دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

روشن نشدن مایکروویو به صورت عادی. اگر مایکروویو شما کار نمی کند، چندین راه حل برای رفع مشکل وجود دارد. در برخی موارد، به سادگی تنظیم مجدد فیوز GFCI است. در موارد دیگر، ممکن است مشکلات مربوط به صفحه گردان، سوئیچ در، یا سوختن فیوزها باشد. در این مقاله به راحتی علت روشن شدن مایکروویو عدم کارکرد آن مورد بررسی قرار می گیرد.

روشن نشدن مایکروویو به صورت عادی

روشن نشدن مایکروویو به صورت عادی

اگر مایکروویو شما طبق معمول روشن نمی شود ممکن است به این دلیل باشد که سوئیچ GFCI باید ریست شود. ابتدا بررسی کنید که سیم برق به برق وصل است و بررسی کنید که آیا GFCI قطع شده است یا خیر.

راه حل نهایی این است که جعبه قطع کننده مدار را بررسی کنید تا ببینید آیا خاموش شده است یا خیر. در صورتی که هیچ یک از این راه حل ها مشکل را حل نکرد، ممکن است مشکلات دیگری وجود داشته باشد که باعث از کار افتادن مایکروویو شما شود.

فیوز حرارتی سوخته

هنگامی که تشخیص دادید که خروجی GFCI چیزی نیست که باعث کمبود برق مایکروویو شما شده است، یک مشکل ممکن است سوختن فیوز در مایکروویو باشد.

برخی از مواردی که نشان دهنده این موضوع است عبارتند از

  • مایکروویو روشن می شود اما کار نمی کند
  • فیوز حرارتی جریان الکتریکی را به عنوان یک تنظیم ایمنی به مایکروویو شما متوقف می کند. این به جلوگیری از گرم شدن بیش از حد مایکروویو کمک می کند. با استفاده از یک مولتی متر، می توانید بررسی کنید که آیا فیوز پیوستگی ندارد یا خیر
  • اگر تداومی وجود نداشته باشد، به این معنی است که فیوز باید تعویض شود.
این را ببینید  علت روشن شدن مایکروویو بعد از باز کردن درب

خرابی درب بهم خورده و روشن نشدن مایکروویو به صورت عادی

دومین دلیل رایج خرابی مایکروویو شما این است که در را محکم بسته اید و اکنون روشن نمی شود. این نشان می دهد که یک فیوز در مایکروویو منفجر شده است. فیوز را با استفاده از یک مولتی متر برای بررسی تداوم بررسی کنید. اگر سوخته باشد، باید فیوز را تعویض کنید.

وجود صدا اما روشن نشدن دستگاه

خرابی دیود برق چیزی است که احتمالاً در این مواقع با آن مواجه می شوید. اگر مایکروویو وزوز یا زمزمه می کند، اما گرم نمی شود، ممکن است دیود برق نیاز به تعویض داشته باشد. وظیفه اصلی دیود قدرت انتقال گرما و مسدود کردن جریان در جهات مخالف است. اگر مایکروویو کار نکند، نمی تواند گرمای لازم برای کار را تولید کند.

اگر در مایکروویو صدای وزوز می شنوید اما گرما نمی شنوید، ممکن است خازن ولتاژ بالا نیز از کار بیفتد. این قسمت مسئول ذخیره گرما در مایکروویو شماست. اگر کار نکند، مایکروویو شما نمی تواند گرمای کافی برای عملکرد صحیح تولید کند.

آخرین مشکل این نقص مایکروویو این است که مگنترون کار نمی کند. مگنترون یک نوسان ساز پرقدرت است و جزء اصلی مایکروویو شما است. اگر به درستی نوسان نداشته باشد، مایکروویو شما ممکن است وزوز کند، اما گرما تولید نمی کند.

این قطعه باید با احتیاط بررسی شود و در صورت نیاز به تعویض ممکن است به یک تکنسین حرفه ای نیاز داشته باشد.

خرابی مونتاژ گیره درب

یک مشکل در مجموعه قفل درب ممکن است باعث نقص در عملکرد شود. چفت های درب از پلاستیک یا قلاب هایی ساخته شده اند که با باز و بسته کردن درب مایکروویو درگیر می شوند و باز می شوند.

این را ببینید  ویژگی های ماکروویو  ME17R7021ES/AAسامسونگ

اگر فنرها آسیب ببینند، درب لولا نمی شود و به درستی بسته نمی شود، که از کارکرد مایکروویو جلوگیری می کند. برای تعویض قفل در، مایکروویو خود را جدا کرده و پانل داخلی در را بردارید. چفت را بررسی کنید. اگر آسیب دیده باشد، باید آن را تعویض کنید. پس از تعویض، مایکروویو خود را دوباره وصل کنید و باید مانند معمول روشن/خاموش شود.

سوئیچ درب مایکروویو معیوب

اگر سوئیچ درب کار نکند، مایکروویو شما کار نخواهد کرد. کلید درب یک کلید کوچک است که با بستن درب مایکروویو بسته می شود. مانند سایر فیوزها و سیم ها، سوئیچ درب نیز می تواند به مرور زمان خراب شود.

برای تعیین اینکه آیا این مشکل است، می توانید از یک مولتی متر برای بررسی اینکه آیا سوئیچ قابل اجرا است یا خیر استفاده کنید. اگر نه، باید آن را تعویض کنید تا مایکروویو شما کار کند.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای استفاده از مایکروویو سامسونگ

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + پانزده =