دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

سازمان غذا و دارو (FDA) ساخت اجاق های مایکروویو را از سال 1971 تنظیم کرده است. تولیدکنندگان اجاق های مایکروویو موظفند محصولات خود را تأیید کنند و استانداردهای عملکرد ایمنی ایجاد شده و اعمال شده توسط FDA برای محافظت از سلامت عمومی را رعایت کنند. آژانس بر اساس دانش فعلی در مورد تابش مایکروویو معتقد است که اجاق هایی که مطابق با استاندارد FDA هستند و طبق دستورالعمل های سازنده استفاده می شوند، برای استفاده ایمن برای تابش اجاق مایکروویو هستند.

اشعه مایکروویو چیست؟

تابش اجاق مایکروویو نوعی تابش (الکترومغناطیسی) است. یعنی امواج انرژی الکتریکی و مغناطیسی هستند که در فضا با هم حرکت می کنند. تابش الکترومغناطیسی طیف گسترده ای از امواج رادیویی بسیار طولانی تا پرتوهای گامای بسیار کوتاه را در بر می گیرد. چشم انسان فقط می تواند قسمت کوچکی از این طیف به نام نور مرئی را تشخیص دهد. رادیو قسمت متفاوتی از طیف را تشخیص می دهد و دستگاه اشعه ایکس از قسمت دیگری استفاده می کند.

نور مرئی، مایکروویو و تابش فرکانس رادیویی (RF) اشکال تابش غیر یونیزه هستند. تابش غیر یونیزه انرژی کافی برای بیرون راندن الکترون ها از اتم ها را ندارد. اشعه ایکس نوعی تابش یونیزان است. قرار گرفتن در معرض تشعشعات یونیزان می تواند اتم ها و مولکول ها را تغییر داده و به سلول های موجود در مواد آلی آسیب برساند.

از مایکروویو برای تشخیص اتومبیل های با سرعت و ارسال ارتباطات تلفنی و تلویزیونی استفاده می شود. صنعت از مایکروویو برای خشک کردن و درمان تخته سه لا، برای درمان لاستیک و رزین، برای تولید نان و دونات، و برای پخت چیپس سیب زمینی استفاده می کند. اما بیشترین مصرف مصرف کننده انرژی مایکروویو در مایکروفر است. مایکروویو دارای سه ویژگی است که اجازه می دهد تا از آنها در پخت و پز استفاده شود: آنها توسط فلز منعکس می شوند. آنها از شیشه، کاغذ، پلاستیک و مواد مشابه عبور می کنند. و جذب غذاها می شوند.

این را ببینید  تمیز کردن کامل و آسان ماکروفر

آشپزی با مایکروویو

تابش اجاق مایکروویو در داخل اجاق توسط یک لوله الکترون به نام مگنترون تولید می شود. مایکروویوها در داخل فلز اجاق منعکس می شوند و در آنجا جذب غذا می شوند. مایکروویوها باعث لرزش مولکول های آب موجود در غذا می شوند و گرما تولید می کنند و غذا را می پزد. به همین دلیل غذاهایی که محتوای آب زیادی دارند، مانند سبزیجات تازه، می توانند سریعتر از غذاهای دیگر طبخ شوند. انرژی مایکروویو به دلیل جذب شدن توسط غذا به گرما تبدیل می شود و باعث نمی شود غذا (رادیواکتیو) یا (آلوده) شود.

گرچه گرما به طور مستقیم در غذا تولید می شود، اجاق های مایکروویو غذا را از (درون) بیرون نمی پزند. وقتی غذاهای غلیظ پخته می شوند، لایه های بیرونی در درجه اول با مایکروویو گرم و پخته می شوند در حالی که قسمت داخلی آن به دلیل انتقال گرما از لایه های گرم خارجی پخته می شود.

پخت مایکروویو می تواند نسبت به پخت و پز معمولی از نظر انرژی صرفه جویی کند زیرا غذاها سریعتر پخته می شوند و انرژی فقط غذا را گرم می کند نه کل محفظه اجاق گاز را. پخت مایکروویو بیش از پخت و پز معمولی ارزش غذایی غذاها را کاهش نمی دهد. در حقیقت، غذاهایی که در مایکروویو پخته می شوند ممکن است ویتامین ها و مواد معدنی بیشتری را در خود نگه دارند، زیرا اجاق های مایکروویو می توانند با سرعت بیشتری و بدون افزودن آب بپزند.

از ظروف شیشه ای، کاغذی، سرامیکی یا پلاستیکی در پخت مایکروویو استفاده می شود زیرا مایکروویو از این مواد عبور می کند. گرچه چنین ظرف هایی توسط مایکروویو گرم نمی شوند، اما از گرمای غذای داخل آن می توانند گرم شوند. برخی از ظروف پلاستیکی نباید در اجاق مایکروویو مورد استفاده قرار گیرند زیرا در اثر حرارت مواد غذایی داخل آنها می توانند ذوب شوند.

این را ببینید  تداخل سیگنال WiFi ماکروفر

به طور کلی، از قابلمه های فلزی یا ورق آلومینیوم نیز نباید در اجاق مایکروویو استفاده شود، زیرا مایکروویو ها از روی این مواد منعکس می شوند و باعث پخت ناهموار غذا و آسیب رساندن به اجاق می شود. دستورالعمل های ارائه شده با هر اجاق مایکروویو، انواع ظروف مورد استفاده را نشان می دهد. آنها همچنین چگونگی آزمایش ظروف را بررسی می کنند تا ببینند آیا می توان از آنها در اجاق های مایکروویو استفاده کرد یا نه.

بیشتر بدانید: روش استفاده اجاق مایکروویو

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 2 =