دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

مشکلات رایج مایکروویو

آیا با مایکروویو مشکلی دارید؟ ما می توانیم به شما کمک کنیم عیب را تشخیص دهید و در مورد اقدامات بعدی به شما مشاوره دهیم. لطفا توجه داشته باشید که مایکروویو به دلیل ترکیبی از ولتاژ بالا و جریان زیاد ، لوازم بسیار خطرناکی است. توصیه می شود تعمیرات مایکروویو را حتی برای انجام کارهای پیش پا افتاده به متخصصان باتجربه بسپارید.

مایکروویو من جرقه می زند

اگر مایکروویو شما شروع به جرقه زد ، آن را خاموش کرده و بلافاصله از برق بکشید. این احتمال وجود دارد که قبلاً جرقه هایی دیده نشده باشد و نقاط سوختگی وجود داشته باشد ، بنابراین مهم است که در غیر این صورت آتش سوزی برطرف شود.

چک های اساسی

مایکروویو را از نظر وجود قطعات فلزی که ممکن است به دلیل تمیز کردن قطعات پشم سیم ، یا حتی فویل حاصل از مصنوعات قبلی پخت مایکروویو ، وارد شده باشد ، بررسی کنید.

ممکن است برخی از رنگ ها تراش خورده باشند ، در این صورت آن را دوباره با رنگ ایمن مایکروویو رنگ کنید.

تکیه گاه ها و آویزهای قفسه مایکروویو اغلب شل شده و باعث جرقه زدن می شوند. برای جلوگیری از این موارد ، توصیه می شود فقط در صورت لزوم از قفسه مایکروویو استفاده کنید. برای رفع آنها ، تکیه گاه ها را تعویض کنید و هر فلزی که لخت شده را با رنگ میکرو ایمن دوباره رنگ کنید.

اگر پوشش موجبر آسیب دیده باشد ، باید آن را تعویض کنید. به احتمال زیاد صدمه ای به سقف و دیوارهای مایکروویو وارد شده است ، بنابراین شما باید این مورد را نیز ترمیم کنید.

این را ببینید  پنج مشکل رایج مایکروویو

مگنترون معیوب

اگر جرقه از داخل یکی از دیواره های جانبی مایکروویو می آید ، احتمالاً مگنترون معیوب است. تعویض مگنترون فقط باید توسط یک مهندس تعمیر واجد شرایط انجام شود.

سایر علل

بسیاری از مشکلات جزئی دیگر نیز می تواند باعث جرقه مایکروویو شود ، به عنوان مثال مواد غذایی سوخته یا غذایی که به روش های خاصی تهیه می شود (مثال کلاسیک تقسیم انگور تقریباً به نصف است ، اما روش های زیادی وجود دارد که می توانید برای ایجاد خطر در غذا در مایکروویو ) اگر این منبع مشکل است ، شاید لازم نباشد هیچ اقدامی انجام دهید.

مایکروویو من گرم نمی شود

مشکلات ناشی از عدم گرما از مایکروویو به احتمال زیاد با یک دیود ولتاژ بالا معیوب ، خازن ولتاژ بالا ، سوئیچ های درب معیوب یا خود مگنترون ایجاد شده است.

درمورد از بین بردن هرگونه پوشش روی اجاق مایکروویو بسیار احتیاط کنید و بدون شناخت کافی از سیستم ولتاژ بالا درون آن.

چرا مایکروویو من صدای کلیک می کند

آسان است که به راحتی فقط با بیرون آوردن مواد باقیمانده در مایکروویو برای گرم کردن سریع ، عادت کنید. اما اگر مایکروویو شروع به ایجاد صدای کلیک عجیب و غریب کند ، می تواند نگران کننده باشد. این یک مشکل رایج است ، با دلایل مختلف – در اینجا برخی از دلایل احتمالی مایکروویو کلیک وجود دارد.

لوله مگنترون

اگر مایکروویو شما بلند ، پر سر و صدا یا صدای کلیک غیرمعمول است ، می تواند در نتیجه یک لوله مگنترون معیوب باشد. لوله مگنترون از ولتاژ بالا و جریان DC با جریان زیاد استفاده می کند که فرکانس مایکروویو را تولید می کند و غذا را می پزد و تقریباً ساکت است.

این را ببینید  پیشگیری از خرابی و تعمیر ماکروفر

اگر سوخته یا آسیب دیده باشد ، می تواند صدای بلند ، غرغر یا صدای کلیک را منتشر کند. اگر مایکروویو شروع به تولید این صداها کند ، معمولاً خطرناک نیست. با این حال ، این یک هشدار است که مگنترون در آخرین پاهای خود است و در اسرع وقت نیاز به تعویض دارد.

فن موتور

مایکروویو پر سر و صدا یا کلیک نیز می تواند نشانه فرسودگی موتور همزن باشد. همزن تیغه ای فلزی است که به آرامی دور می زند تا انرژی مایکروویو را به یک الگوی تصادفی درون خود مایکروویو منحرف کند. با نزدیک شدن به پایان عمر خود ، شروع به ایجاد صداهای غیر معمول خرد کردن و کلیک می کند. بدون همزن ، مایکروویو غذا را به طور مساوی گرم نمی کند ، بنابراین باید جایگزین شود.

صفحه گردان

مایکروویو پر سر و صدا همچنین می تواند نشانه فرسودگی موتور دوار یا غلتک های دوار باشد – یک مشکل رایج در مایکروویو است که جایگزینی آن آسان است.

چرا مایکروویو من یک صدای گیج کننده ایجاد می کند

شنیدن یک صدای وزوز عجیب و غریب ، هنگام شام دادن با مایکروویو ، ممکن است کمی نگران کننده باشد ، اما این یک مشکل معمول است. در اینجا نحوه تشخیص عیب و کارایی مجدد مایکروویو کاملاً مناسب ارائه شده است.

خرابی قطعه ولتاژ بالا

اگر مایکروویو شما صدای وزوز یا صدای بلند بلندی را ایجاد می کند ، احتمالاً یک قطعه ولتاژ بالا شکسته یا خراب شده است – اغلب مگنترون ، دیود یا راهنمای موج.

این را ببینید  گرم نشدن ماکروویو

لوله مگنترون از مایکروویو تشعشع می کند که باعث گرم شدن غذا می شود و به طور معمول هیچ صدایی ایجاد نمی کند. صدای وزوز نشانگر خوبی برای فرسودگی یا خراب بودن آن است

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × سه =