دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

علت کار نکردن مایکروویو. آیا می خواهید چیزی بپزید، اما مایکروویو شما کار نمی کند؟ این یک مشکل رایج برای بسیاری از افراد است. مایکروویو یکی از پرکاربردترین وسایل این روزها در آشپزخانه هاست و وقتی از کار بیفتد ممکن است خسته کننده باشد! زمانی که متوجه شدید مشکل چیست، می توانید آن را برطرف کنید! اما نگران نباشید – احتمالاً یک راه حل ساده وجود دارد. فهرست زیر برخی از علل رایج کار نکردن اما قدرت مایکروویوها را بیان می کند.

علت کار نکردن مایکروویو

عیب یابی و تشخیص قدرت نداشتن مایکروویو

اگر مایکروویو شما کار نمی کند، در اینجا چند راه حل برای رفع مشکل وجود دارد. به عبارت دیگر، اگر یک چیز نیست، ممکن است چیز دیگری باشد! ممکن است فقط نیاز به تنظیم مجدد فیوز GFCI داشته باشد یا شاید مشکلی در صفحه گردان یا سوئیچ در شما وجود داشته باشد که قبل از هر اتفاق دیگری نیاز به تعمیر دارد. فیوزها گاهی اوقات و زمانی که منفجر می شوند – خوب چه کسی می داند؟ نگران نباشید – ما لیستی از مشکلات رایج را در زیر جمع آوری کرده ایم:

فیوز خط سوخته

اگر مایکروویو شما کار نمی کند اما برق دارد، اولین چیزی که باید بررسی کنید فیوز سوخته است. اگر مطمئن نیستید کدام یک، ممکن است برق دستگاه را خاموش کند و تا زمانی که آن را پیدا کنید، تداوم را در هر یک از آنها آزمایش کند. فیوزها گاهی اوقات بدون هشدار زیاد منفجر می‌شوند، بنابراین معمولاً بهتر است آنها را با دیگری هم اندازه جایگزین کنید.

این را ببینید  6 نشانه زمان تعویض ماکروفر

اگر جریان زیادی از مایکروویو شما عبور کند، فیوز خط منفجر می شود. برای اینکه بفهمید آیا این دلیلی برای نگرانی است و نه فقط بخشی از عملکرد عادی آن، می توانید از یک مولتی متر برای بررسی تداوم استفاده کنید. اگر هیچ ارتباطی بین دو نقطه در مدار نشان دهنده عدم تداوم جریان الکتریکی باشد، ممکن است مشکلی در یک یا چند قسمت داخل دستگاه شما پیش آمده باشد.

به منظور جلوگیری از مشکلات بعدی، توصیه می‌کنم با متخصصانی که به طور خاص در زمینه مایکروویو آموزش دیده‌اند تماس بگیرید، نه اینکه خودتان تعمیرات پرهزینه‌ای داشته باشید!

فیوز حرارتی سوخته و علت کار نکردن مایکروویو

فیوز حرارتی یک وسیله ایمنی است که در صورت گرم شدن بیش از حد مایکروویو برق را قطع می کند. اگر می خواهید بفهمید فیوز حرارتی شما منفجر شده است یا خیر، از یک مولتی متر برای تست استفاده کنید.

در حین کاوش با یک پروب و دیگری در یک نقطه تماس خارجی، هیچ پیوستگی بین دو پروب که توسط سیم فلزی به هم وصل شده اند یا با اجزای داخل دستگاه تماس نداشته باشند، وجود نداشته باشد.

موضوع با هیئت کنترل اصلی

برد کنترل اصلی جریان برق را به تمام اجزای داخل مایکروفر شما مدیریت می کند. در بسیاری از موارد، پس از بررسی اینکه آیا مایکروویو کار می کند و قدرت دارد، ممکن است مشکل از برد کنترل اصلی معیوب باشد.

برای بررسی این مشکل خاص باید از یک مولتی متر برقی استفاده کنید. فرض کنید آزمایش شما هر گونه مشکلی در اتصالات، سیم کشی یا سایر قسمت های دستگاه نشان می دهد. در این صورت، قبل از تعیین اینکه آیا مشکلاتی با اجزای جدی‌تر مانند خود بردها وجود دارد، اینها باید تعویض شوند.

این را ببینید  راهکارهای رفع مشکلات رایج ماکروفر

با این حال، قبل از رفع ایرادات روی هر چیز دیگری مانند کانکتورها و غیره، ابتدا مطمئن شوید که همه چیز درست است، زیرا زمانی که همه آنها مرتب شدند، تنها در این صورت باید شروع به سر زدن به داخل تخته هایی کنید که شامل استفاده از دستگاه های الکتریکی طراحی شده برای آزمایش است.

خرابی دیود برق و علت کار نکردن مایکروویو

در برخی موارد، مایکروویو کار نمی کند اما به دلیل دیود برق معیوب قدرت دارد. اگر مایکروویو وزوز یا زمزمه می کند، اما گرم نمی شود، چند احتمال وجود دارد.

وظیفه اصلی دیود برق در اجاق مایکروویو مسدود کردن جریان گرما و جریان الکتریکی بسته به جهتی است که آنها می روند. اگر این کار نکرد، انرژی کافی برای عملکرد صحیح جریان نخواهد داشت.

اول از همه این است که دیود برق شما ممکن است نیاز به تعویض داشته باشد. این قسمت گرما را در یک جهت عبور می دهد در حالی که جریان را از طرف دیگر مسدود می کند.

اگر زمانی که به نظر می‌رسد هیچ اتفاقی در داخل دستگاه نمی‌افتد صدای وزوز می‌شنود – مانند سوسو زدن لامپ‌ها قبل از سوختن – پس این قطعه باید در اسرع وقت تعویض شود زیرا بدون عملکرد صحیح، مایکروویوهای شما نمی‌توانند گرمای کافی تولید کنند.

گاهی اوقات خازن های ولتاژ بالا نیز ممکن است به جای دیدن نقاط داغ داخل دستگاه، فقط صدای وزوز را نشنوند، بنابراین مطمئن شوید که آنها را نیز بررسی کنید!

 مگنترون معیوب

گاهی اوقات مگنترون (یا میله آهنربایی)، که لوله ای است که امواج مایکروویو را ساطع می کند، می تواند به نوعی معیوب باشد. اگر مایکروویو شما به تازگی از کار افتاده است، اما هنوز قدرت دارد و صدای وزوز از داخل آن می شنوید، این احتمال وجود دارد که این قطعه نیاز به تعویض یا تعمیر داشته باشد.

این را ببینید  دلایل روشن ماندن نور ماکروفر

مراحل زیر را برای تست مگنترون مایکروویو با مولتی متر دنبال کنید:

  • مولتی متر خود را روی فرکانس 16000 هرتز تنظیم کنید
  • اندازه گیری کنید که آیا ولتاژی در مدار برای این فرکانس وجود دارد یا خیر
  • اگر نه، معمولاً به این معنی است که شما مگنترون معیوب دارید و باید در اسرع وقت آن را تعویض کنید.

مگنترون جزء اصلی یک مایکروویو است و این چیزی است که باعث کارکرد مایکروویوها می شود. باید برای مایکروویو شما نوسان داشته باشد تا هر اتفاقی بیفتد. در غیر این صورت، به جای گرما فقط صدای وزوز می شنوید. این قطعه در صورت وجود مشکل در عملکرد آن باید توسط کارشناس بررسی شود.

پیشنهاد مطالعه: روشن شدن مایکروویو با باز شدن درب

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + 5 =