دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

توقف فن مایکروویو یک عیب رایج نیست اما بیش از انتظار مردم اتفاق می افتد. اگر فن خروجی مایکروویو شما کار نمی کند ، ما دلایل متداول زیر را برای این کار ذکر کرده ایم. این می تواند فیلتر ، دام فیلتر یا احتمالاً برخی از خرابی های برق باشد. در اینجا برخی از دلایل رایج تعمیر فن مایکروویو شده است.

فیلتر ذغال

در تعمیر فن مایکروویو البته داشتن وسایل الکترونیکی بیشتر احتیاج به مراقبت و هوشیاری بیشتری دارد. اگر فن خروجی مایکروویو شما از کار بیفتد چه می کنید؟ مشکل ممکن است در فیلتر ذغال مایکروویو باشد. احتمالاً فیلتر تصفیه شده ذغال است. از این نوع فیلترها در مایکروویوهایی با دامنه بیش از حد استفاده می شود تا بوها و آلودگی حاصل از گرم شدن غذا را حفظ کند. این آلاینده ها به مرور زمان جمع شده و باعث مسدود شدن فیلتر می شوند. خرید فیلتر ذغال جدید روی مایکروویو می تواند برای کارهای روزمره در خانه مفید باشد.

نحوه بررسی فیلتر ذغال مایکروویو:

  1. این یکی از ساده ترین راه ها برای بررسی است. برای اکثر نسخه ها به هیچ عنوان به ابزاری نیازی نیست ، اما نسخه های کمی وجود دارد که برای دسترسی به فیلتر ممکن است به پیچ گوشتی نیاز داشته باشد.
  2. فیلتر زغال معمولاً در پشت کوره خروجی هوای خروجی قرار دارد. برای دستیابی به فیلتر ، کوره را بیرون بیاورید. این روش هر از چندگاهی با توجه به کوره در نسخه ها یا مدل های مختلف متفاوت است. مطمئناً می توانید از راهنمای مالک خود کمک بگیرید تا نحوه حذف کوره برای مدل خود را بررسی کنید.
  3. فیلتر را بیرون بکشید تا در صورت وجود علائم تجمع یافته یا خرابی مستقیماً بررسی شود.
  4. اگر فیلتر خراب ، مسدود شده یا طولانی تر از دستورالعمل های تعویض سازنده است ، بهتر است از دفترچه راهنما کمک بگیرید.
این را ببینید  نشانه‌های تعویض ماکروویو شما

بیشتر بدانید: خرابی در مایکروویو

فیلتر چربی

در تعمیر فن مایکروویو اگزوز مایکروویو شما دیگر کار نمی کند؟ دلیلش این است که فیلتر گریس مسدود شده است. فیلتر گریس روغن ها و چربی های غذایی را که در حال گرم شدن است جذب می کند تا سیستم اگزوز تمیز بماند. در واقع بسیار معمول است که فیلترهای چربی با گذشت زمان مسدود شده و نیاز به تعویض دارند.

نحوه بازرسی فیلتر چربی مایکروویو

  1. ما می توانیم آن را توسط خود بررسی کنیم. ممکن است به طور خاص به هیچ ابزاری نیاز نداشته باشیم. فیلترهای چربی معمولاً در پایین مایکروویو قرار دارند و با گیره های فنری در جای خود قرار می گیرند. برای بررسی آن باید محل دقیق آن را پیدا کرده و چربی را از فیلتر خارج کنیم.
  2. سعی کنید اگر نشانه ای از آسیب دیدگی وجود دارد ، فیلتر چربی خود را بصری بازرسی کنید. شما می توانید فیلتر چربی خود را با آب و صابون تمیز کنید. ممکن است نیاز به یک جایگزینی کامل داشته باشد. اگر فیلتر شما خراب است یا بعد از تمیز کردن هنوز مسدود است ، به یک فیلتر چربی جایگزین نیاز دارید.

مونتاژ دمپر

در تعمیر فن مایکروویو اگر فن خروجی مایکروویو شما دیگر کار نمی کند ، ممکن است مجموعه دمپر مشکل ایجاد کند. محدودیت یک جز mic در مایکروویوهای بیش از حد مجاز است که اجازه ورود هوای خارجی را از طریق سیستم اگزوز نمی دهد. دمپر نوعی فلپ است که از فلز یا پلاستیک ساخته شده است و در هنگام خاموش شدن فن مجرای اگزوز را مهر و موم می کند و در هنگام کار فن خروجی باز می شود. فلپ اغلب دارای فنر است یا ممکن است به گونه ای طراحی شود که با تکیه بر نیروی جاذبه به راحتی باز و بسته شود.

این را ببینید  خرابی لامپ و درب ماکروویو

نحوه بازرسی مجموعه دمپر مایکروویو

  1. قبل از شروع اطمینان حاصل کنید که مایکروویو خود را از منبع تغذیه جدا کنید.
  2. در واقع ، همه چیز به مدل شما بستگی دارد که اگر می خواهید مایکروویو را از جای آن در دیوار جدا کنید یا آن را از مجموعه دمپر خارج کنید.
  3. اطمینان حاصل کنید که مرتباً اشیایی را که می توانند مانع باز و بسته شدن دمپر شوند ، بررسی می کنید. همچنین باید از نظر بصری دمپر را از نظر علائم سایش ، ترک خوردگی یا آسیب دیدگی بررسی کنید.
  4. اگر در هنگام بررسی با مشکلی مواجه شدید ، مطمئناً به جایگزینی احتیاج خواهید داشت.

فن موتور

در تعمیر فن مایکروویو احتمال اینکه فن خروجی مایکروویو شما به دلیل مشکلی در موتور فن کار نکند کار می کند. این قسمت جز component مایکروویوهای بیش از حد برد است و به گردش هوا از طریق سیستم اگزوز کمک می کند.

بخوانید: بررسی فیوز مایکروویو

نحوه تست موتور فن مایکروویو با مولتی متر

  1. ابتدا مایکروویو خود را از برق بکشید و آن را از دیوار جدا کنید.
  2. مطمئن شوید که درپوش موتور فن را برداشته و سعی کنید موتور را به صورت دستی بچرخانید. در صورت چرخش فن ، آن را از دستگاه جدا کنید تا با استفاده از چند متر آن را آزمایش کنید.
  3. با تنظیم مولتی متر روی Rx1 ، ترمینال های موتور را با پروب ها لمس کنید تا پیوستگی را آزمایش کنید. شما باید 0 بخوانید ، این نشان می دهد که تداوم وجود دارد.
  4. اگر فن در مرحله 2 روشن نشود ، یا اگر فن شما تداوم نداشته باشد ، به موتور فن جایگزین احتیاج دارید.
این را ببینید  نحوه تعویض دیود مایکروویو
‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 19 =