دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

گاهی اوقات امواج مایکروویو به گونه‌ای که ما نمی‌فهمیم، نادرست عمل می‌کنند. به عنوان مثال، هنگام باز کردن در روشن می شود، که طبیعی نیست – بنابراین اگر دستگاه شما هم همین کار را می کند، مشکل از چه چیزی می تواند باشد؟ اگر مایکروویو شما هنگام باز کردن در روشن می‌شود، به احتمال زیاد درب آن معیوب است. معمولاً ضامن روی در دارای کلیدی است که مانند روشن کردن چراغ ها، مایکروویو را کنترل می کند. هنگامی که به درستی کار نمی کند، مایکروویو یا به کار خود ادامه می دهد یا با باز شدن درب کار نمی کند. این مقاله به این موضوع می پردازد که چرا مایکروویو شما هنگام باز کردن درب روشن می شود و به شما می گوید که چگونه مشکل روشن شدن مایکروویو هنگام باز کردن درب را برطرف کنید.

روشن شدن مایکروویو هنگام باز کردن درب

روشن شدن مایکروویو هنگام باز کردن درب و خرابی درب

در علت روشن شدن مایکروویو هنگام باز کردن درب، درب معیوب مهم ترین علت خرابی مایکروویو است. یک درب ممکن است دارای 2 یا 3 کلید اینترلاک باشد تا از کار بی وقفه اطمینان حاصل کند، و این کلیدها دلیل اصلی روشن شدن چراغ های مایکروویو شما هنگام باز شدن در هستند (منبع).

سوئیچ اینترلاک متصل به قفل درب تضمین می کند که مایکروویو فقط زمانی که در بسته است کار می کند. از سوی دیگر، شاخک های فلزی متصل به کلید اینترلاک، بسته بودن یا باز بودن در را تشخیص می دهند. شاخک ها با ارسال سیگنال به موتور هنگام کلیک روی دکمه (در صورت باز بودن در) از کارکرد مایکروویو جلوگیری می کنند.

این را ببینید  علت وجود جرقه در مایکروویو

بنابراین، ضروری است که بررسی کنید که آیا قفل درب به درستی کار می کند، زیرا در بیشتر موارد، یک ضامن معیوب کلیدهای اینترلاک را پیچیده می کند. یک مایکروویو با درب معیوب می تواند منجر به صدمات سوختگی شدید برای اپراتور شود. همچنین می تواند به سایر لوازم الکترونیکی نزدیک (منبع) آسیب برساند.

فشرده شدن کلیدهای اینترلاک

اگر به آن فکر کنید، مشکل اصلی مایکروویو که به تنهایی کار می‌کند، فشار دائمی کلیدهای اینترلاک روی در است. معمولاً سوئیچ ها پس از فشار دادن باید به حالت اولیه خود برگردند. اگر این کار را نکنند، مایکروویو به کار خود ادامه می دهد (منبع).

این موضوع اما مستمر است. این بدان معنی است که مایکروویو حتی پس از بسته شدن درب همچنان کار می کند. اگر مشکل این است، به محض اینکه دکمه پاور را روشن کنید، مایکروویو شما روشن می شود.

حساس یودن سوئیچ های مایکروویو به حرارت

برای روشن شدن مایکروویو هنگام باز کردن درب مایکروویوها گاهی دارای کلیدهای حساس به حرارت هستند. این سوئیچ ها حتی با کوچکترین گرمای دست شما یا سایر منابع نزدیک در درب معیوب کار می کنند.

مایکروویو خود را از دستگاه‌های دیگر جدا کنید تا بررسی کنید که آیا مشکل گرما است یا خیر، و از یک جسم سرد مانند خودکار برای کار کردن دکمه‌ها استفاده کنید. اگر مشکل ادامه داشت، احتمالاً به دلیل چیز دیگری است. اگر نه، پس گرما مسئله است.

تعمیر درب معیوب

تعمیر درب مایکروویو معیوب ضروری است تا مطمئن شوید که فقط زمانی که در بسته است کار می کند. برای تعمیر درب معیوب به ابزار خاصی مانند پیچ ​​گوشتی، کلید تعویض و غیره نیاز است. جدا از این، به سوئیچ های اضافی نیاز دارید که برخی از آنها در زیر ذکر شده است.

این را ببینید  دلایل فیوز زدن ماکروفر هنگام راه اندازی

با این حال، قبل از تعمیر درب معیوب، مطمئن شوید که دوشاخه مایکروویو خارج و خازن کار نمی کند. مراحل تعمیر درب معیوب:

  • تعمیر برد هوشمند. قسمت بالایی کابینت مایکروویو را بردارید و سپس صفحه کلید را بردارید. برد هوشمند پشت صفحه کلید قرار دارد. به محض برداشتن صفحه کلید، می توانید برد هوشمند خود را ببینید.
  • سوئیچ های اینترلاک را پیدا کنید. بررسی کنید که درب مایکروویو شما چند کلید اینترلاک دارد و محل دقیق آنها را پیدا کنید. همچنین می توانید برای مشاهده تعداد کلیدهای اینترلاک و محل دقیق آنها به دفترچه راهنمای مایکروفر مراجعه کنید.
  • به تابلو برق جلو دسترسی پیدا کنید. بست ها را با دقت باز کنید تا آسیبی نبیند. سپس تابلو برق را باز کنید.
  • پس از باز شدن تابلو برق، مجموعه سوئیچ را خارج کنید. سه یا چهار سوئیچ را با دقت از روی برد جدا کنید.
  • سوئیچ معیوب را پیدا کنید. وقتی کلید مایکروفر را فشار می دهید، داخل مایکروویو می رود و سپس به جای خود باز می گردد. سوئیچ هایی که به جای خود برنمی گردند و فشرده می مانند، معیوب تلقی می شوند. بنابراین، هر سوئیچ را فشار دهید و سوئیچ های معیوب را شناسایی کنید.
  • سوئیچ های معیوب را تعویض کنید. هنگامی که سوئیچ های معیوب را شناسایی کردید، مدل های دقیق آنها را پیدا کنید، آنها را بخرید و با برداشتن سوئیچ های معیوب آنها را در جای خود قرار دهید.

بیشتر بدانید: رفع مشکل کار نکردن مایکروفر

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 3 =