دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

خطاهای رایج مایکروویو . اجاق مایکروویو باید یکی از محبوب ترین لوازم خانگی باشد که تا کنون ابداع شده است. با سادگی و سرعت عملکرد، بخش مهمی از آشپزخانه مدرن است. با توجه به وابستگی ما به چنین دستگاه هایی، یادگیری مهارت های اساسی مورد نیاز برای مقابله با مشکلات رایج مایکروویو ضروری می شود. انواع مختلفی از مشکلات وجود دارد که می تواند روی اجاق مایکروویو تأثیر بگذارد، و تجزیه و تحلیل برخی از این مسائل می تواند به شما در عیب یابی این ماشین ها کمک کند.

خطاهای رایج مایکروویو
خطاهای رایج مایکروویو

خطاهای رایج مایکروویو و خرابی آن

در خطاهای رایج مایکروویو اگر مایکروویو مرده به نظر برسد، این می تواند نشان دهنده مشکلی در خط فیوز باشد که در صورت استفاده از جریان اضافی توسط اجزای مایکروویو منفجر می شود. در حالی که این فیوز به راحتی قابل تعویض است، ممکن است مشکلات دیگری وجود داشته باشد که باعث می شود دستگاه بیش از حد برق مصرف کند.

همچنین ممکن است مشکلی در مدار ولتاژ بالا مایکروویو وجود داشته باشد، به ویژه در مورد قطعاتی مانند دیود، مگنترون، خازن ولتاژ بالا یا ترانس. عوامل دیگری که ممکن است باعث این وضعیت شوند عبارتند از: فیوز حرارتی منفجر شده که باید برای پیوستگی مورد آزمایش قرار گیرد یا محافظ حرارتی که خراب شده است. (این یک جزء کوچک است که باعث می شود مایکروویو بیش از حد گرم نشود.) برخی از مدلهای مایکروویو ممکن است نیاز به تنظیم ساعت سیستم قبل از شروع به کار داشته باشند.

مایکروویو گرم نمی شود

در خطاهای رایج مایکروویو اکثر اجاق های مایکروویو شامل یک دیود ولتاژ بالا هستند که وظیفه تبدیل توان خروجی تهویه مطبوع ترانسفورماتور به D/C را بر عهده دارد. در این فرایند ولتاژ به حداکثر ظرفیت خود یعنی 5000 ولت می رسد. این باعث تولید قدرت کافی می شود تا مگنترون بتواند انرژی پخت داخل فر را تأمین کند.

خرابی دیود باعث می شود ولتاژ A/C پایین تری به مگنترون برسد، که ممکن است کافی نباشد. خرابی دیود اغلب با علائم قابل مشاهده سوختگی همراه است. اگر به نظر می رسد دیود تحت تأثیر قرار نگرفته است، ممکن است با کمک یک متر ولت-اهم آزمایش شود که ظرفیت حمل دیودها را دارد.

این را ببینید  روش تعمیر جرقه مایکروویو

اکثر اجاق های مایکروویو معمولاً مجهز به 3 سوئیچ هستند. خرابی هر یک از این کلیدها می تواند منجر به روشن نشدن اجاق مایکروویو و در نتیجه تولید حرارت نشود. این سوئیچ ها باید از نظر تداوم با اهم متر بررسی شوند.

مایکروویو در اصل از لوله مگنترون تغذیه می کند که از D/C بالا برای تولید امواج مسئول پخت غذا استفاده می کند. هرگونه صدمه به مگنترون از گرم شدن دستگاه جلوگیری می کند. اگر اجاق مایکروویو در حالت خالی کار کرده باشد، می تواند مگنترون را بسوزاند. این قطعه قابل تعمیر نیست و باید تعویض شود.

یک خازن ولتاژ بالا معیوب نیز ممکن است مسئول گرم شدن اجاق گاز باشد. هر گونه مشکلی در خازن HV بر عملکرد مدار کامل ولتاژ بالا تأثیر می گذارد. خازن HV ممکن است فقط با VOM متر تخصصی که دارای قابلیت تست خازن است مورد آزمایش قرار گیرد.

حتی وقتی خاموش است، خازن HV ممکن است شارژ حدود 3000 ولت را حفظ کند. بنابراین، همیشه توصیه می شود آزمایش خود را به تکنسین خدمات مجاز بسپارید.

همچنین ممکن است مشکلاتی در مورد محافظ حرارتی، فیوز حرارتی یا ترانسفورماتور ولتاژ بالا وجود داشته باشد که می تواند منجر به این نوع مشکل شود.

مایکروویو به طور مختصر کار می کند و سپس متوقف می شود

در خطاهای رایج مایکروویو در بیشتر موارد، این مشکل ناشی از خرابی سوئیچ درب است که به طور متناوب از کار می افتد. این کلیدها باید از نظر علائم قوس، گرمای بیش از حد یا سوزش بررسی شوند.

همچنین باید تداوم آنها بررسی شود. سوئیچ هایی که هرگونه علائم قابل مشاهده آسیب را نشان می دهند یا پیوستگی متناوب را نمایش می دهند، باید تعویض شوند. این نوع مشکل همچنین می تواند نشان دهنده یک اتصال کوتاه متناوب در ترانسفورماتور ولتاژ بالا باشد. یک ترموستات محافظ یا ترموستات معیوب نیز ممکن است منجر به کار متناوب مایکروویو شود.

جدا از این مسائل، این مشکل ممکن است علامتی باشد که قطعات خاصی در صفحه لمسی، کنترل پنل یا صفحه اصلی کنترل آسیب دیده اند.

بخوانید: سوالات متداول مایکروویو

لامپ مایکروویو کار نمی کند

معمولاً تعویض لامپ مایکروویو بسیار آسان است. کافی است لامپ را وارد کرده و آن را عوض کنید. اگر این کار نکرد، نشان دهنده مشکلی مانند سوختن سوکت لامپ یا نوعی نقص سیم کشی است.

این را ببینید  ابزارهای مورد نیاز تعمیر ماکروفر

صفحه گردان مایکروویو نمی چرخد

در بیشتر موارد، عدم حرکت در صفحه گردان علامتی از فرسودگی یا سوختگی موتور صفحه گردان است. این نوع مشکل می تواند نسبتاً زیاد رخ دهد و این قسمت به راحتی جایگزین می شود.

با این حال، اگر موتور هنوز کار می کند، این می تواند نشان دهنده نقص در برد کنترل اصلی یا صفحه کنترل و نمایش کاربر باشد. اگر در اجاق مایکروویو یک دکمه روی صفحه لمسی وجود دارد که وظیفه خاموش و روشن کردن صفحه گرامافون را بر عهده دارد، این می تواند نشان دهنده وجود مشکل در صفحه لمسی و کنترل پنل باشد.

به نظر نمی رسد دکمه های مایکروویو کار کنند

در خطاهای رایج مایکروویو در بیشتر موارد، عدم پاسخگویی دکمه های مایکروویو نشان می دهد که صفحه لمسی یا صفحه کنترل خراب است یا آسیب دیده است. (تمیز کردن بیش از حد صفحه لمسی می تواند باعث این امر شود.) برخی از مدلهای مایکروویو نیاز دارند که درب قبل از فعال شدن صفحه لمسی بسته شود. مسئله دیگر در مورد ماشین هایی مانند این این است که آنها به سرعت به حالت “خواب” می روند. فقط کافی است یکبار در را باز و بسته کنید تا دوباره فر را فعال کنید. یک کنترل کننده “گیج” نیز ممکن است مسئول این نوع شرایط باشد. می توانید دستگاه را برای 1-2 دقیقه از برق بکشید تا اجازه بازنشانی مجدد داده شود.

صفحه نمایش مایکروویو کار نمی کند

معمولاً این نوع مشکلات مربوط به عملکرد صفحه نمایش مایکروویو است. خرابی کامل نمایشگر نشان دهنده وجود مشکل در برد اصلی یا برد نمایش است. با این حال، اگر بخشی از صفحه نمایش در دسترس باشد، به وضوح نقصی در صفحه نمایش وجود دارد.

همچنین ممکن است با یک صفحه نمایش مواجه باشید که از نظر جسمی خراب است و باید تعویض شود. گاهی اوقات، این نوع مشکل ممکن است با تنظیم مجدد مایکروویو برطرف شود. (1-2 دقیقه خاموش می شود)

مایکروویو به خودی خود شروع به کار می کند

در خطاهای رایج مایکروویو این نوع مشکل معمولاً نشان دهنده خرابی تریاک یا رله است یا می تواند به مشکل در کنترل کننده اشاره کند. می توانید دستگاه را ریست کنید تا ببینید آیا وضعیت به خودی خود اصلاح می شود یا خیر. اگر این کار نکرد، می تواند نشان دهنده مشکلات منبع تغذیه یا نقص در صفحه لمسی باشد.

این را ببینید  تعمیر روشن نشدن مایکروویو دوو

بیشتر بدانید: مشکلات تعمیر مایکروویو

ماکروویو در حال قوس گیری است (جرقه زدن)

در خطاهای رایج مایکروویو اگر جرقه هایی در زمان کار در اجاق مایکروویو تولید می شود، این می تواند نشان دهد که جلد Waveguide معیوب است یا کوتاه شده است. شما می توانید این کاور را بردارید تا بررسی کنید که آیا مشکل حل شده است یا خیر. جرقه زدن می تواند باعث آسیب به حفره مایکروویو شود و هر قسمت آسیب دیده باید ترمیم شود. اگر هریک از اتصالات زیرین سوخته یا ذوب شده اند، باید جلد موجبر را عوض کنید.

اگر جرقه ای در امتداد دیواره های جانبی اجاق مایکروویو وجود داشته باشد، این می تواند نشان دهنده بریده شدن رنگ در امتداد دیواره های جانبی باشد. این مشکل را می توان با پوشاندن هرگونه لکه فلزی در فر با رنگ ایمن در مایکروویو برطرف کرد. این نوع جرقه زدن همچنین ممکن است در نزدیکی پایه های قفسه دیده شود، جایی که رنگ فرسوده شده و فلز برهنه را در داخل اجاق گاز باقی می گذارد.

به طور کلی، هر گونه لبه فلزی در معرض یا بقایای مواد غذایی کربن دار در حفره فر می تواند باعث ایجاد قوس شود.

درب مایکروویو باز نمی شود

ذر خطاهای رایج مایکروویو اگر درب فر گیر کرده و باز نمی شود، احتمال خراب شدن اهرم باز وجود دارد و باید تعویض شود. همچنین ممکن است مشکلی در چشمه در واقع در داخل درب وجود داشته باشد. این فنر مسئول اعمال نیروی رو به پایین به قلاب در است.

این نوع مشکل همچنین ممکن است نشان دهنده وجود یک قفل درب شکسته باشد. این قفل بر روی سطح داخلی فر نصب شده است و با قلاب درب درگیر می شود تا اطمینان حاصل شود که در فر هنگام روشن بودن بسته می ماند. شکستن قفل یا محرک درب از باز شدن در جلوگیری می کند.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 2 =