دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

روشن شدن مایکروویو. اگر مایکروویو هنگام باز شدن درب روشن می شود، در اینجا 5 کاری وجود دارد که باید انجام دهید:

  • یک تنظیم مجدد نرم انجام دهید.
  • یک روتین استراحت سریع انجام دهید.
  • یک هارد ریست انجام دهید.
  • سوئیچ درب معیوب را تعویض کنید.
  • با یک تکنسین تماس بگیرید.

بیایید این نکات را با جزئیات بیشتر مورد بحث قرار دهیم. در پایان، برای مقابله با وضعیتی که ممکن است خطرناک باشد، مجهزتر خواهید بود.

Soft Reset کردن دستگاه و روشن شدن مایکروویو

اگر فکر می کنید هنگام باز کردن درب به دلیل نقص سیستم عامل، مایکروویو شما روشن می شود، انجام یک تنظیم مجدد نرم باید مشکل را برطرف کند. همچنین این ساده ترین راه حل بالقوه ای است که می توانید امتحان کنید، پس چرا با آن شروع نکنید؟

اکثر اجاق‌های مایکروویو باید دکمه «RESET» روی صفحه نمایش داشته باشند و با فشار دادن آن می‌توانید این کار را انجام دهید.

گفتنی است، اگر مایکروویو شما کلید RESET ندارد، نترسید. برخی از مدل ها عملکرد بازنشانی را پنهان می کنند، بنابراین کاربران به طور تصادفی سیستم خود را بازنشانی نمی کنند.

سعی کنید دکمه “OFF” یا “CLEAR” را روی مایکروویو خود به مدت 3-5 ثانیه فشار داده و نگه دارید. باید یک بوق و پیامی بر روی صفحه نمایش بشنوید که تأیید می کند دستگاه با موفقیت به تنظیمات پیش فرض کارخانه بازنشانی شده است.

با این حال، اگر این کار نیز جواب نداد، دفترچه راهنمای کاربر در مورد تنظیم مجدد اجاق مایکروویو خود را بررسی کنید و مراحل مشخص شده سازنده را دنبال کنید.

انجام یک روتین استراحت سریع

اگر انجام یک تنظیم مجدد نرم کار نمی کند، می توانید یک روال استراحت سریع انجام دهید. این می تواند به رفع مشکلات یا اشکالات حسگرهای مایکروویو کمک کند، در صورتی که این همان چیزی است که دستگاه را هنگام باز کردن درب روشن می کند.

این را ببینید  علت نچرخیدن سینی مایکروویو

در اینجا یک راهنمای ساده در مورد نحوه انجام یک استراحت سریع وجود دارد:

  • یک فنجان کوچک بردارید و آن را با مخلوطی از نمک، شکر و آب پر کنید.
  • فنجان را داخل مایکروویو قرار دهید.
  • مایکروویو را در حالت کم قرار دهید و تایمر را برای 30 ثانیه تنظیم کنید.
  • اجازه دهید مایکروویو کار خودش را انجام دهد تا 30 ثانیه تمام شود.
  • دکمه “STOP” یا “CLEAR” را روی مایکروویو فشار دهید. قبل از فشار دادن آن دکمه، فنجان را خارج نکنید.
  • لیوان آب را بیرون بیاورید.

اگر اجاق مایکروویو هنگام باز کردن درب روشن نشد، مشکل را برطرف کردید. اگر ادامه داشت، وقت آن رسیده است که سایر تکنیک های عیب یابی را امتحان کنید.

انجام یک هارد ریست

گاهی اوقات یک تنظیم مجدد نرم افزاری برای پاک کردن خطاها و اشکالات سخت افزاری سفت افزار کافی نیست. در این صورت باید هارد ریست انجام دهید. متأسفانه، نمی‌توانید با فشار دادن یک دکمه، مایکروویو را به سختی ریست کنید.

باید دستگاه را از برق بکشید و بگذارید مدتی از 30 دقیقه تا یک ساعت بماند. باید این مدت صبر کنید تا الکتریسیته داخل پردازنده‌ها و مدارهای مایکروویو زمان تخلیه را داشته باشد.

پس از گذشت زمان، مایکروویو را به برق بزنید و آن را روشن کنید. اگر مشکل ناشی از یک نقص نرم افزاری است، باید آن را برطرف کنید.

تعویض سوئیچ درب معیوب و روشن شدن مایکروویو

اگر سوئیچ درب معیوب باعث می‌شود که مایکروویو هر بار که در را باز می‌کنید بچرخد، می‌توانید به راحتی با تعویض آن با یک سوئیچ درب جدید، مشکل را برطرف کنید.

این را ببینید  از دست دادن توان مایکروویو

البته می توانید با یک تکنسین تماس بگیرید تا در این مورد به شما کمک کند، به خصوص اگر مایکروفر هنوز گارانتی دارد. با این حال، این یک تعمیر DIY ساده است، و اگر این مراحل را دنبال کنید باید بتوانید آن را به تنهایی انجام دهید:

  • مایکروفر خود را خاموش و از برق بکشید. از آنجایی که با سیم ها و اجزای الکتریکی سروکار دارید، باید مطمئن شوید که دستگاه به هیچ منبع برقی متصل نیست.
  • صفحه نمایش یا صفحه کلید را بردارید. برای اینکه بدانید کدام پیچ ها را باید بردارید، می توانید به دفترچه راهنمای کاربر مایکروویو مراجعه کنید. در اکثر مایکروویوها، باید پیچ ​​های نگهدارنده کابینت بالایی را بردارید. پس از برداشتن کابینت بالایی، پیچ هایی را خواهید دید که صفحه کلید را نگه می دارند. پیچ ها را بردارید و صفحه نمایش را بیرون بکشید.
  • مجموعه سوئیچ را پیدا کرده و آن را خارج کنید. کلیدهای اینترلاک همگی روی یک مجموعه سوئیچ در پشت قفل در نصب می شوند. پس از برداشتن صفحه نمایش باید بتوانید به آن دسترسی داشته باشید. معمولاً می توانید آن را با دست بیرون بیاورید. با این حال، در برخی از مدل ها، آنها با استفاده از پیچ نصب می شوند، در این صورت ابتدا باید آنها را بردارید.
  • کلیدهای اینترلاک را بردارید و آنها را تست کنید. برای تست سوئیچ ها، کافی است آنها را فشار دهید و ببینید که آیا صدای کلیک تولید می کنند یا خیر. اگر صدای کلیک نمی شنوید، باید سوئیچ را تعویض کنید.
  • سوئیچ اینترلاک معیوب را با یک کلید جدید تعویض کنید. شماره مدل سوئیچ معیوب را یادداشت کنید. هنگام خرید قطعه جایگزین، مطمئن شوید که شماره مدل مطابقت داشته باشد، در غیر این صورت با مایکروویو شما کار نمی کند.
  • همه چیز را به ترتیب قرار دهید. پس از نصب سوئیچ اینترلاک جایگزین، مجموعه سوئیچ را مجدداً در موقعیت معمول خود نصب کنید، صفحه نمایش را دوباره وصل کنید و با پوشاندن همه چیز با کابینت بالایی کار را تمام کنید.
این را ببینید  رفع مشکل کار نکردن مایکروفر

این کار باعث می‌شود اجاق مایکروویو هنگام باز کردن در روشن نشود. اما اگر ادامه یابد، احتمالاً مشکل از یک مشکل عمیق‌تر ناشی می‌شود.

با یک تکنسین تماس بگیرید

اگر بازنشانی مایکروویو و تغییر کلید اینترلاک به حل مشکل کمک نکرد، احتمالاً برخی از اجزای داخلی خراب هستند.

مشکلات سیم کشی یا دریافت آب در داخل موتور می تواند باعث شود که مایکروویو شما هنگام باز شدن درب روشن شود.

با این حال، من اکیداً توصیه می کنم که خودتان با قطعات داخلی مایکروویو خود دستکاری نکنید. شایان ذکر است که مایکروویو یک دستگاه ولتاژ بالا و همچنین یک مولد تشعشع است. اگر مشکلی پیش بیاید، شما در معرض خطر هر دو هستید: خطر شوک و خطر تشعشع.

در این صورت بهتر است با یک تکنسین مجرب و حرفه ای تماس بگیرید تا عیب یابی مایکروویو خود را برطرف کند.

پیشنهاد مطالعه: 6 کاربرد برتر مایکروفر

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + پانزده =