دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

ابزارهای مورد نیاز تعمیر ماکروفر / اگر می خواهید بفهمید که چرا مایکروویو شما با در باز کار می کند، ابتدا باید تمام وسایل خود را جمع آوری کنید. همچنین باید دفترچه راهنمای خود را داشته باشید تا بتوانید بفهمید که همه این قطعات در کجا قرار دارند. علاوه بر این، احتمالاً به یک مولتی متر و یک پیچ گوشتی نیز نیاز خواهید داشت. این برای جدا کردن مایکروویو شما در صورت لزوم مهم است. مولتی متر برای بررسی میزان جریان الکتریسیته از اجزای خاصی از مایکروویو شما استفاده می شود. همچنین ممکن است به یک محلول تمیزکننده، یک قوطی هوای فشرده و یک پارچه میکروفیبر نیاز داشته باشید. این برای تمیز کردن تک تک اجزای مایکروویو شما مهم است. بعد از اینکه همه این مواد را جمع کردید، وقت آن است که به مایکروویو بروید تا ببینید چه خبر است.

ابزارهای مورد نیاز تعمیر ماکروفر

ابزارهای مورد نیاز تعمیر ماکروفر و نحوه تعمیر سوئیچ

اگر علاقه مند به تست سوئیچ قفل درب هستید، چهار مرحله وجود دارد که باید دنبال کنید. قبل از اینکه به این موضوع بپردازیم، باید نحوه عملکرد سوئیچ قفل درب را بدانید. سوئیچ اینترلاک برای تامین برق سایر قطعات مهم است زیرا به مایکروویو اجازه می دهد بفهمد که در بسته است و آماده کار است. اگر هنگام باز شدن درب، اجزا روشن بمانند، این نشانه این است که سوئیچ قفل درب سیگنال نامناسبی را به بقیه مایکروویو ارسال می کند.

شماره 1 : برق مایکروفر را قطع کنید

در ابزارهای مورد نیاز تعمیر ماکروفر قبل از شروع کار بر روی کلید اینترلاک درب، باید برق مایکروویو را قطع کنید. اگر در مایکروویو کار می کنید باید مطمئن شوید که دچار برق گرفتگی نمی شوید. حتی اگر فکر می کنید برق مایکروفر را قطع کرده اید، همیشه بهتر است آن را به طور کامل از برق بکشید.

این را ببینید  راهنمای تعمیر مایکروویو

این مرحله نسبتاً ساده است. سیم برق از پشت مایکروویو خارج می شود. آن را تا خروجی دنبال کنید و مایکروویو را از پریز جدا کنید.

بیشتر بدانید: مراحل آزمایش صفحه کنترل در 4 مرحله

شماره 2 : سوئیچ قفل درب را بردارید

پس از اینکه برق را از مایکروویو خارج کردید، باید کلید اینترلاک درب را جدا کنید. باید به دفترچه راهنما نگاهی بیندازید تا ببینید سوئیچ قفل درب کجا قرار دارد. معمولاً نسبتاً نزدیک به قفل درب قرار دارد.

ممکن است برای جدا کردن سوئیچ قفل درب به یک پیچ گوشتی نیاز داشته باشید. بعد از اینکه سوئیچ قفل درب را بیرون آوردید، آن را در کناری قرار دهید. به یاد داشته باشید که در طول این فرآیند مایکروویو خود را از برق جدا کنید.

شماره 3 : سوئیچ قفل درب را تست کنید

در ابزارهای مورد نیاز تعمیر ماکروفر با قرار گرفتن سوئیچ قفل درب روی پیشخوان، وقت آن است که آن را با استفاده از مولتی متر تست کنید. این مولتی متر برای آزمایش میزان جریان الکتریسیته از طریق سوئیچ قفل درب طراحی شده است. اگر مقاومت زیادی از سوییچ قفل درب جریان نداشته باشد، این نشانه آن است که باید کل کلید را تعویض کنید.

به دستورالعمل مولتی متر نگاهی بیندازید. به طور معمول، شما باید قطعه ای را که در حال آزمایش هستید با استفاده از مولتی متر براکت کنید. اطمینان حاصل کنید که کلید اینترلاک درب را محکم گرفته اید، دستورالعمل های دفترچه راهنما را دنبال کنید و مطمئن شوید که میزان جریان عبوری از کلید اینترلاک در را به طور ایمن تست کرده اید.

این را ببینید  علت اصلی کار نکردن دکمه ماکروفر

اگر عددی را دریافت کردید که نسبتاً نزدیک به 0 است، این نشانه آن است که کلید اینترلاک درب مرده است و باید تعویض شود. اگر عددی به‌طور قابل‌توجهی بالای صفر دریافت کردید، این نشانه آن است که کلید اینترلاک درب هنوز عمر زیادی دارد. بنابراین، باید بتوانید آن را دوباره در مایکروویو قرار دهید و به درستی کار کند.

شماره 4 : سوئیچ قفل درب (قدیمی یا جدید) را تعویض کنید

ابزارهای مورد نیاز تعمیر ماکروفر در نهایت، پس از اینکه متوجه شدید که آیا کلید اینترلاک درب کار می کند یا خیر، زمان آن رسیده است که آن را دوباره در مایکروویو قرار دهید. اگر سوئیچ قفل درب هنوز هم عمر دارد، می توانید کلید قدیمی را دوباره در مایکروویو قرار دهید. اگر سوئیچ اینترلاک درب از کار افتاده است، باید به دفترچه راهنما نگاهی بیندازید، نوع قطعه مورد نیاز خود را بدانید و سفارش تعویض آن را بدهید.

تشخیص اینکه آیا سوئیچ اینترلاک درب به درستی کار می کند، فرآیند نسبتاً آسانی است. این قطعه معمولاً نزدیک به سطح قرار می گیرد که برداشتن و نصب آن را آسان می کند. شما فقط باید ببینید که آیا کلید اینترلاک درب هنوز با استفاده از مولتی متر عمر دارد یا خیر. سپس، می توانید بفهمید که آیا نیاز به نصب کلید اینترلاک درب جدید دارید یا خیر.

زمان تعویض مایکروویو

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + 5 =