دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

چگونه عمر مایکروفر را طولانی تر کنیم

مایکروویوهای بیش از برد در کابینت تعبیه شده و به دیواره پیچ می شوند، بنابراین تعویض یکی از مخروط ها کار ساده ای نیست. برای جلوگیری از تعویض دستگاه خود بیش از هر 10 سال یکبار – یعنی مدت زمانی که اکثر تولید کنندگان به ما می گویند باید دوام بیاورید – شما می خواهید به خوبی از آن مراقبت کنید.

راه حل های ساده

مایکروویو شما ممکن است به اندازه اجاق گاز شما ناخوشایند نباشد، اما با این وجود، یکی از بهترین راه ها برای حفظ صدا در کنار هم تمیز نگه داشتن آن است. این بدان معناست که وقتی نوجوان شما یک کاسه ماکارونی را بدون پوشاندن روی آن گرم کرد، فضای داخلی را پاک کنید و فیلترهای چربی را که بخارهای پخت و پز را از رنج می کشد به طور مرتب تمیز کنید، مخصوصاً اگر اغلب غذا را سرخ می کنید.

وقتی Consumer Reports از اعضای خود در مورد تجربیات خود با بیش از 37000 مایکروویو بیش از حد برد خریداری شده بین سال های 2008 و 2018 سوال کرد، افرادی که دستگاه را تعمیر کرده اند گزارش کردند که برای رفع آن حدود 103 دلار پرداخت کرده اند. برای جلوگیری از دردسر و تعمیر تعمیرات، در اینجا چند کار ساده وجود دارد که می توانید به صورت روزانه یا هفتگی انجام دهید تا مایکروویو شما دوام بیاورد.

پاکسازی سریع

اسفنج را به محض وقوع نشت کنید. با روشن شدن مجدد مایکروویو، مقداری از مواد غذایی باقی مانده می تواند مقداری از انرژی را جذب کند و یک نقطه داغ ایجاد کند که می تواند به فضای داخلی آسیب برساند. توجه ویژه ای داشته باشید که در صورت قرار گرفتن درب درب محافظ، خراشیده نشود، زیرا از فرار مایکروویو و ضربان زدن شما جلوگیری می کند.

این را ببینید  علت اصلی کار نکردن دکمه ماکروفر

فن اگزوز را روشن کنید

فن اگزوز OTR به اندازه هود محدوده کارآمد نیست، اما به هر حال باید از آن استفاده کنید. وین آرچر، یک کارشناس فنی در Sears می گوید: (بسیاری از اوقات کاربر هنگام پخت و پز روی ظرف آشپزی اگزوز را روشن نمی کند، و باعث می شود رطوبت گلدان ها و قابلمه ها روی الکترونی مایکروویو جمع شده و طول عمر آن کوتاه شود.) خدمات خانه اگر رطوبت جمع شد، آن را با دستمال کاغذی یا پارچه نرم پاک کنید.

فیلتر چربی را تمیز کنید

فراموش کردن این فیلترها در زیر مایکروویو، که بخار و بخارهای گاز را به دام می اندازد، آسان است. اما اگر اجازه دهید بیش از حد گرم شوند، می تواند باعث شود که مایکروویو شما با کارایی کمتری کار کند و خطر آتش سوزی ایجاد کند. تمیز کردن آنها به راحتی انجام می شود، اما ممکن است بخواهید قبل از انجام این کار برخی از دستکش های لاستیکی را بلغزانید. فیلتر را در یک ظرفشویی پر از آب داغ و مواد شوینده ظرف چربی مانند داون خیس کنید. برخی از تولیدکنندگان می گویند شما می توانید آنها را در ماشین ظرفشویی قرار دهید، اما ابتدا دفترچه راهنمای مالک خود را بررسی کنید. اگر فیلتر شما دیگر کاملاً مناسب نیست، آن را تعویض کنید.

در را محکم نبندید

درب مایکروویو شما دارای سه (گاهی چهار) کلید ایمنی قفل ایمنی است که با باز بودن درب اجاق را از کار می اندازد. برای اینکه مایکروویو به درستی کار کند، سوئیچ ها باید هنگام بسته شدن درب با قفل های متناظر خود به صف شوند. کریس زایسلر، ناظر خدمات فنی در RepairClinic.com، می گوید: (تمام ضربات درب، مکانیزم های قفل و سوئیچ های درب پلاستیکی هستند، بنابراین با کوبیدن درب مایکروویو می توان هر یک از این اجزا را از نظر فیزیکی شکست.) مجموعه ای از سوئیچ ها همه باید هماهنگ کار کنند. آسیب به هر یک از کلیدها یا قفل ها می تواند مایکروویو را از کار بیاندازد.

این را ببینید  خرید مایکروویو

در حالت خالی ماکروویو را روشن نکنید

برخی از افراد هنگامی که قصد استفاده از تایمر را داشتند، به اشتباه مایکروویو خود را خالی اجرا می کنند. اگر این اتفاق فقط برای مدت کوتاهی رخ دهد، هیچ آسیبی وارد نمی شود. زایسلر می گوید: (اما با وجود چیزی در مایکروویو، هیچ [مولکول آب] برای تحریک وجود ندارد و واحد می تواند به سرعت بیش از حد گرم شود یا باعث ایجاد علائم سوختگی در فضای داخلی شود.) مایکروویوها می توانند در یک قسمت از حفره متمرکز شوند و باعث آسیب شوند.

از قرار دادن فلزات خودداری کنید

 فلز، مایکروویو را منعکس می کند، در حالی که شیشه، کاغذ، پلاستیک و بیشتر سرامیک ها اجازه می دهد تا آنها به غذا منتقل شوند. قرار دادن ظروف یا ظروف فلزی با تزئینات فلزی یا آبکاری نقره یا طلا در مایکروویو می تواند باعث ایجاد قوس شود – جرقه های واقعی پرواز می کنند. اگر فلزات به کناره های داخلی دست بزنند، قوس می تواند سوراخ دیواره حفره را بسوزاند، آسیب قابل تعمیر نیست. بنابراین حداقل یک اینچ ترخیص در هر طرف غذای خود داشته باشید. بعضی از تولیدکنندگان می گویند شما می توانید از مقدار کمی فویل آلومینیوم در مایکروویو استفاده کنید، اما فقط در صورتی که محکم دور غذا خورده باشد. اگر می خواهید آن را امتحان کنید، ابتدا کتابچه راهنمای مایکروویو را بررسی کنید. برآمدگی قطعات فویل یا فلز از اتصالات پیچشی می تواند به عنوان یک آنتن عمل کرده و باعث قوس شود که به مایکروویو آسیب می رساند.

این را ببینید  باز نشدن درب مایکروویو

از زمان پخت و پز برنامه ریزی شده استفاده کنید

 برای جلوگیری از پخت بیش از حد غذا و پاشیدن داخل اجاق، از ایستگاه از پیش تنظیم شده استفاده کنید. و مراقب زمان های پخت و پز باشید. زایسلر می گوید: (اغلب اوقات ما می شنویم که مایکروفر با سازنده خود ملاقات می کند زیرا زمان پخت نادرستی به سیستم کنترل وارد می شود و دستگاه خود را سرخ می کند.) اگر به طور ناخواسته آن را به جای 5:00 در ساعت 50:00 تنظیم کنید، می توانید به مایکروویو آسیب برسانید.

خودتان سعی نکنید وسایل الکترونیکی را تعمیر کنید

 نه این که لزوماً این کار را انجام دهید، اما در صورت وسوسه شدن، در نظر بگیرید که کمیسیون ایمنی محصولات مصرف کننده گزارش داده است که افرادی که سعی در تعمیر مایکروویو خود دارند دچار برق گرفتگی شده اند. توصیه می کنیم که انجام چنین تعمیراتی را به یک متخصص حرفه ای بسپارید. اما ابتدا تخمین بزنید ؛ این یک تعمیر گران قیمت است و ممکن است هزینه کمتری برای جایگزینی دستگاه داشته باشید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =