دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

تعمیر گیر کردن درب ماکروویو چگونه انجام میشود؟ اگر قفل در ماکروویو شما به درستی کار نمی‌کند، این راهنمای 4 مرحله‌ای به شما کمک می‌کند تا علت مشکل را پیدا کرده و آن را برطرف کنید. به سادگی هر مرحله زیر را دنبال کنید تا بتوانید درب ماکروویو خود را دوباره کار کنید. از آنجایی که هر مدل و ساخت ماکروویو کمی متفاوت ساخته می‌شود، بهتر است قبل از انجام این تعمیرات توسط تیم حرفه ای microwave-service، دفترچه راهنمای کاربر ماکروویو خود را بیابید زیرا می‌توانید دستورالعمل‌های خاصی را برای برخی از مراحل این راهنما بیابید.

تعمیر گیر کردن درب ماکروویو
تعمیر گیر کردن درب ماکروویو

اطمینان از چفت نشدن قفل درب یکی از دلایل تعمیر گیر کردن درب ماکروویو

هنگامی که قفل در ماکروویو شما از کار می‌افتد، اولین کاری که باید انجام دهید این است که چک کنید که گیره گیر نکرده باشد و نتواند به درستی درب ماکروویو را وصل یا جدا کند.

در اینجا نحوه جلوگیری از گیرکردن قفل درب آمده است:

  • دکمه در را فشار دهید تا در را باز کنید و در همان زمان سعی کنید و به صورت دستی در را باز کنید.
  • اگر در هنگام کشیدن درب باز می‌شود، سعی کنید علت باز نشدن در را بدون کشیده شدن پیدا کنید و آن را بردارید.
  • اگر نمی‌توانید هر گونه آشغالی که باعث گیر کردن درب شود پیدا کنید یا اگر تمیز کردن قفل درب مشکل را حل نمی‌کند، به مرحله 2 بروید.

بررسی دکمه ضامن درب

مرحله بعدی این است که دکمه قفل در را بررسی کنید. این فقط در صورتی اعمال می‌شود که ماکروویو شما دکمه‌ای داشته باشد که برای باز کردن درب آن را فشار دهید. اگر ماکروویو شما دسته‌ای دارد که می‌کشید، می‌توانید به مرحله 3 بروید.

این را ببینید  تعمیر روشن نشدن مایکروویو دوو

در اینجا نحوه بررسی دکمه قفل درب آمده است:

  • دکمه قفل در را فشار دهید و بررسی کنید که آیا هنگام فشار دادن آن مقاومتی احساس میکنید (مانند حالت عادی).
  • اگر بتوان دکمه را بدون هیچ مقاومتی فشار داد، این نشانه خوبی است که دکمه معیوب است و باید دوباره به مکانیزم درب وصل شود یا تعویض شود. اگر هنگام فشار دادن دکمه صدای کلیک بشنوید، این نشان می‌دهد که دکمه با مکانیزم آزاد کردن درب تماس ندارد، بنابراین باید تعمیر یا تعویض شود.
  • برای تعمیر دکمه، با خاموش کردن برق ماکروویو شروع کنید. هنگام تعمیر ماکروویو بسیار مراقب باشید زیرا خطر برق گرفتگی وجود دارد.
  • سپس، صفحه کنترل را از ماکروویو خود جدا کنید و سپس سعی کنید دکمه در را با وصل کردن مجدد آن در موقعیت صحیح تعمیر کنید یا اگر قطعه شکسته در واحد دکمه درب پیدا کردید، کل واحد باید تعویض شود.
  • هنگامی که دکمه در را تعمیر یا تعویض کردید، دوباره کنترل پنل را وصل کنید، برق را دوباره روشن کنید و سپس بررسی کنید که آیا قفل درب اکنون درست کار می‌کند یا خیر. اگر نه، به مرحله بعدی بروید.
تعمیر گیر کردن درب ماکروویو
تعمیر گیر کردن درب ماکروویو

پیشنهاد مطالعه: دلایل گرم نشدن غذا در ماکروویو

تعمیر گیر کردن درب ماکروویو و بررسی اهرم ضامن درب

گام بعدی این است که اهرم قفل درب را برای هر گونه علائم آسیب بررسی کنید. هنگامی که دکمه در را فشار می‌دهید، اهرم قفل درب ماکروویو را آزاد می‌کند و به شما امکان می‌دهد آن را باز کنید. اگر قفل معیوب شود یا شکسته شود، کل قطعه قفل در ماکروویو شما معیوب می‌شود.

این را ببینید  ویژگی های ماکروویو  ME21K7010DG/AAسامسونگ

در اینجا نحوه بررسی، و در صورت لزوم، تعویض اهرم قفل درب آمده است:

  • مطمئن شوید که برق ماکروویو شما خاموش است.
  • اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید، پانل کنترل را از ماکروویو خود خارج کنید تا بتوانید به اهرم قفل دسترسی پیدا کنید.
  • اهرم قفل را پیدا کنید (این یک جسم پلاستیکی کوچک در قفل در است) و سپس بررسی کنید که آیا گیر کرده، شکسته است یا از جای خود خارج شده است. اگر اهرم قفل در خوب است، به مرحله بعد بروید.
  • در صورت امکان، اهرم قفل در را تعمیر کنید. اگر این امکان پذیر نیست، آن را جایگزین کنید.
  • برای تعویض اهرم قفل درب، باید قطعه جدیدی تهیه کنید و سپس آن را به سیستم قفل در ماکروویو خود وصل کنید. اگر این امکان پذیر نیست، کل واحد قفل در را تعویض کنید.
  • پس از تعویض اهرم قفل درب، بررسی کنید که آیا قفل در ماکروویو شما به درستی کار می‌کند. اگر نه، به مرحله بعدی بروید.

بررسی فنر در، لولای در و چفت کنار درب

اگر هنوز موفق به تعمیر قفل درب نشده‌اید، گام بعدی این است که تمام اجزای موجود در درب ماکروویو را که بخشی از واحد قفل درب هستند بررسی کنید. اینها شامل لولای در، فنر چفت و چفت سمت درب است. هنگامی که این قطعات معیوب شوند، قفل درب شما به درستی کار نمی‌کند.

در اینجا نحوه بررسی، و در صورت لزوم، تعویض فنر درب، لولاها، و چفت سمت درب آمده است:

  • مطمئن شوید که برق ماکروویو شما خاموش است.
  • سپس درب ماکروویو را بردارید تا بتوانید به اجزای داخلی دسترسی داشته باشید. درب را می‌توان با برداشتن پانل داخلی از در و سپس باز کردن لولاهای در جدا کرد (اگر نمی‌دانید چگونه این کار را انجام دهید، لطفاً به دفترچه راهنمای کاربر ماکروویو خود مراجعه کنید).
  • سپس فنر در، لولاها و قفل سمت در را بررسی کنید که آیا هر یک از این قطعات معیوب، گیر کرده یا فرسوده شده‌اند.
  • اگر هر یک از قطعات نیاز به تعویض دارند، آن‌ها را با قطعات جدید تعویض کنید یا کل واحد قفل در را تعویض کنید.
  • پس از تعمیر یا تعویض قطعات، ماکروویو خود را دوباره کنار هم قرار دهید و سپس بررسی کنید که آیا درب ماکروویو شما اکنون می‌تواند به درستی باز و بسته شود. اگر نه، باید در نظر داشته باشید که ماکروویو خود را به تعمیرگاه ببرید تا نگاهی به آن بیندازند، یا ممکن است تصمیم بگیرید که بهترین گزینه خرید یک ماکروویو کاملاً جدید است.
این را ببینید  تعمیر بسته یا باز شدن درب مایکروویو Galanz
‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + شش =