کند. بسته به سیگنال های ورودی، برد کنترل سپس سیگنال هایی را به اجزای مایکروویو مربوطه ارسال می کند. اگر برد کنترل بر روی سیگنال های صفحه کلید عمل نمی کند، نشان می دهد که برد کنترل معیوب است.

برد کنترل را می توان به صورت بصری برای آسیب بررسی کرد. اگر آثار سوختگی، خوردگی یا سیم‌کشی آسیب دیده وجود داشته باشد، برد کنترل احتمالاً باید تعویض شود. برد کنترل را نیز می توان با مولتی متر تست کرد تا مشخص شود که آیا نیاز به تعویض دارد یا خیر. با این حال، آزمایش مولتی متر برد کنترل پیچیده تر از یک آزمایش مولتی متر معمولی است.

مانند تاچ پد، به نمودار سیم کشی و توانایی تفسیر قرائت های مولتی متر نیاز دارید. از آنجایی که آزمایش آن دشوار است و تعمیر آن دشوار است، اکثر خدمات تعمیر، تعویض برد کنترل را به جای تلاش برای تعمیر آن توصیه می کنند.

بیشتر بدانید: 6 کاربرد برتر مایکروفر

این را ببینید  ویژگی های ماکروویو MH8265CIS ال جی
‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 14 =