دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

آمیکروویو یکی از پرمصرف ترین وسایل آشپزخانه است و چند بار در روز مورد استفاده قرار می گیرد. برای گرم کردن غذا و همچنین پختن آن در طول روز استفاده می شود. به همین دلیل مهم است که آن را در شرایط عالی نگه دارید تا در آشپزخانه با مشکلی روبرو نشوید. اما بعضی اوقات به دلیل استفاده مداوم ممکن است با مشکل روبرو شود. یکی از این مشکلات کار نکردن نمایشگر مایکروویو است. نمایشگری که دما و زمان و غیره را روی آن مشاهده می کنید ممکن است در بعضی مواقع متوقف شود و این می تواند مشکلاتی را برای شما ایجاد کند. بدون نمایش زمان و سایر جزئیات، ممکن است نتوانید زمان پخت و پز و غیره را ارزیابی کنید. دلایل زیادی برای این امر وجود دارد و در بعضی موارد. شاید بتوانید خودتان مسئله را حل کنید. در زیر دلایل و راه حل های ممکن برای کار نکردن صفحه نمایشگر مایکروویو ذکر شده است.

  1. اولین دلیل برای کار نکردن صفحه نمایشگر مایکروویو

اولین دلیل ممکن برای کار نکردن صفحه نمایشگر مایکروویو می تواند یک صفحه کنترل اصلی معیوب باشد. اگر صفحه اصلی یا صفحه مدار مقصر باشد، ممکن است با مشکل از دست رفتن رقم یا خط روبرو شوید. این مشکل معمولاً به دلیل از بین رفتن لحیم کاری یا خازن معیوب است. برای این منظور می توانید به مدار داخل دستگاه نگاه کرده و به دنبال خط خراب باشید.

راه حل برای مدار شکسته مدار اصلی

اگر خط شکسته به راحتی توسط شما واقع شود، راه حل این است که آن را با آهن لحیم لحیم کنید. با این وجود اگر از مدارات بی تجربه هستید یا راحت نیستید، بهتر است به دنبال کمک حرفه ای باشید یا با یک تکنسین باتجربه تماس بگیرید تا به شما کمک کند.

این را ببینید  ویژگی های ماکروویو  ME19R7041FS/AAسامسونگ

برخی از تابلوهای کنترل موجود به صورت آنلاین:

  • صفحه کنترل مایکروویو GE WB27X11081
  • صفحه کنترل الکترونیکی مایکروویو GE WB27X11158
  • Frigidaire 5304472840 صفحه کنترل اصلی مایکروویو
  • تابلوی کنترل گودمن PCBBF112S
  1. منبع تغذیه را بررسی کنید

دلیل احتمالی دیگر برای کار نکردن صفحه نمایشگر مایکروویو، منبع تغذیه معیوب است. اگر منبع تغذیه مایکروویو شما مناسب نباشد، این امر می تواند منجر به خاموش شدن نمایشگر دستگاه شود.

راه حل برای منبع تغذیه معیوب

برای بررسی عملکرد صحیح یا نامناسب منبع تغذیه، دستگاه دیگری را به همان پریز برق متصل کرده و روشن کنید. این به شما کمک می کند تا متوجه شوید که منبع تغذیه معیوب است یا اینکه مشکل دیگری در نمایشگر مایکروویو شما وجود دارد.

  1. دما و فیوز مانیتور را بررسی کنید

اگر صفحه نمایشگر مایکروویو کار نمی کند، باید دما و فیوز مانیتور را نیز بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که هر دو دمیده نشده اند. هر نوع و مارک مایکروویو دارای فیوزهایی است که در قسمتها یا نقاط مختلف دستگاه قرار دارد.

راه حل برای فیوزهای دمیده شده

با مراجعه به کتابچه راهنمای کاربر فیوزها را پیدا کنید. پس از قرارگیری، فیوز را بیرون آورده و سیم نازک داخل آن را بررسی کنید. اگر رنگ آن تغییر کرده باشد، ممکن است از بین برود.

توصیه می کنیم برای مایکروویو خود از فیوزهای سرامیکی استفاده کنید:

  1. مایکروویو فیوز سرامیکی فیوز کارتریج فیوز 20 آمپر 250 ولت سازگار و جهانی جایگزین آهسته و GE برای WB27X10388 و Whirlpool Kenmore سایر رایانه های مایکروویو 5
  1. نور الهی 5 تعداد. MDA 20A Slow-Blow Ceramic Fuse 20 Amp 250v MDA20A، MDA20
  1. فیوز کارتریج سرامیکی Zephyr Slow Acting (بسته 6 عددی) 5x20mm 250V (15 آمپر)
این را ببینید  بایدها و نبایدها مایکروویو

اگر از حل مشکل نمایشگر به تنهایی اطمینان ندارید، می توانید با یک متخصص تماس بگیرید. برای اینکه صفحه نمایش مایکروویو کار نمی کند، با آقای راست تماس بگیرید و مشکل را برطرف کنید.

بیشتر بدانید: مضرت غذا مایکروویو

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × سه =