دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

امروزه استفاده از ماکروفر بسیار رواج پیدا کرده است. این دستگاه‌های پرکاربرد تقریبا تمام کارهایی که در زمینه آشپزی نیاز است را انجام می‌دهند. از پختن و گرم کردن غذا گرفته تا خشک کردن میوه و یخ‌زدایی مواد فریز شده. این دستگاه نیز مانند سایر لوازم الکتریکی پس از مدتی دچار نقص شده و با مشکلاتی روبرو می‌شوند. یکی از این مشکلات بدنه داغ ماکروفر است. بدنه داغ و نحوه تعمیرات ماکروفر یکی از نیازهای مشتریان است. داغ بودن بدنه ماکروفر تا حدودی عادی است زیرا در حال پختن و گرم کردن غذا است. اما داغ شدن بیش از حد نشان‌دهنده بروزمشکل در ساختار داخلی ماکروفر است. در این مقاله به بررسی بدنه داغ و نحوه تعمیرات ماکروفر می‌پردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

برای خواندن مقالات بیشتر در مورد تعمیرات ماکروفر کلیک کنید.

علت داغ شدن ماکروفر

بدنه ماکروفر چقدر باید داغ باشد

با توجه به اینکه مواد غذایی باید در ماکروفر پخته یا گرم شوند بنابراین، گرم بودن بدنه امری غیر عادی نیست. بنابراین اگر در حین کار بدنه را لمس کردید و احساس گرما کردید، طبیعی است. همچنین گرم ماندن بدنه تا مدتی پس از خاموش شدن دستگاه، طبیعی است، زیرا خنک شدن بدنه مدتی طول می‌کشد. اما اگر بدنه را لمس کردید و دستتان سوخت، نشان‌دهنده گرم شدن بیش از حد است که باید به دنبال علل و نحوه رفع آن باشید. اگر از ماکروفر برای مدت زمان طولانی استفاده کنید، باعث داغ شدن بیش از حد می‌شوید. همچنین برای پختن برخی از مواد غذایی بهتر است از اجاق یا فر استفاده کنید. در بخش بعدی مقاله به علل بدنه داغ و نحوه تعمیرات ماکروفر می‌پردازیم.

این را ببینید  مراحل آزمایش صفحه کنترل در 4 مرحله

دلایل بدنه داغ و نحوه تعمیرات ماکروفر

گرم شدن غیرعادی ماکروفر یکی از مشکلاتی است که می‌تواند در هر مدل یا برندی از ماکروفرها رخ دهد. در برخی موارد این گرم شدن می‌توان به حدی زیاد باشد که باعث سوختگی شود. در برخی از مدل‌ها اگر دمای ماکروفر از حد استاندارد بالاتر رود، دستگاه به طور اتوماتیک خاموش می‌شود. این عمل به دلیل وجود سنسورهای گرمایی در بدنه ماکروفر است. این اتفاق معمولا زمانی رخ می‌دهد که دریچه‌های تهویه هوا یا فن مسدود شده یا به خوبی کار نکنند. در زیر برخی از علل بدنه داغ و نحوه تعمیرات ماکروفر آن را ذکر کردیم:

خرابی لامپ مگنتران یکی از علل بدنه داغ و نحوه تعمیرات ماکروفر را در زیر شرح می‌دهیم:

وظیفه لامپ مگنتروان در ماکروفر، تولید امواج الکترومغناطیسی برای گرم کردن مواد غذایی است. امواج تولیدی توسط این قطعه باعث به حرکت درآوردن مولکول‌های مواد غذایی و در نهایت با افزایش بیش از انرژی جنبشی، بدنه دستگاه بیش از حد گرم می‌شود. لامپ مگنتران برای تولید امواج الکترومغناطیسی به انرژی الکتریکی بالایی نیاز دارد. در برخی موارد و با توجه به برنامه‌ای که برای ماکروفر تعریف شده است، بدنه دستگاه بیش از حد گرم خواهد شد. معیوب شدن این قطعه باعث ایجاد یک سوراخ در صفحه میکا می‌شود.

 وظیفه صفحه میکا هدایت امواج است. با خراب شدن صفحه میکا امواج به بدنه ماکروفر برخورد می‌کنند و عایق را ازبین می‌برند. اگر امواج به بدنه فلزی ماکروفر برخورد کنند، باعث ایجاد جرقه، گرم شدن بیش از حد و آتش‌سوزی می‌شوند. اگر لامپ مگنتران بیش از حد

این را ببینید  تعمیر ماکروفر و گریل

داغ شد باید سعی کنید آن را خنک کنید. ساده‌ترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که کمتر از ماکروفر استفاده کنید.

مقالات بیشتر: تعمیر ماکروفر خاموش

خرابی فن خنک‌کننده یکی دیگر از دلایل داغ شدن بدنه ماکروفر است.

وظیفه فن خنک‌کننده در ماکروفر، ایجاد تهویه مناسب و بیرون کردن گرمای بیش از حد از دستگاه است تا به دمای استاندارد برسد. خراب شدن این قطعه یکی از موارد مهم در زمینه داغ شدن بدنه ماکروفر است. وقتی فن خنک‌کننده خراب شود، نمی‌تواند لامپ مگنتران را خنک کند و در نتیجه گرما به بدنه منتقل می‌شود. به مرور زمان سایر قطعات داخلی ماکروفر نیز از کار می‌افتند. یکی از علائم خرابی فن خنک‌کننده، شنیدن صدای غیرعادی و آزاردهنده از ماکروفر است. اگر در زمان روشن بودن ماکروفر از آن صدای غیرعادی شنیدید، فورا آن را خاموش کنید و تا زمانیکه مشکل رفع نشده، مجددا آن را روشن نکنید.

خرابی ترموستات

ترموستات دستور روشن و خاموش شدن لامپ مگنترون را می‌دهد. اگر این قطعه از کار بیفتد، لامپ مگنتران گرمای زیادی تولید می‌کند. این عمر سبب می‌شود که دمای داخل ماکروفر بالا رود و در نهایت بدنه نیز بیش از حد گرم شود. بنابراین بدنه داغ و نحوه تعمیرات ماکروفر نیز یکی از مواردی است که باید به آن توجه شود تا از آسیب‌ و هزینه‌های بیش از حد جلوگیری شود. همچنین باید از دادن برنامه پخت طولانی به ماکروفر خودداری کنیم.

سخن پایانی

ماکروفرها یکی از لوازم آشپزخانه هستند که امروزه در اکثر آشپزخانه‌ها یافت می‌شوند. از این وسایل پرکاربرد برای هر کاری در پخت و پز می‌توان استفاده نمود. اما پس از گذشت مدت زمانی از استفاده، همانند سایر وسایل الکتریکی این دستگاه‌ها نیز با مشکلاتی روبرو می‌شوند. یکی از این مشکلات داغ شدن بدنه است. در این مقاله به بررسی بدنه داغ و نحوه تعمیرات ماکروفر پرداختیم. خرابی لامپ مگنتران، خرابی فن خنک‌کننده و ترموستات از دلایل گرم شدن بدنه ماکروفر هستند.

این را ببینید  کارنکردن لامپ ماکروفر

یک مقاله مرتبط:  5 مشکل رایج مایکروویو که باید درباره آنها بدانید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × دو =