دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

مایکروویو به عنوان یک وسیله اصلی تقریباً در هر خانواده، فرآیند گرم کردن باقی مانده غذا یا پختن غذا را سریع و آسان می کند. اما وقتی مایکروویو شما به درستی کار نمی کند، می تواند یک ناراحتی بزرگ باشد. اگر متوجه شدید که مایکروویو شما گرم نمی کند، برخی از راه حل های احتمالی برای گرم نشدن ماکروفر وجود دارد که می توانید قبل از تعویض آن امتحان کنید. اگر در تلاش برای رفع مشکلات زیر به تنهایی نیستید، برای کمک با یک تکنسین تعمیرات واجد شرایط تماس بگیرید.

تعمیر گرم نشدن ماکروفر

مراحل زیر دلایل و راه حل های احتمالی برای گرم نشدن ماکروفر شما را تشریح می کند. اگر این مراحل کار نکرد، یا اگر مطمئن نیستید که چگونه ادامه دهید، با یک تکنسین خدمات واجد شرایط تماس بگیرید.

مرحله 1: بررسی منبع تغذیه مایکروویو

برای گرم نشدن ماکروفر بررسی کنید تا مطمئن شوید منبع تغذیه مایکروویو به یک پریز متصل به زمین و عملیاتی وصل شده است. اگر مطمئن نیستید که پریز برقی که استفاده می کنید کار می کند یا خیر، سعی کنید یک لامپ یا سایر لوازم خانگی کوچک را به برق وصل کنید تا بررسی کنید که آیا کار می کند یا خیر. اگر به نظر می رسد پریز به درستی کار می کند، بررسی کنید که آیا مدار قطع شده یا فیوز در خانه شما منفجر شده است.

مرحله 2: اطمینان از بسته شدن درب

به عنوان یک اقدام احتیاطی، مایکروویو تا زمانی که درب به خوبی بسته نشود گرم نمی شود. قبل از شروع به کار، مطمئن شوید که درب مایکروویو کاملا بسته است. اگر مایکروویو شما کاملاً نو است، حتماً اسپیسر حمل و نقل را به همراه هر بسته بندی باقیمانده که ممکن است مانع از محکم شدن کامل چفت شود، بردارید.

این را ببینید  مزایا و معایب مایکروفر

مرحله 3: بررسی کنترل های مایکروویو

اطمینان حاصل کنید که کنترل‌های مایکروویو شما به تنظیمات مناسب برای چیزی که می‌خواهید گرم کنید، تبدیل شده است. اگر تنظیمات فعلی در سطح توان یا زمان پخت کمتر از مقدار مورد نیاز برای گرم کردن ظرف شما کار می‌کنند، احتمالاً دلیل سرد بیرون آمدن غذای شما همین است و باید سطح قدرت را مطابق با آن تنظیم کنید.

مرحله 4: بررسی کدهای خطا یا نمایش

برای گرم نشدن ماکروفر اگر مایکروویو شما با خطا مواجه شود یا روی حالت خاصی تنظیم شده باشد، دستگاه گرم نمی شود و یک کد روی نمایشگر ظاهر می شود. Control Lock و Demo Mode دو کد رایج هستند که از گرم شدن دستگاه جلوگیری می کنند و برای بازیابی عملکرد باید غیرفعال شوند. برای شناسایی و حل یک کد خاص، به راهنمای استفاده و مراقبت مدل خود مراجعه کنید.

اگر همه این مراحل را امتحان کرده اید و متوجه شده اید که مایکروویو شما هنوز گرم نمی شود، ممکن است مشکلی در قسمت داخلی وجود داشته باشد و ممکن است زمان یک دستگاه جدید فرا رسیده باشد. برند Maytag گزینه های مایکروویو زیادی را متناسب با نیازهای شما ارائه می دهد.

علل کار نکردن مایکروویو

برای گرم نشدن ماکروفر این روزها هر آشپزخانه ای به یک وسیله وابسته است و آن مایکروویو است. مایکروویو چندین کار را انجام می دهد که در غیر این صورت روی شعله یا گاز انجام می دادید. بنابراین با پختن یا گرم کردن غذا از طریق مایکروویو یا برق کار را برای شما آسان‌تر می‌کند. اما در برخی موارد، مایکروویو شما ممکن است از کار بیفتد اما همچنان قدرت داشته باشد. در چنین شرایطی، ممکن است لازم باشد علت یا دلیل اصلی را بررسی کنید و سپس با یک راه حل مناسب به مشکل نزدیک شوید. موارد زیر دلایل اصلی کار نکردن اما قدرت مایکروویو هستند.

این را ببینید  خطر مواد غذایی با مایکروویو

مشکل فیوز خط

اولین و اصلی ترین علت کار نکردن اما برق دار بودن مایکروویو مشکل فیوز خط است. اگر بیش از جریان مورد نیاز از مدار مایکروویو عبور کند، فیوز خط منفجر می شود. برای اینکه بفهمید این دلیل اصلی است یا خیر، می توانید از یک مولتی متر برای تداوم استفاده کنید. اگر تداومی وجود نداشته باشد، باید آن را تعویض کنید. همچنین باید دلیل منفجر شدن فیوز را در وهله اول پیدا کنید. در صورت تمایل به تعویض فیوز یا هر قطعه دیگری برای آن موضوع بهتر است با یک متخصص تماس بگیرید.

مشکل با برد کنترل اصلی

یکی دیگر از دلایل بالقوه گرم نشدن ماکروفر اما برق دار بودن مشکل در برد کنترل اصلی است. گاهی اوقات ممکن است برد کنترل اصلی معیوب شود، اما قبل از اینکه برد کنترل اصلی را بررسی کنید، ابتدا باید تمام قسمت های دیگر را بررسی کنید. هنگامی که مطمئن شدید که اتصالات، سیم‌کشی‌ها و سایر قسمت‌های مایکروویو به خوبی کار می‌کنند، تنها در این صورت باید برد کنترل اصلی را بررسی کنید. ابتدا با دسترسی به آن و سپس با استفاده از مولتی متر می توان برد را بررسی کرد. اگر معیوب است، می توانید آن را تعویض کنید.

مشکل فیوز حرارتی

مشکل دیگری که ممکن است در مایکروویو ایجاد شود، مشکل فیوز حرارتی است. فیوز حرارتی در صورت گرم شدن بیش از حد دستگاه، برق دستگاه را قطع می کند. اگر می خواهید بفهمید که فیوز حرارتی منفجر شده است یا خیر، می توانید از مولتی متر استفاده کنید. اگر متوجه شدید که تداومی وجود ندارد، ممکن است لازم باشد آن را جایگزین کنید. با این حال، اگر تداوم وجود داشته باشد، ممکن است مجبور شوید علت یا دلیل بالقوه دیگری را بررسی کنید.

این را ببینید  انواع خرابی ماکروویو

اکنون که دلایل اصلی کار نکردن مایکروویو اما قدرت آن را می دانید، می توانید قطعه معیوب را تعویض کنید تا دستگاه دوباره شروع به کار کند. اما باید به یاد داشته باشید که حتی پس از جدا کردن مایکروویو، مقدار زیادی ولت برق همچنان در داخل باقی می ماند و تلاش برای تعویض قطعات می تواند منجر به برق گرفتگی یا جریان شود.

بیشتر بدانید: خاموش کردن اضطراری مایکروویو سامسونگ

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 4 =