دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

در این واقعیت که مایکروویو یکی از مهمترین وسایلی است که شخص در آشپزخانه خود دارد، تردیدی نیست. دلیل اصلی این مسئله قابلیت استفاده از آن است. همه ما چندین بار در روز از مایکروویو برای پخت غذا، گرم کردن ظروف، آب گرم کردن، تهیه ذرت بو داده و پختن کیک و … استفاده می کنیم. با این حال، اگر مشکلی در این زمینه رخ دهد، فعالیت های روزمره آشپزخانه و برنامه های روزمره ما می توانند آسیب های زیادی ببینند. یکی از مشکلات رایجی که ممکن است بوجود آید، مشکلات دکمه های مایکروویو یا صفحه لمسی است. به همین دلیل است که ما برای هر کسی که با مشکل اصلاح صفحه لمسی مایکروویو کار نکردن دکمه های مایکروویو روبرو است، به دلایل و راه حل های اصلی رسیده ایم.

اصلاح صفحه لمسی مایکروویو و سوئیچ غشایی

در اصلاح صفحه لمسی مایکروویو بعضی اوقات دکمه های مایکروویو کار نمی کنند. پس چگونه می خواهید با آن کنار بیایید یا این مسئله را حل کنید؟ ممکن است سوئیچ ممبران مسئله ای داشته باشد. این قسمت (به ویژه سوئیچ غشایی) از کلیدهای الکتریکی با لمس نرم ساخته شده است که دو لایه پلاستیک Mylar با پوشش های رسانا در طرفین هستند که رو به روی هم قرار دارند. هنگامی که دکمه ای را روی صفحه لمسی مایکروویو خود فشار می دهید، دو نوع سطح در تماس ظاهر می شوند و یک مدار الکتریکی را تکمیل می کنند که سیگنالی را به صفحه کنترل ارسال می کند. به دلیل استفاده مداوم و مکرر، احتمال وجود دارد که پوشش رسانایی روی کلید غشایی شما خراب شود و باید تعویض شود.

این را ببینید  علت کار نکردن پد لمسی مایکروویو

نحوه تست سوئیچ غشای مایکروویو با استفاده از مولتی متر:

  1. قبل از شروع آزمایش یا بررسی مایکروویو خود اطمینان حاصل کنید که از ابتدا دستگاه برای ایمنی از برق جدا نشده است.
  2. هنگامی که برای تست آن به کلید غشایی برخورد می کنید. برای دسترسی به کلید غشایی که معمولاً بوسیله رابط نوار تخت به صفحه کنترل متصل می شود، باید کابینت را جدا کنید.
  3. پس از مراجعه به شماتیک الکتریکی مایکروویو برای تنظیم و اصلاح طرح ماتریسی سوئیچ غشایی و تست صفحه لمسی با استفاده از مولتی متر. هنگام آزمایش هر کلید روی صفحه لمسی، باید چند اهم مقاومت داشته باشید.
  4. در هر صورت، اگر نتایج آزمایش شما نشان دهنده نقص یک یا چند کلید باشد، شما به یک سوئیچ غشای جایگزین نیاز خواهید داشت.

اصلاح صفحه لمسی مایکروویو و برد کنترل

در اصلاح صفحه لمسی مایکروویو اگر نمی توانید کلید شماره را در صفحه لمسی مایکروویو خود مشاهده کنید اما صفحه نمایش هنوز چشمک می زند، ممکن است مشکلی در صفحه کنترل وجود داشته باشد. برد کنترل صفحه لمسی را با سیگنال های ولتاژ پایین تأمین می کند. هنگامی که شروع به فشار دادن یک دکمه در صفحه لمسی مایکروویو خود می کنید، تنها صفحه کنترل مقداری سیگنال به سایر اجزای مایکروویو می فرستد تا گرم شود. اگر کلید غشایی به صورت معمول کار می کند و اتصال به صفحه کنترل خوب به نظر می رسد، پس احتمالاً باید صفحه کنترل تعویض شود.

نحوه بازرسی از برد کنترل مایکروویو:

  1. قبل از شروع این بازرسی یا هر بازرسی دیگر، مایکروویو خود را از پریز برق جدا کنید تا برای امنیت شما از منبع تغذیه جلوگیری شود.
  2. صفحه کنترل خود را پیدا کرده و تعیین کنید. احتمال زیادی وجود دارد که مجبور شوید برای دسترسی به آن، تمام یا بخشی از کابینت را بردارید.
  3. هنگامی که آن را پیدا کردید، سعی کنید هرگونه شواهد و نشانه های آسیب یا سوختگی را جستجو کنید، صفحه کنترل خود را بصری بازرسی کنید.
  4. اگر هنگام بازرسی یا بررسی آن در یافتن هر یک از مشکلات با مشکلی روبرو شدید، یا اگر هنگام بررسی دستگاه ذکر شده در بالا سایر علل یا موانع آن را کشف یا رد کرده باشید، به جایگزینی نیاز خواهید داشت.
این را ببینید  کار نکردن صفحه نمایشگر مایکروویو

بیشتر بدانید: جوشاندن آب در مایکروویو

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + چهار =