دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

شاید شنیده باشید که خطرات ایستادن در کنار مایکروویو هنگام کار می تواند شما را در معرض تابش قرار دهد، اما به گفته کارشناسان، این یک افسانه است. لودیکو می گوید: (مایکروویو بسیار ایمن است – به شرطی که آسیب نبیند) (محفظه فلزی و صفحه مشبک درب به عنوان سپری از تابش تولید شده در داخل عمل می کند. با نزدیک شدن تابش به دیواره مایکروویو، جریان و میدان مغناطیسی القا می شود که موج ورودی را لغو می کند.) اگرچه زمانی که یک ضربان ساز قلب دارید، نگرانی در مورد کار با مایکروویو وجود داشت، FDA می گوید این دیگر در ضربان سازهای مدرن مسئله ای نیست، اگرچه افرادی که دارای ضربان ساز قلب هستند همیشه باید ابتدا با پزشک خود مشورت کنند.

چرا سوراخ هایی در در مایکروویو وجود دارد؟

در خطرات ایستادن در کنار مایکروویو به گفته کارشناسان،، این حفره های کوچک محافظ دیگری در برابر تابش است، امواج الکترومغناطیسی ورودی را درست مانند محفظه فلزی مایکروویو لغو می کند. لودیکو گفت: حفره ها فقط در صورت بزرگ بودن بسیار نگران کننده هستند، که این حفره های عمدی نیستند. لودیکو گفت: (در واقع، سوراخ های درب در واقع 10 برابر کوچکتر از آنچه در تئوری لازم است، هستند. اما منطقی است که در صورت آسیب دیدن درب، آنها را کوچکتر کنید.) (اگر در مایکروویو شما بیش از سه میلی متر قطر وجود دارد، زمان تهیه مایکروویو جدید است.)

بیشتر بدانید: بهترین مایکروویو سال 2021

آیا باید گوشت را در مایکروویو یخ زدایی کنید؟

در خطرات ایستادن در کنار مایکروویو همه ما آنجا بوده ایم: فراموش کرده اید که گوشت منجمد را برای شام در یخچال قرار دهید تا آب شود. ویژگی یخ زدایی در مایکروویو می تواند به شما کمک کند. یخ زدایی قدرت مایکروویو شما را بین 30٪ تا 50٪ تنظیم می کند بنابراین باعث پختن غذای شما بدون پختن آن می شود.

این را ببینید  اثرات منفی مایکروفر

اگرچه ذوب گوشت در یخچال و فریزر با خیال راحت توصیه می شود، اما می توانید با استفاده از دکمه یخ زدایی مایکروویو گوشت را به صورت خرچنگ ذوب کنید به شرطی که بلافاصله بعد از آب شدن آن را بپزید. طبق FDA، مایکروویوها ممکن است غذا را به طور یکنواخت گرم نکنند که اگر غذا بلافاصله پس از یخ زدایی پخته نشود، می تواند منجر به رشد باکتری های مضر شود.

در حالی که از آزمایش مارشمالو می دانیم بسیاری از مایکروویوها دارای نقاط سرد و گرم طبیعی هستند، یخ زدایی یک چالش اضافی برای مایکروویو محسوب می شود زیرا امواج به اندازه مواد غذایی ذوب شده به مواد غذایی منجمد نفوذ نمی کنند یا آنها را گرم نمی کنند. شیفمن گفت: (بنابراین یک معضل وجود دارد: هنگامی که گوشت در جایی شروع به یخ زدایی می کند، در آنجا گرم می شود. اما قطعات منجمد با سرعت کمتری گرم می شوند و منجر به دمای غیر یکنواخت می شوند) (من گوشت گوساله یخ زده یخ زده را با چنگال خرد می کنم چون معمولاً نرم شده است، سپس چرخه یخ زدایی را برای یکی دو دقیقه دیگر ادامه می دهم، و هر قسمت نرم شده، اما کاملا ذوب شده را می شکنم.)

شیفمن همچنین گفت: هنگام پختن غذا یا یخ زدایی مواد غذایی در مایکروویو بسیار مهم است که مراقب دمای غذا باشید. وی گفت: هنگام پخت و پز غذای خود، چندین مکان را با دماسنج غذا اندازه گیری کنید تا از پختن زیاد و کم گرم شدن آن جلوگیری شود. طبق FDA، دمای نهایی پخت و پز مناسب برای مرغ و گوشت چرخ شده حدود 165 درجه فارنهایت است در حالی که کباب و استیک در حدود 145 درجه فارنهایت ایمن است.

این را ببینید  خطرات اجاق های مایکروویو

چه غذاهایی را باید در مایکروویو بپزم؟

در خطرات ایستادن در کنار مایکروویو شیفمن می گوید: اجاق های مایکروویو واقعاً شکارچی غیرمجاز یا بخارپز هستند، بنابراین غذاهایی که متناسب با آن مشخصات هستند خوب عمل می کنند. وی افزود: آنها برای پخت ماهی، سبزیجات و مرغ بسیار مناسب هستند، اما انتظار نداشته باشید که غذاهای خشک ترد یا قهوه ای شوند.

هر غذایی با محتوای آب زیاد، مانند سیب زمینی یا سبزیجات تازه در مایکروویو به خوبی عمل می کند و همچنین می توانید هنگام تهیه غذاهای آب پز از آنها به عنوان میانبر استفاده کنید. به عنوان مثال، می توانید ماکارونی خشک را در ظرف آب و مایکروویو قرار دهید تا زمان پخت بسته بندی ماکارونی باشد. ماکارونی کاملاً پخته می شود و حتی لازم نیست منتظر بمانید تا آب جوش بیاید.

بخوانید: راهنمای تعمیر مایکروویو

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × دو =