دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

در رفع E.Coli با مایکروویو اگر از غذاهای آلوده مانند شیر خام یا محصولات گوشتی نپخته استفاده کنید ممکن است به E.coli آلوده شوید. به طور معمول، می توانید برای از بین بردن یا کاهش تعداد عوامل بیماری زای ناشی از مواد غذایی، از جمله E.coli در غذای خود، از روش حرارتی بپزید یا استفاده کنید. اما آیا مایکروویو کردن غذای شما می تواند همان تأثیر را داشته باشد؟

مطالعات نشان داد که گرمای مایکروویو می تواند میکروب های مضر موجود در غذا، از جمله E. coli را از بین ببرد، تا زمانی که غذا به حداقل دمای ایمن حداقل 160 درجه فارنهایت یا 70 درجه سانتیگراد برسد. مردم همچنین باید اطمینان حاصل کنند که غذای مایکروویو از نظر ایمنی غذایی عاری از باکتری است و خوردن آن بی خطر است. در اینجا همه مواردی است که باید در مورد قدرت مایکروویو در از بین بردن E.coli بدانید.

روش رفع E.Coli با مایکروویو

coli یا اشریشیا کلی نوعی گروه باکتریایی متنوع است که به طور معمول در محیط، غذاها و روده های شما یافت می شود. بیشتر سویه های E. coli بی خطر تلقی می شوند. آنها در روده شما زندگی می کنند و حتی به سلامت روده شما کمک می کنند. با این حال، سویه هایی نیز وجود دارند که می توانند شما را بیمار کنند.

برخی از انواع E. coli حتی ممکن است منجر به اسهال، UTI، اختلال تنفسی، ذات الریه و سایر بیماری ها شود. طبق FoodSafety.gov، E. coli یکی از باکتری های اصلی است که منجر به بسیاری از بیماری های ناشی از غذا، بستری شدن در بیمارستان و مرگ در ایالات متحده می شود.

این را ببینید  برق‌دار بودن بدنه مایکروفر

یکی از خطرناک ترین سویه های E.coli E. coli یا STEC تولید کننده سم Shiga است. همچنین از آن به عنوان E.coli انتروهموراژیک یا E.coli ویروسیتوتوکسیک یاد می شود.

STEC می تواند افراد را در هر سنی، از بچه های بسیار کوچک تا افراد مسن، آلوده کند. افرادی که بیشتر در معرض ابتلا به عفونت E.coli هستند، شامل کودکان کمتر از پنج سال، کسانی که 65 سال به بالا دارند، کسانی که به برخی کشورها سفر می کنند و کسانی که سیستم ایمنی بدنشان از بین رفته است، از جمله زنان باردار.

پس از آلوده شدن به STEC، ممکن است علائمی مانند اسهال، گرفتگی شدید معده و استفراغ مشاهده کنید.

در حالی که اکثر افراد طی 6 تا 8 روز بهتر می شوند، دیگران ممکن است واکنش های شدیدتر یا حتی تهدید کننده زندگی را تجربه کنند.

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها گزارش دادند که حدود 5٪ تا 10٪ از افراد مبتلا به عفونت STEC با یک عارضه مرگبار به نام سندرم همولیتیک اورمیک یا HUS مواجه می شوند.

علائم رفع E.Coli با مایکروویو

  • کاهش دفعات ادرار
  • احساس خستگی مفرط
  • از دست دادن رنگ صورتی روی گونه ها و قسمت داخلی پلک های پایین

این بیماری بسیار خطرناک است

اما دقیقاً چگونه می توانید به E. coli آلوده شوید؟

در رفع E.Coli با مایکروویو طبق گفته سازمان غذا و داروی ایالات متحده، انواع مختلف E.coli می تواند طیف وسیعی از مواد غذایی و آب را آلوده کند.

در گذشته شیوع E. coli در ایالات متحده شامل شیر و پنیر خام، جوانه ها، سبزیجات برگ دار و گوشت گاو و مرغ خام بود.

این را ببینید  جوشاندن آب در مایکروویو

چه وحشتناک تر اینکه این باکتری ها می توانند به آرامی در یخچال شما رشد کنند و حتی می توانند در محصولات غذایی اسیدی، از جمله سس مایونز و سیب زنده بمانند.

بخوانید: باز نشدن درب مایکروویو

آیا مایکروویو باعث از بین رفتن E. coli می شود؟

CDC اظهار داشت اجاق مایکروویو از نوع خانگی با فرکانس 2.45 گیگاهرتز می تواند مایکوباکتری ها، ویروس ها و کشت های باکتریایی را در محدوده 60 ثانیه تا 5 دقیقه غیرفعال کند. هنوز هم، مایکروویو پرقدرت می تواند بهتر ضد عفونی کند.

یک مطالعه منتشر شده در مجله میکروبیولوژی بالینی گزارش داد که مایکروویو باعث از بین بردن ایزوله های بالینی شد که شامل E. coli، S. aureus، S. enterococcus، S. epidermidis، S. marcescens، P. mirabilis، P. aeruginosa و P. vulgaris، در مدت 5 دقیقه از قرار گرفتن در معرض.

مطالعه دیگری که در ژورنال عفونت بیمارستان منتشر شد نیز این یافته را تأیید کرد.

این مطالعه نشان داد که سویه های رویشی باکتریها مانند E.coli در سوسپانسیونهای آبی به سرعت در عرض 5 دقیقه یا کمتر توسط مایکروویوهایی با فرکانس 2.45 گیگاهرتز با تنظیمات توان 325 وات و 650 وات از بین می روند.

یک مطالعه گزارش شده در مجله بهداشت محیط توسط محققان دانشگاه فلوریدا همچنین نشان داد که مایکروویو یک اسفنج در سطح 100 power قدرت بیش از 99 of از تعداد کل باکتری ها را طی 1 تا 2 دقیقه کوتاه نابود کرد و فقط 30 مورد طول کشید ثانیه برای کشتن E.coli.

علاوه بر این، محققان دانشگاه ویسکانسین-مدیسون تحقیقی را برای بررسی اثر ضد عفونی اجاق های مایکروویو بر روی تخته های برش خانگی که با E. coli یا باکتری های دیگر در کشت آبگوشت تلقیح شده بودند، بررسی کردند.

این را ببینید  رفع مشکلات ماکروویو

این مطالعه که در مجله Journal of Food Protection منتشر شده است، حاکی از آن است که پخت مختصر تخته های چوبی تحت تنظیمات زیاد در اجاق مایکروویو در از بین بردن باکتری ها م effectiveثر است و می تواند یک روش ساده و در عین حال ارزان برای محافظت از غذای شما در برابر عوامل بیماری زای آلوده باشد.

با این وجود، در حالی که مایکروویوها واقعاً می توانند E. coli را از بین ببرند، آنها یک اشکال عمده دارند: توزیع ناموزون گرما.

چرا این مهم است؟

در رفع E.Coli با مایکروویو زیرا عامل اصلی کشش E.coli و سایر میکروب ها در مایکروویو، اشعه نیست (که اکثر مردم اغلب فکر می کنند)، بلکه گرما است.

مایکروویو امواج با فرکانس رادیویی ایجاد می کند که مولکول های آب را در غذای شما لرزاند. این ارتعاش به نوبه خود منجر به اصطکاک می شود که غذای شما را قادر می سازد تا در دمای مطمئنی گرم شود که می تواند باکتری ها را نابود کند.

مشکل این است که مایکروویو شما نمی تواند گرما را به طور مساوی در تمام سطوح غذای شما توزیع کند و در نتیجه نقاط به اصطلاح سرد ایجاد می شود، مناطقی که میکروب های مضر مانند E.coli زنده می مانند.

بنابراین کلید از بین بردن E.coli و سایر میکروب ها در مایکروویو این است که اطمینان حاصل کنید که هر قسمت از غذای شما تا دمای مشخص گرم می شود.

بیشتر بدانید: رفع بوی پلاستیک ذوب شده از مایکروویو

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + 6 =