دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

امروز ماکروفر به دلیل کارایی زیادی که دارد، یکی از اجزای مهم آشپزخانه به شمار می‌رسد. این دستگاه‌های با ارزش از پختن و گرم کردن غذا تا خشک کردن میوه و یخ‌زدایی را انجام می‌دهند. ماکروفرهای مدرنی که در بازار وجود دارند معمولا قیمت بالایی دارند. در صورت بروز مشکل در این دستگاه‌ها، هزینه تعمیرات ماکروفر بسیار کمتر از خرید مجدد است. به همین دلیل، اکثر مشتریان ترجیح می‌دهند که در صورت معیوب شدن ماکروفر، آن را تعمیر کنند. در این مقاله قصد داریم که به بررسی هزینه تعمیرات ماکروفر بپردازیم.

مقالات بیشتر: تعمیرات ماکروفر.

تعیین هزینه تعمیر تخصصی ماکروفر

ماکروفر چیست

از دیرباز تا کنون تمامی مهندسین و محققین همواره در تلاش بوده و هستند که با اختراع لوازم جدید، گامی در جهت پیشرفت تکنولوژی بردارند. این پیشرفت‌ها باعث می‌شوند که راحتی و آسایش بیشتری در زندگی بشر فراهم شود. ماکروفرها نیز به همین منظور ساخت شده‌اند. این دستگاه‌های پرکاربرد، برای افرادی که پرمشغله بوده و همواره به دنبالراهی برای کوتاه کردن زمان آشپزی می‌گردند، مناسب است. ماکروفرها در آشپزخانه بسیار پرکاربرد هستند و با داشتن برنامه‌های پخت متفاوت، عمل پخت و پز را آسان نموده‌اند. مزیت داشتن برنامه برای پختن غذا بوسیله ماکروفر این است که، بدون ترس از سوختن مواد غذایی که دورن محفظه دستگاه گذاشته‌اید می‌توانید، یک شام یا  ناهار خوشمزه تحویل بگیرید. در ادامه به بررسی موضوع هزینه تعمیرات ماکروفر می‌پردازیم.

حال به معرفی ماکروفر و بررسی نحوه عملکرد آن می‌پردازیم. ماکروفر دستگاهی است که از امواج الکترومغناطیسی با طول موج کوتاه برای گرم کردن غذا استفاده می‌کند. این امواج موجب می‌شوند که مولکول‌های مواد غذایی به حرکت درآیند و در نهایت گرمای به وجود آمده باعث پخته شدن می‌شود. برای اینکه تمام اجزای مواد غذایی بصورت یکنواخت و مطبوع پخته یا گرم شوند از قطعه‌ای به نام مگنترون استفاده می‌کنند. مواد غذایی روی یک صفحه گردان که درون محفظه ماکروفر نصب شده، قرار می‌گیرند. با توجه به کارایی و کاربرد زیاد این وسیله که در بالا ذکر شد، مشتریان ترجیح میدهند که برای تعمیر آن اقدام کنند. بررسی هزینه تعمیرات ماکروفر را در ادامه ذکر می‌کنیم.

این را ببینید  قطعات ماکروفر

مقالات بیشتر: نکات ایمنی و تعمیرات مایکروفر

هزینه تعمیرات ماکروفر چگونه تعیین می‌شود

ماکروفرها تبدیل به یک وسیله جدا نشدنی از آشپزخانه شده است. بوسیله این دستگاه بسیاری از کارهای آشپزی را می‌توان راحت‌تر و سریع‌تر انجام داد. گرم کردن و یا پختن غذا در ماکروفر با سرعت بالایی به نسبت اجاق گاز انجام می‌شود، به همین دلیل تازگی وطعم خوب مواد غذایی حفظ می‌شود. شما می‌توانید در مدت زمان بسیار کمی یک غذایی خوشمزه درست کنید و از آشپزی لذت ببرید.

ماکروفرها در اندازه‌ها و برند‌های گوناگون و متنوعی ساخته و به بازار عرضه می‌شوند. علاوه بر آن، عوامل زیادی در تعیین هزینه تعمیرات ماکروفر تاثیرگذار است. بنابراین نمی‌توان به صورت کاملا دقیق، هزینه مربوطه را اعلام نمود. اما معمولا این هزینه در یک بازه خاص متغییر است که می‌توان از این بازه برای اعلام هزینه به مشتری استفاده نمود.

مهم‌ترین عامل در تعیین هزینه تعمیرات ماکروفر، قیمت قطعات است. زمانیکه پس از عیب‌یابی، تعمیرکار تشخیص داد که قطعه معیوب قابل تعمیر نیست، باید تعویض شود.در این زمان مهم است که قطعه جایگزین از چه برند باشد و یا اینکه قطعه اصل به کار برده شود یا قطعه قلابی. عامل مهم دیگر در این زمینه، نحوه عیب‌یابی و پیدا کردن مشکل است. مارکروفرها ساختاری پیچیده دارند و از قطعات زیادی تشکیل شده‌اند، به همین دلیل یافتن مشکل کاری سخت است که نیاز به مهارت و تخصص بالایی لازم دارد. محل زندگی شما، عامل دیگری است که در این زمینه تاثیرگذار می‌باشد. به طور معمول هزینه تعمیرات ماکروفر در شمال شهر، بالاتر است.

این را ببینید  علت های اصلی گرم نشدن ماکروفر

هزینه تعمیرات ماکروفر براساس مشکل به وجود آمده

با توجه به کاربردهای فراوان ماکروفر، مشکلاتی که برای ماکروفرها به وجود می‌آید متنوع است. اما معمولا برخی از مشکلات به صورت یکسان برای ماکروفرهای معیوب تکرار می‌شود. در این بخش به هزینه تعمیرات ماکروفر در چهار مشکل متداول می‌پردازیم:

  • تعویض لامپ ماکروفر: زمانیکه لامپ درون ماکروفر روشن نمی‌شود، شما نمی‌توانید دورن آن را ببیند. زمانیکه با این مشکل مواجه شدید، باید لامپ تعویض شود زیرا قابل تعمیر نیست. هزینه خرید لامپ زیاد نیست و با مبلغ کمی قابل می‌توان این مشکل را حل نمود.
  • تعمیر برد ماکروفر: برنامه‌های غذایی متنوعی که برای پخت و پز به کار می‌روند، بوسیله صفحه کلید تعیین می‌شوند. صفحه کلیدها در انواع مختلف مانند لمسی یا کلیدی وجود دارند. اگر دکمه‌های ماکروفر از کار بیافتند، باید برد ماکروفر تعمیر شود. پس از اینکه مشخص شد، مشکل از برد است، تعمیرکار باید تعیین کند که تعمیر ماکروفر، صرفه اقتصادی دارد یا تعویض آن.
  • گرم نکردن غذا توسط ماکروفر: اگر چربی یا مواد غذایی در درون محفظه رسوب کند، باعث می‌شود که غذا به درستی گرم نشود. اگر با تمیز کردن مشکل برطرف نشد، باید تعمیرکار تماس بگیرید تا مشکل را عیب‌یابی و حل نماید.

سخن آخر

ماکروفر دستگاهی پرطرفدار و محبوب در آشپزی است. این دستگاه کاربردهای فراوان از جمله گرم کردن، یخ‌زدایی، خشک کردن مواد و میوه‌ها و … دارد. بنابراین مشتریان ترجیح می‌دهند در زمانیکه مشکلی برای این دستگاه پیش می‌آید، به جای تعویض، آن را تعمیر کنند. برای تعیین هزینه تعمیرات ماکروفر، عوامل زیادی تاثیرگذار است که در اینجا به چند مورد اشاره نمودیم.

این را ببینید  خرابی رایج مایکروویو

مقالات مرتبط: بهترین زمان تعمیر یا تعویض ماکروفر.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه − 2 =